Λίγη περισσότερη σοβαρότητα στη διαχείριση των προβλημάτων της παιδείας δεν θα έβλαπτε… Πρώτη μέρα οι μαθητές στα σχολεία χθες και ο κ. Γαβρόγλου έσπευσε να προαναγγείλει άλλη μια… μεταρρύθμιση φούσκα. Από την επόμενη χρονιά δήλωσε τα μαθήματα θα αρχίζουν στις 9 αντί τις 8 για να… κοιμούνται τα παιδιά λίγο περισσότερο!

Κατά τον υπουργό Παιδείας,έχουμε λύσει όλα τα θέματα που απασχολούν την εκπαίδευση κι αυτό που μας έμενε ήταν να φροντίζει το υπουργείο το ωράριο του ύπνου των παιδιών.Χωρίς μελέτη, χωρίς πρόγραμμα, χωρίς καμιά έρευνα για το τι θέλουν – και τι βολεύει – τους γονείς, ιδιαίτερα τους εργαζόμενους ο κ. Γαβρόγλου αποφάσισε να διεκδικήσει ρόλο παιδονόμου. Λες και οι γονείς δεν είναι σε θέση να οργανώσουν τη ζωή των παιδιών τους και να φροντίσουν το ωράριο του ύπνου τους και πρέπει το υπουργείο να οργανώσει τη ζωή τους…

Για ένα υπουργό Παιδείας που σέβεται το ρόλο του και ενδιαφέρεται ουσιαστικά για τους μαθητές, το μείζον θέμα με το οποίο θα έπρεπε να ασχολείται δεν είναι το πότε θα ξεκινά το μάθημα, αλλά πώς θα γίνεται καλύτερο το μάθημα. Πώς δηλαδή θα παρέχονται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές οι καλύτερες δυνατές επιλογές και δυνατότητες για να διευρύνουν τις γνώσεις τους, για να συνειδητοποιήσουν την αξία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Καλώς ή κακώς στην Ελλάδα, δεν πάσχουμε από έλλειψη ύπνου και διακοπών. Και μακρές σχολικές διακοπές έχουμε- αρκετά περισσότερες από άλλες χώρες – και δυνατότητες ξεκούρασης. Αυτό που χρειάζεται να μεταλαμπαδευθεί στα νέα παιδιά δεν είναι η λογική της ήσσονος προσπάθειας,αλλά η αξία της εργασίας και της διαρκούς προσπάθειας για βελτίωση.

Για μια κυβέρνηση όμως που η έννοια της αριστείας, αποτελεί …αδίκημα είναι απολύτως φυσιολογικό να καλλιεργείται η αντίληψη της ξεκούρασης και του βολέματος. Με συνέπεια σε ένα κόσμο, είτε μας αρέσει είτε όχι, όλο και περισσότερο ανταγωνιστικό, την ώρα που σε άλλες χώρες οι νέοι διαγωνίζονται για περισσότερες γνώσεις, για περισσότερες εμπειρίες, εμείς διαγκωνιζόμαστε για περισσότερο… ύπνο!