Περίπου στο 1 εκατ. έχουν ανέλθει οι προσωποποιημένες κάρτες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που έχει διαθέσει ο ΟΑΣΑ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, ενώ πλέον σε όλα τα αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα παρέχεται η δυνατότητα χρήσης πιστωτικής κάρτας για την έκδοση κι επαναφόρτιση «έξυπνων» εισιτηρίων. Περισσότερα από 500 είναι πια τα περίπτερα και καταστήματα ψιλικών που έχουν εφοδιαστεί με τα ειδικά POS.

Συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΑ έχει διαθέσει περισσότερες από 960.000 προσωποποιημένες κάρτες και 420.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι 1,38 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτες. «Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύει σταδιακά τη δυναμική του. Σύντομα ο Οργανισμός θα εισαγάγει και νέες υπηρεσίες για την βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Ιωάννης Σκουμπούρης.

Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card μπορεί να φορτιστεί ταυτόχρονα με έως δύο προϊόντα κομίστρου και χρηματική αξία. Δηλαδή με προϊόντα μεγάλης ή μικρής χρονικής διάρκειας (π.χ. 30, 90, 180 ή 365 ημερών, 5 ημερών, 3 ημερών), λαμβάνοντας υπόψη ότι μόνο ένα από αυτά μπορεί να είναι ενεργό κάθε χρονική στιγμή (το δεύτερο ξεκινά μετά τη λήξη του πρώτου) και / ή με χρήματα, ώστε να λειτουργεί και ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι.

Αντίστοιχα, η ανώνυμη ATH.ENA Card μπορεί να φορτιστεί με έως δύο προϊόντα μικρής χρονικής διάρκειας ή με χρήματα, ώστε να λειτουργεί και ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι. Τέλος, το εισιτήριο ATH.ENA Ticket μπορεί να φορτιστεί μόνο με ένα προϊόν μικρής διάρκειας και επαναφορτίζεται, μόνο εφόσον έχει καταναλωθεί η αξία κομίστρου του.

Φόρτιση κάρτας μέσω κινητού τηλεφώνου

Η προσωποποιημένη κάρτα επιτρέπει και την προμήθεια όλων των προϊόντων κομίστρου μέσω κινητού τηλεφώνου, που διαθέτει την τεχνολογία NFC, χωρίς να χρειάζεται η μετάβαση σε εκδοτήρια ή αυτόματα μηχανήματα (περισσότερες πληροφορίες στο σύνδεσμο: http://www.oasa.gr/news.php?id=funk1581 ).

Σημειώνεται ότι πλέον η αγορά και επαναφόρτιση εισιτηρίου με πιστωτική κάρτα παρέχεται στο σύνολο του δικτύου του ΟΑΣΑ, συμπεριλαμβανομένων των 298 Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Εισιτηρίων (ΑΜΕΚ), δηλαδή στο σύνολο των διαθέσιμων μηχανημάτων. Επίσης, στα λειτουργούντα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ, καθώς και σε 500 σημεία πώλησης (περίπτερα και καταστήματα ψιλικών) που εφοδιάστηκαν με POS και είναι συμβεβλημένα με τον ΟΑΣΑ (εξαιρούνται τα κόμιστρα μεγάλης διάρκειας και τα εισιτήρια αεροδρομίου).

Επισημαίνεται ότι από την 1η Οκτωβρίου 2018 έχει καταργηθεί η δυνατότητα προμήθειας χάρτινου εισιτηρίου μειωμένου κομίστρου, κι αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που σχηματίστηκαν και πάλι μεγάλες ουρές στα εναπομείναντα φυσικά εκδοτήρια. Οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου (άνω των 65 ετών, ανήλικοι 7 – 18 ετών, φοιτητές/σπουδαστές, πολύτεκνοι) θα πρέπει να εκδώσουν προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα ATH.ENA Card, εφόσον επιθυμούν να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους.

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας, οι μέθοδοι είναι οι ακόλουθοι:

A. Μέσω της ιστοσελίδας www.athenacard.gr και ταχυδρομική παραλαβή στη διεύθυνση επιλογής.

Η εφαρμογή αυτή απευθύνεται, εκτός από τις κατηγορίες επιβατών που μετακινούνται με ολόκληρο κόμιστρο, στους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών και στους επιβάτες – δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης (άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ και ΑμεΑ).

Τα στοιχεία καταχωρούνται στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες. Στη συνέχεια, ο ΟΑΣΑ, συλλέγοντας τα παραπάνω στοιχεία, προχωρά στην έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας, η οποία και αποστέλλεται στη δηλωθείσα διεύθυνση.

B. Στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών.

Οι προσωποποιημένες κάρτες εκδίδονται με την επίδειξη της Αστυνομικής Ταυτότητας, του ΑΜΚΑ σε έντυπη μορφή (φωτοτυπία βιβλιαρίου υγείας ή εκτύπωση από το site  https://www.amka.gr/AMKAGR ) και του αναλογούντος πιστοποιητικού για το μειωμένο κόμιστρο.