Νέα σελίδα στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής των Σεπολίων θα ανοίξει η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων, που αναμένεται στα τέλη Οκτωβρίου 2018. Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων, για την ολοκλήρωση της οποίας θα χρειαστούν 4,5 περίπου χρόνια από τη στιγμή που θα πέσουν οι υπογραφές, θα αποδεσμεύσει έκταση για την γειτονιά και τους κατοίκους, με εμπλουτισμό για διάφορες χρήσεις, σημαντική αύξηση πρασίνου και οργάνωση του αστικού εξοπλισμού.

Παράλληλα, η σημασία του έργου, που έμεινε στην αναμονή για 14 χρόνια και αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων, θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αφού ο τετραπλός πια διάδρομος θα δώσει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που γίνονται αυτή την περίοδο στην Αττική, με προϋπολογισμό ύψους 122 εκατ. ευρώ.

Το αντικείμενο του έργου, με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ, αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένα/υπογειοποιημένα, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες. Εκεί, στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και εν λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Μειοδότρια κοινοπραξία έχει αναδειχθεί η INTRAKAT-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ, με έκπτωση 45,71%, δηλαδή με προσφερόμενη δαπάνη ύψους 66.580.539,74 ευρώ. Η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου είναι 52 μήνες, με αφετηρία την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Τα βήματα που θα ακολουθήσουν μέχρι την υπογραφή είναι η κατάθεση από τον μειοδότη των απαιτούμενων εγγράφων εντός προθεσμίας 15ημέρου προκειμένου να ελεγχθούν. Κατόπιν η κοινοπραξία θα έχει στη διάθεση της 10 ημέρες για να καταθέσει την εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης.

Υπογειοποίηση γραμμών και σε άλλα σημεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Όπως μάλιστα ανέφερε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, στόχος είναι η υπογειοποίηση και άλλων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. «Καταλαβαίνετε ποσό σημαντικό είναι για τις υποβαθμισμένες περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας να υπογειοποιηθούν οι σιδηροδρομικές γραμμές και να έχουμε ανάπλαση στην περιοχή, μιας και πάνω από τις γραμμές θα έχουμε έναν ελεύθερο χώρο για πράσινο και για να έχουμε χωροθέτηση δραστηριοτήτων που θα βοηθήσουν τις γειτονιές αυτές στα Σεπόλια» είπε.

Επισήμανε δε ότι σε αυτή τη λογική έχει κινηθεί το Υπουργείο ΥΠΟΜΕ στην Δυτική Θεσσαλονίκη όπου ολοκληρώνεται το έργο και στο επόμενο χρονικό διάστημα αυτό θα παραδοθεί, με ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής και μια μεγάλη πλατεία, ενώ θα γίνει και το οδικό δίκτυο.

Όσο για την περιοχή των Σεπολίων, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. θα μπορέσει να συνεργαστεί συμβουλευτικά και με τον νέο φορέα, την «Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ», προκειμένου να ενταχθεί το έργο της αναβάθμισης της περιοχής στο γενικότερο σχεδιασμό του Υπουργείου για την ανάπλαση της Αθήνας.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020.

Για περίπου δυο χρόνια τα τρένα θα «τρέχουν» σε μία γραμμή

Με την ολοκλήρωση του έργου, που προσδιορίζεται το 2023, ο νέος Σιδηροδρομικός Διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών. Παράλληλα, προβλέπεται ότι κατά την κατασκευή δεν θα διακοπεί η κυκλοφορία των συρμών.

Για να γίνει αυτό, πρώτα θα ξεκινήσουν τα έργα στη δυτική πλευρά, οπότε θα παραμείνει σε λειτουργία μία από τις δύο υφιστάμενες γραμμές. Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημένες γραμμές. Εν συνεχεία, θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο. Στις τεχνικές δυσκολίες του έργου συγκαταλέγεται το γεγονός ότι περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.