Δύο χρονικά ορόσημα αναμένεται να κρίνουν τα έσοδα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Αρχικά, η ολοκλήρωση της 20ετούς επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), που αναμένεται μέσα στο έτος, όπως είπε σε συνέντευξη του ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος, σε ραδιοφωνική συνέντευξη στον Alpha 989.

Ακολουθεί στις αρχές του 2019, πιθανώς στο πρώτο δίμηνο, η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που αποτελεί το «κλειδί» για τον στόχο του 2019 που προβλέπει έσοδα 1 δισ. ευρώ.

Έχοντας εγγράψει ήδη για το 2018 λογιστικά και ταμειακά έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ, το ΤΑΙΠΕΔ με το βελτιωμένο τίμημα, ύψους 1,38 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για την επέκταση της σύμβασης του ΔΑΑ, μπορεί πια να βλέπει ρεαλιστικά τον εφετινό στόχο των 2 δισ. -και μάλιστα για πρώτη φορά από την έναρξη του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας για την επέκταση της σύμβασης απαιτεί ακόμη την αποστολή του φακέλου στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο, καθώς και να περάσει εκ νέου από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το «κλείσιμο» της διαδικασίας θα ανοίξει το δρόμο για την πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ, για την απόκτηση του οποίου οι επίδοξοι μνηστήρες έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφανισή τους. Αν και το τοπίο θα ξεκαθαρίσει όταν πια το πρότζεκτ μπει σε τροχιά υλοποίησης. Μάλιστα ο κ. Ξενόφος εκτίμησε ότι η διαδικασία θα ξεκινήσει στο πρώτο δίμηνο του 2019.

Οικονομία και τουρισμός εκτόξευσαν το τίμημα της 20ετούς επέκτασης

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος, προσδιόρισε και τους λόγους που οδήγησαν στην διεύρυνση του τιμήματος για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Αθηνών, από τα αρχικά 600 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) στο 1,38 δισ. ευρώ. Όπως είπε, η αρχική επέκταση συμφωνήθηκε στις αρχές του 2017 και υπογράφηκε προς το τέλος της ίδιας χρονιάς.

«Αντιλαμβάνεστε ότι για να υπογραφεί το 2017 οι διαπραγματεύσεις είχαν ξεκινήσει το 2016 με νούμερα του 2015. Άλλες συνθήκες. Η χώρα το 2015 ήταν μετά από capital controls, το ρίσκο της χώρας ήταν πάρα πολύ μεγάλο, οι αποδόσεις του δεκαετούς ομολόγου σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, σχεδόν διπλάσια αν θυμάμαι καλά από τα σημερινά. Η κίνηση του αεροδρομίου, ο αερολιμένας ως περιουσιακό στοιχείο, είχε τελείως διαφορετική εικόνα. Από μονοψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης έφτασε πέρσι και εφέτος σε διψήφιους, άρα η καθυστέρηση η τελικά φάνηκε να μας κάνει καλό, διπλασιάζοντας το τίμημα προς όφελος και του ελληνικού Δημοσίου αλλά και της προσπάθειας που κάνουμε να δημιουργηθεί ουσιαστικά ένα καλό αποτέλεσμα» είπε.