Γ. Μώραλης: Ο Πειραιάς μετασχηματίζεται σε μια «έξυπνη» πόλη

Παρουσιάστηκε η Ψηφιακή Στρατηγική του Δήμου για την περίοδο 2018-2024

Την Ψηφιακή Στρατηγική του Δήμου Πειραιά 2018-2024, παρουσίασαν την Τρίτη το πρωί ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης και  ο Αντιδήμαρχος Πληροφορικής, Επικοινωνίας Προβολής και Μέσων Ενημέρωσης, Διαφάνειας και Διαδικτυακής Πύλης κ. Ανδρέας Βεντούρης. Χαιρετισμό απηύθυνε ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης & Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης.

Η Ψηφιακή Στρατηγική του Δήμου Πειραιά 2018-2024, η οποία εγκρίθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018 από το Δημοτικό Συμβούλιο,  σχεδιάστηκε για τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου επενδυτικού προγράμματος που έχει εγκριθεί στην πόλη  του Πειραιά, την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση και η υλοποίηση της  θα ξεκινήσει άμεσα και με την ολοκλήρωσή της ο Πειραιάς θα είναι μια από τις πιο σύγχρονες πόλεις.

Ο Δήμαρχος Πειραιά στην ομιλία του, τόνισε: «Στις μέρες μας δεν νοείται πλέον σύγχρονη πόλη, η οποία να μην αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία. Η  Ψηφιακή Στρατηγική του Δήμου Πειραιά είναι ένα οργανωμένο σχέδιο δράσης προκειμένου ο Πειραιάς να μετασχηματιστεί σε μια «έξυπνη πόλη». Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται δίνουν έμφαση στην αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών και στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων. Για παράδειγμα θα μπορούμε να ενημερωνόμαστε σε πραγματικό χρόνο και  οι υπηρεσίες του Δήμου θα παρεμβαίνουν άμεσα, ακόμα και με τηλεχειρισμό, σε θέματα όπως είναι η διαχείριση των απορριμμάτων, η  στάθμευση, ο φωτισμός, το κυκλοφοριακό κ.α..Η Ψηφιακή Στρατηγική του Δήμου Πειραιά 2018-2024 σχεδιάστηκε για τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου επενδυτικού προγράμματος που έχει εγκριθεί στην πόλη του Πειραιά, την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση. Η υλοποίησή της θα ξεκινήσει άμεσα. Μακάρι να μπορούσαμε να είχαμε ξεκινήσει νωρίτερα, όμως, οι καθυστερήσεις στην έγκριση και στην εξασφάλιση των πόρων δεν μας το επέτρεψαν. Τώρα πλέον που η υλοποίηση της Ο.Χ.Ε. έχει δρομολογηθεί, οι «μηχανές έχουν πάρει φωτιά», έτσι ώστε μέσα στην επόμενη πενταετία να μην έχει χαθεί ούτε ένα ευρώ από αυτή την χρηματοδότηση των 80 εκατομμυρίων ευρώ.»

Και πρόσθεσε: «Θέλουμε οι δημότες μας να μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα και αποτελεσματικά σε κάθε αίτημά τους ή υπόθεσή τους με τον Δήμο, χωρίς να ταλαιπωρούνται και να χάνουν τον χρόνο τους από γραφείο σε γραφείο…Η ψηφιακή στρατηγική που έχουμε σχεδιάσει δεν επηρεάζει μόνο θέματα καθημερινότητας. Μια σύγχρονη και «έξυπνη» πόλη με εύρυθμη λειτουργία, όπως ακριβώς εμείς θέλουμε να είναι ο Πειραιάς, μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για επισκέπτες, επιχειρηματίες και κάθε είδους επενδυτές. Εκσυγχρονίζοντας την πόλη μας αναβαθμίζουμε και την εικόνα της. Αξιοποιούμε δηλαδή όλα τα σύγχρονα μέσα για να ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, να τονώσουμε την τοπική αγορά και για να προβάλλουμε τον Πειραιά, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η οικονομία της πόλης μας και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας».

Ο κ. Βεντούρης, επεσήμανε: «Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν αντιστοιχούν σε αναγνωρισμένα κενά της τοπικής οικονομίας και της κοινωνίας, με έμφαση στην παραγωγή απτών αποτελεσμάτων και στη καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων. Έχοντας λοιπόν στο μυαλό μας, τις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν για έργα και μάλιστα από διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης και διαφορετικά προγράμματα, αποφασίσαμε να τα μαζέψουμε όλα και σε συνδυασμό με τις ανάγκες που είχαμε ανιχνεύσει (ανάγκες των υπηρεσιών και φυσικά της πόλης), να σχεδιάσουμε την ψηφιακή στρατηγική του Δήμου Πειραιά για τα επόμενα χρόνια. Με κύριο άξονα βέβαια την Ο.Χ.Ε., στην οποία όπως γνωρίζετε ο Δήμος Πειραιά έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία από όλους τους Δήμους. Να σας δώσω όμως και άλλο ένα στοιχείο. Το ποσό της Ο.Χ.Ε. που αντιστοιχεί σε έργα που αφορούν την ψηφιακή στρατηγική ανέρχεται σε 7,5% περίπου. Δεν υπάρχει κανένας άλλος Δήμος στη χώρα, ο οποίος να επενδύει ποσοστιαία τόσα χρήματα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης, σε Νέες Τεχνολογίες.»

Συμπλήρωσε ακόμη ότι «σε αυτή τη φάση θέτουμε τις βάσεις αλλά δε σταματάει η προσπάθειά μας. Θα συνεχίσουμε και θα διεκδικήσουμε ακόμα περισσότερα κεφάλαια είτε από το Β΄ άξονα του ΠΕΠ Αττικής είτε από άλλες πηγές χρηματοδότησης. Και είμαστε σίγουροι ότι θα καταφέρουμε τελικά να μετατρέψουμε τον Πειραιά σε μία έξυπνη πόλη και θα δώσουμε τη δυνατότητα στους δημότες να απολαμβάνουν σύγχρονες και καινοτόμες υπηρεσίες».

Ο κ. Κόκκαλης,  στον χαιρετισμό του τόνισε μεταξύ άλλων: «Η ψηφιακή στρατηγική είναι ένα από τα ψηφιδωτά του πάζλ που συνθέτουν την ανάπτυξη του Πειραιά και περιέχει την   Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση αλλά και πράγματα έξω από την Ο.Χ.Ε.  Εκείνο που προσπαθεί να απαντήσει και να δώσει μία κατεύθυνση   είναι οι προκλήσεις  απέναντι σε μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές που θα δούμε.  Είναι μία οριζόντια στρατηγική πώς η πόλη μας θα αποκτήσει ένα ψηφιακό ιστό, μια ψηφιακή οντότητα, μία ψηφιακή ζωή, μια  νέα ψηφιακή λειτουργία.   Η ψηφιακή υποδομή της πόλης αφορά σε πράγματα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους : από τον πολιτισμό μέχρι την κίνηση στους δρόμους, από τον τουρισμό και τον αθλητισμό, την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και βεβαίως τη λειτουργία του ίδιου του Δήμου και την εξυπηρέτηση των δημοτών. Είναι ο χάρτης, ο οποίος μας βάζει σε μία νέα εποχή και περιλαμβάνει έργα τα οποία έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ο.Χ.Ε., τα οποία μπορούν να γίνουν με αυτεπιστασία».

Επιπροσθέτως απαντώντας σε σχετική ερώτηση από «Το Βήμα» ο δήμαρχος Πειραιά είπε: «Εγκρίθηκε σήμερα από το Ελεγκτικό Συνέδριο η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του Μικρολίμανου. Προχωράμε άμεσα σε δημοπράτηση του έργου. Πιστεύω ότι είμαστε ικανοί μέσα στον Νοέμβριο να δημοπρατήσουμε, αν δεν έχουμε ενστάσεις.  Πρόκειται για έναν διεθνή διαγωνισμό και απαιτούνται 50 ημέρες για να γίνει η δημοπράτηση. Πιστεύω πως τον Ιανουάριο μπορούμε να έχουμε ανάδοχο για να ξεκινήσει ένα έργο που απασχολεί την πόλη πολλές δεκαετίες».

Το ενημερωτικό υλικό για την Ψηφιακή Στρατηγική του Δήμου Πειραιά 2018-2024:

http://piraeus.gov.gr/wpcontent/uploads/2018/10/PIRAEUS_BOOKLET_A4_TELIKO.pdf

Το βίντεο για την Ψηφιακή Στρατηγική του Δήμου Πειραιά 2018-2024:

https://www.youtube.com/watch?v=mcy8x2UJU00&feature=youtu.be

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk