«Δεν νοείται ασφαλής ναυσιπλοΐα, χωρίς την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ναυτικών μας. Μόνο όταν τα πληρώματα νιώθουν ότι ανταμείβεται η προσπάθειά τους, αποκτούν αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Στοιχεία που καθιστούν έναν άνθρωπο δυνατό. Και μόνο ένας δυνατός άνθρωπος μπορεί να ανταπεξέλθει σε έκτακτες ανάγκες, που μπορεί να προκύψουν στο αφιλόξενο-πολλές φορές- περιβάλλον της θάλασσας. Η ασφαλής ναυσιπλοΐα, δεν σχετίζεται μόνο με την προστασία της ανθρώπινης ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της υγείας των ναυτικών μας. Αλλά και με την προστασία του περιβάλλοντος».

Αυτά επεσήμανε στον χαιρετισμό του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης ο οποίος παραβρέθηκε το απόγευμα της Πέμπτης σε εκδήλωση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στο Ευγενίδιο Ίδρυμα, ύστερα από πρόσκληση του Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη, Πρεσβευτή του ΙΜΟ στη χώρα μας.

Όπως ανέφερε ο κ. Κουβέλης «Ο τίτλος της εκδήλωσής σας, «Η κληρονομιά μας: Μία καλύτερη ναυσιπλοΐα για ένα καλύτερο μέλλον», είναι εύστοχος και ιστορικά ακριβής. Αυτή η κληρονομιά, είναι και οφείλει να είναι και η μέριμνά μας. Η μέριμνα όλης της ναυτιλιακής κοινότητας, των Διεθνών Οργανισμών, των κυβερνήσεων και όλων όσοι καλούνται καθημερινά να εποπτεύουν και να ελέγχουν την ασφαλή ναυσιπλοΐα, που αφορά στην ανθρώπινη ζωή και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αναμφισβήτητα βήματα προς την κατεύθυνση αυτή.»

Και πρόσθεσε: «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θέτει στο επίκεντρο της δράσης των ασκούμενων αλλά και των υπό διαμόρφωση πολιτικών του, τον άνθρωπο, τα δικαιώματα και τις ανάγκες του. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της υγείας όλων των σκληρά εργαζομένων στη θάλασσα. Πρόκειται για μία διαδικασία στην οποία εμπλέκονται πολλοί παράγοντες, για μία διαδικασία με μία ιδιαίτερη δυναμική, για μία διαδικασία που εξελίσσεται διαρκώς.»

Σημείωσε ακόμη ότι: «Η ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα, ξεκινά από το επίπεδο των παρεχομένων γνώσεων στις Παραγωγικές Σχολές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στις Σχολές αυτές, που αποτελούν το πρώτο αποφασιστικό βήμα στον τομέα της εκπαίδευσης και της διαρκούς επιμόρφωσης των στελεχών μας, κάναμε τα τελευταία τρία χρόνια σημαντικά βήματα. Μέχρι να μας αναθέσει ο λαός την εντολή διακυβέρνησης, το 80 % των εκπαιδευτικών στις παραγωγικές Σχολές του Εμπορικού Ναυτικού ήταν ωρομίσθιοι. Μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και με περιορισμένες τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας και του προϋπολογισμού του υπουργείου μας κατά συνέπεια, προχωρήσαμε σε 20 προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, ενώ τις επόμενες ημέρες, ύστερα και από τις εισηγήσεις των Εκλεκτορικών Σωμάτων, θα προσληφθούν άλλοι 12 εκπαιδευτικοί. Προχωρήσαμε παράλληλα σε νομοθετική τροπολογία και το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί το νέο οργανόγραμμα, με το οποίο αυξάνονται κατά 102 οι μόνιμες θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και εν συνεχεία θα ακολουθήσουν και οι σχετικές προσλήψεις. Προχωράμε τις επόμενες ημέρες στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να εκσυγχρονισθούν ο εσωτερικός κανονισμός και ο κανονισμός σπουδών.»

Ανέφερε ακόμη πως «Οι υπηρεσίες του υπουργείου μας είναι σε διαρκή εγρήγορση και επιφυλακή για την εφαρμογή όλων των διεθνών κανονισμών που εξασφαλίζουν την ασφαλή ναυσιπλοΐα. Στην πολυεπίπεδη αυτή διαδικασία που αφορά στην ασφαλή ναυσιπλοΐα, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι σημαντικός παράγοντας. Ο δεύτερος είναι οι επιχειρηματίες που έχουν την ευθύνη για την αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας των πληρωμάτων, για την τήρηση των ωραρίων εργασίας στα πλοία, για την αντιμετώπιση, εν τη γενέσει τους, βλαβών ή άλλων ζητημάτων που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στην ασφαλή ναυσιπλοΐα. Είναι οι επιχειρηματίες, που δύνανται να αντικαθιστούν τα παλιά και προβληματικά πλοία τους με καινούρια. Να χρησιμοποιούν στα πληρώματά τους Έλληνες ναυτικούς, οι οποίοι, κατά την παραδοχή της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, είναι οι πλέον εκπαιδευμένοι, εξειδικευμένοι και έμπειροι.»

Τέλος υπογράμμισε ότι «Οι εκδόσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού «Σόλας» και «Μάρπολ», παρέχουν δεσμευτικούς κανόνες για την ασφαλή ναυσιπλοΐα και την προστασία από τη θαλάσσια ρύπανση. Παρέχουν επίσης δεσμευτικούς κανόνες για όλες τις νέες κατασκευές πλοίων. Κανόνες που αναβαθμίζονται διαρκώς ανάλογα με την ανάπτυξη της ναυπηγικής και τις υποδείξεις των νηογνωμόνων. Παράλληλα λαμβάνει υπ΄όψην του και τη σωστή διαχείριση όλων των τύπων φορτίων , από το πετρέλαιο μέχρι και τα πλέον επικίνδυνα φορτία. Αυτό γίνεται εφικτό με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, προδιαγραφών και διαδικασιών, υπεύθυνοι για την εφαρμογή και την τήρηση των οποίων, είναι τόσο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όσο και οι εφοπλιστές αλλά και όλοι όσοι δραστηριοποιούνται και επιχειρούν στη θάλασσα…Και επισημαίνουμε ότι υφίσταται η υποχρέωση ενεργούς συνδρομής της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης, ως μία από τις πλέον σημαντικές σε διεθνές επίπεδο, στην ανάδειξη του έργου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τη βελτίωση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, με στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.»