• Αναζήτηση
  • ΡΑΕ: 186.000 καταναλωτές άλλαξαν προμηθευτή ρεύματος το 2017

    Διστακτικοί εμφανίζονται οι καταναλωτές στην Ελλάδα, όσον αφορά στην αλλαγή προμηθευτή ρεύματος. Ειδικότερα, το 2017 πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος άλλαξαν 186.446 καταναλωτές εκ των οποίων 135.536 ήταν οικιακοί και οι υπόλοιποι πελάτες της μέσης τάσης

    Διστακτικοί εμφανίζονται οι καταναλωτές στην Ελλάδα, όσον αφορά στην αλλαγή προμηθευτή ρεύματος. Ειδικότερα, το 2017 πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος άλλαξαν 186.446 καταναλωτές εκ των οποίων 135.536 ήταν οικιακοί και οι υπόλοιποι πελάτες της μέσης τάσης.  Αυτά επεσήμανε μιλώντας την Τρίτη σε εσπερίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), στο πλαίσιο της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ο  ειδικός επιστήμονας της Αρχής και προϊστάμενος του Τμήματος Εποπτείας και Παρακολούθησης Ενεργειακών Αγορών Χονδρικής κ. Βασίλης Ζούβιας.

    Παρουσιάζοντας την εξέλιξη του μηχανισμού δημοπρασιών προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας με φυσική παράδοση (ΝΟΜΕ), ο κ. Ζούβιας επεσήμανε ότι οι καταναλωτές που άλλαξαν πάροχο αντιπροσωπεύουνμόλις το 2,81% της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Η ΔΕΗ κατά το 2017 διατήρησε την ισχυρή της θέση στην αγορά με τους πελάτες της να καταναλώνουν 38.579.146 μεγαβατώρες, αντιπροσωπεύοντας το 83,66% της συνολικής αγοράς ρεύματος. Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία του περασμένου Ιουνίου, το μερίδιο της ΔΕΗ στην προμήθεια, σύμφωνα με στοιχεία του Χρηματιστηρίου  Ενέργειας, είχε πέσει στο 80,42%.

    Στη δεύτερη θέση εμφανίζεται η Protergia  με μερίδιο 4,06%,  ακολουθεί η «Ήρων» με 4,03%, η Elpedison με 3,82%, η Watt&Volt με 1,30%, η NRG με 1,04%, η Volterra με 0,88%, η Green με 0,56%, ο ΟΤΕ με 0,24%, τα ΕΛΤΑ με 0,12%, η ΚΕΝ με 0,09% και η Volton με 0,03%.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Ζούβιας, από το σύνολο των μετρητών ρεύματος ( 6.631.033 μετρητές) στη ΔΕΗ ανήκε στα τέλη του 2017 το 95,30%, ενώ μόλις το 4,70% στους ιδιώτες προμηθευτές (1,23% ηProtergia), 1,15% η Εlpedison, 0,77% η «Ήρων», 0,70% η Watt&Volt κλπ.).

    Όπως διαφαίνεται από τα στοιχεία της ΡΑΕ, η απελευθέρωση της αγοράς ρεύματος κινείται με αργούς ρυθμούς και αυτό οφείλεται σε διάφορες στρεβλώσεις, όπως για παράδειγμα στις ανεξέλεγκτες εξαγωγές του ρεύματος που οι εταιρείες αγοράζουν μέσω των ΝΟΜΕ,  αντί να το διαθέσουν στην εγχώρια αγορά.   Όπως ανέφερε ο κ. Ζούβιας, παρατηρήθηκε αύξηση των συναλλαγών στην δευτερογενή αγορά, από τις οποίες ξεχωρίζει η δημοπρασία ΝΟΜΕ του περασμένου Απριλίου όπου το 33% της ετήσιας ποσότητας μεταβιβάστηκε σε traders. Όπως επεσήμανε ο ίδιος, για το σκοπό αυτό η Αρχή έχει διενεργήσει ακροάσεις με τις εταιρείες για τις συγκεκριμένες συναλλαγές και «σύντομα θα αποφασίσει επί των περιπτώσεων αυτών», όπως ανέφερε ο κ. Ζούβιας.

    Τόνισε ωστόσο, ότι  δυο χρόνια μετά την εισαγωγή του μηχανισμού πώλησης προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας μέσω δημοπρασιών, ο αντίκτυπος από την εισαγωγή του συγκεκριμένου ρυθμιστικού μέτρου στην αγορά είναι σημαντικός, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, προσφέροντας ένα πολύτιμο εργαλείο αντιστάθμισης κινδύνου, έναντι των διακυμάνσεων στην Οριακή Τιμή Συστήματος και ταυτόχρονα, δημιουργώντας για πρώτη φορά ένα πεδίο στο οποίο οι εναλλακτικοί προμηθευτές μπορούν να αναπτύξουν στρατηγικές για την περαιτέρω διείσδυσή τους στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

    Εφαρμογή του Μοντέλου Στόχου  στην Ελλάδα

    Από την πλευρά της, η ειδική επιστήμονας της Αρχής και προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αγορών και Ανταγωνισμού κυρία Αγγελική Μουρτζίκου, αναφέρθηκε στην εφαρμογή του Μοντέλου Στόχου (Target Model) στην Ελλάδα. Εστιάζοντας στις διασυνδέσεις της Ελλάδας με τις γειτονικές χώρες ( Ιταλία, Βουλγαρία, Αλβανία, Furom, Τουρκία) και  στο ζήτημα της σύζευξης των αγορών που αποτελεί κατεύθυνση  και υποχρέωση της Ευρωπαϊκής Πολιτικής, τόνισε ότι το πλάνο είναι να γίνει σύζευξη της Ελλάδας με την ιταλική αγορά και παράλληλα με την βουλγαρική αγορά με την επισήμανση ότι η σύζευξη των αγορών με βάση το target Model αποτελεί υποχρέωση της Ελλάδας.

    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk