Η ταινία «Οι Κληρονόμοι» σε σκηνοθεσία Παραγουανού Μαρσέλο Μαρτινέσι απέσπασε το Βραβείο Χρυσή Αθηνά Καλύτερης ταινίας στο διαγωνιστικό τμήμα του 24ου φεστιβάλ κινηματογράφου Νύχτες Πρεμιέρας, του οποίου η τελετή λήξης έγινε το βράδυ του Σαββάτου στο Παλλάς.

«Η ταινία αυτή είναι ένα οικείο πορτραίτο της σχέσης ενός ζεύγους λεσβιών μεγαλύτερης ηλικίας και του κοινωνικού τους κύκλου, μιας σχέσης που σπάνια αναπαριστάται» αναφέρει στο σκεπτικό της η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από τους σκηνοθέτη Άρι Φόλμαν (Πρόεδρος), Νατάσα Γκίκας, Μαρκ Σμιθ, Έλεν Ντε Γουίτ και Μάκη Γαζής.

«Η συγκροτημένη κινηματογράφηση αποδίδει εξαίρετα τους περιορισμούς της κατάστασης στην οποία βρίσκονται και πως η ηρωίδα απελευθερώνεται παρά τις προσωπικές και οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Η ταινία συνολικά δημιουργεί ένα περίπλοκο αλλά συνάμα πιστευτό σύμπαν, τόσο γοητευτικό όσο και ανατρεπτικό.»

ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Βραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών

«Ληστεία στο Μουσείο» του Αλόνσο Ρουιθπαλάθιος

Με τα λόγια της Κριτικής Επιτροπής:

«Η επιτροπή αποφάσισε να απονείμει το Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Αλφόνσο Ρουίθ Παλάθιος για την εξέχουσα σκηνοθετική του δουλειά στην «Ληστεία στο Μουσείο». Η χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας τελειοποιείται στο έργο του Αλφόνσο: η χορογραφία των ηθοποιών σε κάθε σκηνή είναι δυναμική και όμορφη, η σύνθεση επιδεικνύει εντυπωσιακή επινοητικότητα και υπάρχουν στιγμές που λες και η κάμερα σκαλίζει το φως ώστε να αποτυπώσει την πλοκή και τους ηθοποιούς. Ανυπομονούμε για την επόμενη ταινία του Αλφόνσο Ρουίθ.»

Βραβείο Σεναρίου

«Στους Διαδρόμους» στους Κλέμενς Μέγιερ και Τόμας Στούμπερ

Με τα λόγια της Κριτικής Επιτροπής:

«Με μεγάλη χαρά η επιτροπή απονέμει το βραβείο σεναρίου στην ταινία «Στους Διαδρόμους», σε σενάριο Κλέμενς Μέγιερ και Τόμας Στούμπερ. Με οικονομία και παιγνιώδη αντίληψη του μεταφορικού λόγου, το σενάριο αυτό κατόρθωσε να αποδώσει μια πλειάδα ανθρώπινων αξιών και συναισθημάτων χωρίς ποτέ να διολισθήσει στην υπερβολή και τον συναισθηματισμό. Συγχαίρουμε τους εξαιρετικούς πρωταγωνιστές που υπηρέτησαν την λεπτότητα του υλικού που τους δόθηκε. Συγχαρητήρια σε όλους.»

Βραβείο Κοινού | Χορηγός του Βραβείου Κοινού είναι η Fischer Beer

«Ανάσα Ελευθερίας» της Ίσολντ Ιγκατότιρ

Βραβείο Π.Ε.Κ.Κ. (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου)

«Στους Διαδρόμους» του Τόμας Στούμπερ

Με τα λόγια της ΠΕΚΚ:

«Με σύγχρονη κινηματογραφική γλώσσα και πολλές φιλμικές αναφορές, ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με ένα καυτό, κοινωνικό θέμα -την αισιοδοξία της εργατικής τάξης κόντρα στην κοινωνική απομόνωση και περιθωριοποίηση, στην καρδιά της Ευρώπης.»

ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ NTOKIMANTEΡ

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Ντοκιμαντέρ του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας αποτελούνταν από τους:

Μενέλαος Καραμαγγιώλης (Πρόεδρος της επιτροπής), σκηνοθέτης

Σίμραν Χανς, κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα The Observer

Ευαγγελία Κρανιώτη, σκηνοθέτιδα

Άντιε Έμαν, επιμελήτρια εικαστικών/ κινηματογραφικών προγραμμάτων, συγγραφέας

Γκιουρτσάν Κελτέκ, σκηνοθέτης

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ |

Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ

«Μια Γυναίκα Αιχμάλωτη» της Μπερναντέτ Τούζα-Ρίτερ

Με τα λόγια της Κριτικής Επιτροπής:

«Πρόκειται για μια συνεργασία δύο γυναικών, της ηρωίδας και της σκηνοθέτιδος που γύρισε

και μόνταρε η ίδια το ντοκιμαντέρ. Συγκινηθήκαμε από την ιστορία, μια σοκαριστική και δυστυχώς απόλυτα αληθινή περίπτωση σύγχρονης δουλείας, αλλά και από την αμεσότητα της κινηματογράφησης της Τούζα-Ρίτερ, και την ικανότητά της να δομήσει ένα ντοκιμαντέρ τόσο έντονα και δραματικά, σαν να πρόκειται για θρίλερ μυθοπλασίας. Θέλουμε να τη συγχαρούμε για την οικειότητα που προκύπτει μεταξύ της ηρωίδας και της κάμερας, όπου ο φακός μετατρέπεται σε έμπιστο φίλο της αιχμάλωτης γυναίκας, και της δίνει δύναμη και στήριξη ώστε να αναζητήσει της ελευθερία της.»

Ειδική Μνεία

«Μπίσμπι 1917» του Ρόμπερτ Γκριν & «Η Σχεδία» του Μάρκους Λίντεν

Με τα λόγια της Κριτικής Επιτροπής:

«Για την εξαιρετική σκηνοθετική προσέγγιση και τον επινοητικό τρόπο που συνδυάζουν τη μνήμη και την εξερεύνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς με τα ντοκουμέντα, τη θεατρική διαδικασία και το installation (εγκατάσταση) σε ένα φιλμικό αποτέλεσμα που εξασφαλίζει τη δημιουργική συμμετοχή των ηρώων της ταινίας και κυρίως την αφύπνισή τους.»