Το Θέατρο του Νέου Κόσμου παρουσίασε το πρόγραμμα του για τη σεζόν 2018-2019 δείχνοντας για άλλη μια φορά ότι σκοπεύει να πρωταγωνιστεί στα δρώμενα της θεατρικής Αθήνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη της φετινής σεζόν, το Θέατρο του Νέου Κόσμου δίνει τη δυνατότητα στο θεατρόφιλο κοινό να προμηθευτεί εισιτήρια για όλες τις παραστάσεις της περιόδου 2018-2019 στη μοναδική τιμή των 7ευρώ. Η προσφορά ισχύει για αγορές εισιτηρίων που θα γίνουν στο διάστημα 11-21 Σεπτεμβρίου και αφορά όλες τις παραγωγές που παρουσιάζονται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και στο Θέατρο Τζένη Καρέζη, καθώς και τις δύο συμπαραγωγές του Θεάτρου του Νέου Κόσμου με το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

ΓΡΑΝΑΔΑ

του Γιάννη Καλαβριανού

Εταιρεία Θεάτρου SFORARIS

Κεντρική Σκηνή

3.10.2018 – 9.12.2018

«Ήμουν σίγουρος πως κάποια στιγμή θα σε συναντούσα.

Και πως θα μας κοβόταν και των δυο η ανάσα».

Μια σημαντική στιγμή στο χώρο της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, από τις επιτυχίες της περσινής χρονιάς, μεταφέρεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Με αφορμή την ιστορία μιας ξαφνικής απώλειας, η Γρανάδα μιλά για τη διαχείριση της ζωής. Για τις συμπτώσεις που μας δένουν για πάντα, τις τροχιές των άστρων, τα γεγονότα που κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβούν και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν, επουλώνοντας τις πληγές τους.

Για τη ζωή που ορίζεται δυστυχώς από το χρόνο και ευτυχώς από την αγάπη.

Συντελεστές της παράστασης

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας
Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Μπεζίκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Μποζοπούλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη
Ιστορικός σύμβουλος: Ελένη Δρίβα
Φωτογραφίες παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Διαμαντής Αδαμαντίδης, Γιώργος Γλάστρας, Φιλαρέτη Κομνηνού, Αλεξία Μπεζίκη, Στέφη Πουλοπούλου, Έφη Σταμούλη
Σε video, στο ρόλο της Ιωάννας της Τρελής: Λυδία Φωτοπούλου

ΧΟΗΦΟΡΟΙ

του Αισχύλου

Ομάδα Terre de Semis

Δώμα

3.10.2018 – 2.12.2018

ΧΟΗΦΟΡΕΣ < χοή + φέρω:

αυτές που φέρουν τιμές στον νεκρό.

Πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά τραγωδία του Αισχύλου στην τριλογία Ορέστεια. Ο τίτλος του έργου αφορά το Χορό και πάνω σ’ αυτή τη δυναμική του συνόλου στηρίζεται το μεγαλύτερο μέρος της παράστασης, αντιμετωπίζοντάς την ως ένα από τα βασικά στοιχεία της πολιτείας. Η συλλογικότητα και όλα αυτά για τα οποία είμαστε ικανοί όταν είμαστε μαζί. Η θέση του έργου στην τριλογία, στο μέσον: έπεται ενός σπουδαίου συμβάντος, της δολοφονίας του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και προηγείται της καταδίωξης του Ορέστη από τις Ερινύες. Είναι ένα έργο με παρελθόν και μέλλον. Στοιχεία που συνάδουν με την ίδια τη φύση του ανθρώπου/πολίτη, που προηγείται και έπεται άλλων, αναρωτώμενος ποια είναι τελικά η δική του θέση στην Ιστορία. Προσδοκά την ανατροπή της τάξης της ανομίας και θρηνεί για τη γενιά που χάθηκε και χάνεται.

«Κανείς θνητός δε θα περάσει αβλαβής τη ζωή του και εντελώς αζημίωτος. Ένας πόνος φεύγει, άλλος έρχεται».

Ποιος χρησμός, ποια δύναμη είναι ικανή να οπλίσει το χέρι ενός παιδιού ενάντια στο γονιό του;

Ο Ορέστης καταφθάνει ως σωτήρας του οίκου, αποφασισμένος να τιμωρήσει το φόνο του πατέρα του, με εντολή του Απόλλωνα. Θα υποφέρει όμως από το βάρος της μητρικής εξόντωσης. Θα επικαλεστεί το Θείο Δίκαιο.

Τη στήριξή του ζητά εξαρχής και ο Χορός, με τον ερχομό του σωτήρα και την ελπίδα του για μια αλλαγή.

Ποια είναι η ευθύνη του συνόλου σε μια πόλη που βουλιάζει στην αδικία;

Θα καταφέρει ο Ορέστης να τη διαλύσει και να επανιδρύσει την τάξη ή μια τέτοια πράξη θα τον φέρει αντιμέτωπο με μεγαλύτερα δεινά;

Σε κλειστό χώρο, στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, η ομάδα Terre de Semis έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με ένα αρχαίο κείμενο. Έχοντας ήδη ασχοληθεί σε βάθος, σε προηγούμενες παραστάσεις της, με τις τεχνικές της αφήγησης και την αναπαράσταση σε μορφή χορικών, αυτή τη φορά έρχεται αντιμέτωπη με τον πυρήνα και την αφετηρία του Θεάτρου και της έννοιας του Χορού. Ο τελευταίος εκπροσωπείται από το σύνολο των ηθοποιών/αφηγητών που θα καλούνται σε διάφορους αριθμητικούς συνδυασμούς να μας αφηγηθούν την ιστορία (μονοφωνικά ή πολυφωνικά) σε μια μορφή τελετουργίας, που προετοιμάζει το θεατή για το μεγάλο συμβάν. Θα αποτελέσει το σύνολο των πολιτών που ποθούν να αναβιώσουν την ιστορία μιας πόλης που βουλιάζει στην αδικία και της έλευσης του Ορέστη που θα διαλύσει και θα επανιδρύσει την τάξη. Ως μικρογραφία της κοινωνίας, η οικογένεια, τίθεται στο μέσον της έρευνας, ενώ οι σχέσεις και η αλληλεπίδραση των μελών της αποτελούν ζητήματα που η ομάδα καλείται να αναμετρηθεί.

Όλοι οι πολίτες, εξόριστοι, στους δρόμους, υποτάσσονται σε μια αλόγιστη εξουσία. Οι ηθοποιοί/αφηγητές σκυταλοδρόμοι σε έναν αγώνα στη μέση του χρονικού πουθενά.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Νίκος Ζιώγας

Διασκευή: Ειρήνη Φαναριώτη, Ομάδα Terre de Semis

Σκηνοθεσία: Ειρήνη Φαναριώτη

Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου

Σκηνικά – Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα

Βίντεο προβολή: Βασίλης Αντωνόπουλος, Angelica Aufrais

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Γιώργος Πούλιος

Κίνηση ηθοποιών: Μαργαρίτα Τρίκκα

Βοηθός σκηνοθέτη: Παρασκευή Λυπημένου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Άρης Λάσκος, Δήμητρα Μητροπούλου, Ειρήνη Φαναριώτη

Στο βίντεο εμφανίζεται η Αμαλία Μουτούση

Η ΝΥΧΤΑ ΤΩΝ ΔΟΛΟΦΟΝΩΝ

Του Χοσέ Τριάνα

Κάτω Χώρος

5.10.2018 – 6.1.2019

Κλεισμένα στο υπόγειο του σπιτιού τους, τρία αδέλφια, στην προσπάθειά τους να υπερνικήσουν την πατρική εξουσία, σχεδιάζουν τη δολοφονία των γονιών τους. Επιδίδονται σε ένα ενστικτώδες παιχνίδι ενηλικίωσης δίχως τέλος. Ένα κουβανέζικο έργο, που τα γεγονότα του Μάη του ’68 ανέδειξαν σε κατεξοχήν έργο σύγκρουσης των γενεών.

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Η πρώτη απαγόρευση έρχεται στη ζωή μας πολύ νωρίς, αμέσως μόλις η αντίληψή μας για την ύπαρξη ξεπεράσει το δίπολο μητέρα-παιδί. Και σε αυτήν θα προστεθούν κι άλλες, κι άλλες, κι ακόμα περισσότερες, ανάλογα με την παράδοση, τη θρησκεία των γονιών μας, την καταγωγή, την κουλτούρα. Την αναπόφευκτη εσωτερική σύγκρουση στην προσπάθειά μας να εγκιβωτιστούμε στην κοινωνία επιλέγει να διαχειριστεί ο Τριάνα μέσω ενός παράξενου παιχνιδιού που παίζουν τρία αδέλφια κάθε βράδυ στο πίσω δωμάτιο του σπιτιού τους.

Η επιθυμία λύτρωσης από τα δεσμά της εξουσίας δίνει κίνηση σε αυτό το παιχνίδι, την παράσταση όπως την αποκαλούν, στην οποία εναλλάσσουν ρόλους, υποδυόμενοι τους γονείς τους, τους φίλους τους, πρόσωπα εξουσίας, προκειμένου να ξορκίσουν το απωθημένο του γονεϊκού φόνου. Και μέσα σε αυτό το vertigo τελικά θα συγκρουστούν μεταξύ τους, αφού και οι ίδιοι δεν μπορούν να οραματιστούν ένα κόσμο χωρίς γονείς, δίχως Νόμο.

Το έργο, γραμμένο από τον Κουβανό Χοσέ Τριάνα, συνδέθηκε με τα γεγονότα του Μάη του ’68, επειδή αναδείκνυε το χάσμα των γενεών που είχε προκύψει στον απόηχο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η φοβισμένη γενιά του πολέμου, αγκιστρωμένη από την παράδοση και τον συντηρητισμό, και τα παιδιά της οδηγημένα από αυτόν τον νεοπουριτανισμό στη σύγκρουση με οτιδήποτε παλαιό. Πενήντα χρόνια μετά, αυτή η ψυχαναλυτική ανάγνωση συνεχίζει να ασκεί κριτική στον θεσμό της οικογένειας, παραμένοντας φοβερά σύγχρονη.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Μάνος Βαβαδάκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Τίνα Τζόκα
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός σκηνογράφου: Βίρνα Κούτλα

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Άννα Καλαϊτζίδου
Γρηγόρης Μπαλλάς
Μαρία Παρασύρη

ΑΡΙΣΤΟΣ

Παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα

του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου»

GOO Theatre Company

Κεντρική Σκηνή

8.10.2018 – 8.1.2019

Το βραβευμένο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», μεταφέρθηκε στη σκηνή, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου. Η παράσταση ανέβηκε τον Φεβρουάριο 2018 στον Κάτω Χώρο και λόγω μεγάλης επιτυχίας συνεχίζεται τον Οκτώβριο στην Κεντρική Σκηνή.

Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Αριστείδη Παγκρατίδη, μέσα από τις χειμαρρώδεις, υποβλητικές εξομολογήσεις τους, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του «Αρίστου».

Ο φίλος από την Τούμπα, η παραδουλεύτρα μάνα του, ένας αχθοφόρος του λιμανιού, ο παρακρατικός δοσίλογος περιπτεράς, ένας χωροφύλακας δημοκρατικών φρονημάτων, ένας συντηρητικός αστός της παραλίας, το αφεντικό του σε ένα λαϊκό πανηγύρι, η τραβεστί Λολό και μία λαϊκή τραγουδίστρια – οι δύο έρωτες του, ερμηνευμένοι επί σκηνής από τρεις ηθοποιούς (Ελένη Ουζουνίδου, Μιχάλης Οικονόμου, Γιώργος Χριστοδούλου).

Οι ερμηνευτές ζωντανεύουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές πλευρές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε ένα σκηνικό χρόνο που φτάνει μέχρι το 1960 όταν γίνεται είκοσι χρονών ο βασικός ήρωας, στον οποίο όλοι αναφέρονται. Πρόκειται για τον Αριστείδη Παγκρατίδη, τον φερόμενο ως «Δράκο του Σέϊχ Σου», τον οποίο ο τύπος του 1963 (Ελληνικός Βορράς) τον αποκαλούσε «νεαρό ανώμαλο». Το 1966 καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο από το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεσή του έγινε στο μέρος που ήταν συνδεδεμένο με το όνομά του, το Δάσος του Σέιχ Σου. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν: «Μανούλα μου, είμαι αθώος».

* Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου» τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος *

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου
Διασκευή / Δραματουργική επεξεργασία: Θεοδώρα Καπράλου
Μουσική: Γιώργος Δούσος
Σκηνικά-Κοστούμια: Κατερίνα Αριανούτσου
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου
Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα
Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Προϊστάκη

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Έλενη Ουζουνίδου, Μιχάλης Οικονόμου, Γιώργος Χριστοδούλου

Μουσικός: Γιώργος Δούσος

Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΤΗ ΓΟΥΝΑ

του Λέοπολντ Φον Ζάχερ-Μαζόχ

Εταιρεία Dum spiro spero

Κάτω Χώρος

8.10.2018 – 15.1.2019

Σ’ ένα αριστοκρατικό περιβάλλον χλιδής, αισθησιασμού και ηδυπάθειας, εκτυλίσσεται μια ασυνήθιστη ερωτική ιστορία. Πρωταγωνιστές, ο Σεβερίν Φον Κουζίμσκι –το alter ego του συγγραφέα Μαζόχ– και η Βάντα Φον Ντουνάγιεφ, η γυναίκα που ο Σεβερίν λάτρεψε με πάθος και που της εκχώρησε τα πάντα, την ψυχή του, την ελευθερία του, την ίδια του την ύπαρξη.

Βόμβα στα θεμέλια της κοινωνίας του 19ου αιώνα το έργο του Μαζόχ, όπου οι απόψεις του για την ηδονή και τη σεξουαλικότητα συγκρούονται μετωπικά με τον πουριτανισμό και τη χριστιανική ηθική του. Το περί ου ο λόγος έργο, «Η Αφροδίτη με τη γούνα», ήταν ο λόγος που ο ψυχίατρος Κραφτ Έμπινγκ καθιέρωσε τον όρο «μαζοχισμός», αναφερόμενος σε συμπεριφορές όμοιες με αυτές που περιέγραφε ο συγγραφέας.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου
Θεατρική απόδοση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Σπύρος Κυριαζόπουλος
Σκηνοθεσία: Σπύρος Κυριαζόπουλος
Μουσική: Αλέξανδρος Κασαρτζής
Σκηνικά – Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Επιμέλεια κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελίνα Βερυκίου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Νικολέτα Κοτσαηλίδου
Σπύρος Κυριαζόπουλος

Τσέλο: Αλέξανδρος Κασαρτζής

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΟΙ ΔΟΥΛΕΣ

του Ζαν Ζενέ

Κεντρική Σκηνή

11.10.2018 – 13.1.2019

Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί τις Δούλες του Ζενέ, επιλέγοντας για τους ρόλους τρεις άνδρες ηθοποιούς. Τρεις άνδρες παίζουν τρεις γυναίκες θανάσιμα δεμένες μεταξύ τους. Ο ναρκισσισμός, η ζήλεια και η απεγνωσμένη αναζήτηση του έρωτα τις συνδέουν ακατάλυτα.

Τρεις έμπειροι ηθοποιοί-δούλοι του κοινού παίζουν τις Δούλες σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν την επιθυμία της μεσαίας τάξης για μελό: να το βλέπει, να το βιώνει, να το απολαμβάνει… Μια μεταφορά για την τέλεια υποδούλωση. Δούλες δέσμιες της ζήλειας και των φαντασιώσεών τους, ηθοποιοί φυλακισμένοι στους ρόλους τους και δέσμιοι της προσδοκίας του κοινού, άντρες φυλακισμένοι στα γυναικεία τους ρούχα και ψιμύθια. Οι θεατές γίνονται αυτόπτες μάρτυρες του θανάτου του θεάτρου. Το νόημα χάνεται. Η εξέγερση είναι αδύνατη.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Σκηνικά-Κοστούμια: Κέννυ Μακλέλαν
Μουσική επιμέλεια: Μαρτύνας Μπιαλομπζέσκις
Επιμέλεια κίνησης: Έντυ Λάμε
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Γιάνναρος
Βοηθός σκηνοθέτη: Άκης Γουρζουλίδης

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Δημήτρης Ήμελλος
Κώστας Μπερικόπουλος
Αργύρης Ξάφης

ΜΟΛΛΥ ΣΟΥΗΝΗ

του Μπράιαν Φρίελ

Ομάδα ΠΥΡ

Δώμα

15.10.2018 – 15.1.2019

Μετά την περσινή επιτυχία, η παράσταση επαναλαμβάνεται για 2η χρονιά.

Η Μόλλυ, που είναι τυφλή από τους πρώτους μήνες της ζωής της, πείθεται από τον άντρα της να υποστεί μια χειρουργική επέμβαση με σκοπό να μπορέσει ξανά να δει. Τελικά, μετά την σχετική επιτυχία της επέμβασης, βρίσκεται «εξόριστη» σε έναν κόσμο όπου αδυνατεί να υπάρξει, αφού όλη η προηγούμενη ζωή της, απ’ όταν θυμάται τον εαυτό της, έχει φτιαχτεί πάνω στην τυφλότητα.

Ο Βορειοϊρλανδός Μπράιαν Φρίελ, ένας από τους σημαντικότερους δραματουργούς του σύγχρονου θεάτρου, εμπνευσμένος από μια αληθινή ιστορία, συνθέτει το μύθο του ιδιοφυώς μέσα από τρεις παράλληλους μονολόγους: της Μόλλυ, του άντρα της, Φρανκ, και του οφθαλμίατρου, κ. Ράις, που αναλαμβάνει το χειρουργείο. Έτσι το δράμα μάς αποκαλύπτεται σταδιακά από την σκοπιά του καθενός, αγγίζοντας με τολμηρή ειλικρίνεια και αναπάντεχο χιούμορ τις πιο σκοτεινές και πιο παράδοξες γωνιές της ανθρώπινης ψυχής, μέσα από μια σύλληψη που τελικά ξαναφωτίζει αυτό που ονομάζουμε «υποκειμενική αφήγηση».

Η παράσταση της ομάδας ΠΥΡ αφηγείται την απλή ανθρώπινη ιστορία της Μόλλυ Σουήνη, μια αλληγορία για τον ιλιγγιώδη κίνδυνο της ουτοπικής προσδοκίας, για να μιλήσει για τον συγκινητικό αγώνα του ανθρώπου, του κάθε ένα από μας, να διατηρήσει κάτω από αντίξοες συνθήκες την ταυτότητά του.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Αργύρης Ξάφης
Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη
Σκηνικό-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου

Φωτογραφίες αφίσας: Κική Παπαδοπούλου
Graphic design: Γιώργος Παντελάκης

Trailer: Σεμπάστιαν Φραγκόπουλος

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Δέσποινα Κούρτη (Μόλλυ)

Αργύρης Ξάφης (Φρανκ)

Δημήτρης Γεωργιάδης (Ράις)

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΒΙΝΥΛΙΟ

της Άννας Μιχελή

Δώμα

8.12.2018 – 3.2.2019

Βινύλιο. Μια ερωτική ιστορία.

Σε εκείνον αρέσει να συλλέγει παλιά βινύλια και σε εκείνη να διαβάζει μεταχειρισμένα βιβλία. Εκείνος κι εκείνη έμαθαν την αγάπη διαφορετικά. Ένα πρωί θα συναντηθούν σε ένα παλαιοπωλείο κι έτσι θα αρχίσει η ερωτική τους ιστορία.

Μια σχέση χωρίς πρίγκιπες και πριγκίπισσες, χωρίς λευκά άλογα ή ρομαντικές αυτοκτονίες, μια σχέση με ενθουσιασμούς, συγκρούσεις και συναισθηματικές αναπηρίες. Αρκεί όμως ο έρωτας για να κάνεις την υπέρβαση; Μπορεί ο άλλος να σε αλλάξει; Μια ιστορία για δύο νέους του σήμερα, που νοσταλγούν ένα χθες που δεν γνώρισαν και ονειρεύονται ένα μαζί που δεν έμαθαν ακόμα.

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία: Άννα Μιχελή

Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Τσίπουρα

Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Μουσική επιμέλεια: Νίκος Γαλενιανός

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Γιώργος Παπανδρέου

Κατερίνα Σπύρου

Πέλλα Μακροδημήτρη

ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΕ ΛΕΝΕ

της Σοφίας Αδαμίδου

Σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ

Κεντρική Σκηνή

14.12.2018 – 20.1.2019

Μετά τη μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη, το θεατρικό έργο της Σοφίας Αδαμίδου, την οποία η ίδια η Μπέλλου είχε εξουσιοδοτήσει να γράψει τη βιογραφία της, έρχεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, για λίγες παραστάσεις.

Λίγες ώρες πριν από τη σοβαρή επέμβαση που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη φωνή της, η μεγάλη λαϊκή ερμηνεύτρια δεν σταματά να μιλά για την πολυτάραχη ζωή της: τα πρώτα χρόνια στη Χαλκίδα, η αναχώρηση για την Αθήνα μια μέρα μετά το ξέσπασμα του ελληνοϊταλικού πολέμου, η συνεργασία με τον Τσιτσάνη…
Η σκληρότητα μπερδεύεται με την ευαισθησία, το παρόν με το παρελθόν, η αγάπη με το μίσος, αποκαλύπτοντας μια εκρηκτική προσωπικότητα που δεν χάνει, ούτε μια στιγμή, το χιούμορ και το πάθος της για τη ζωή.

Σημείωμα σκηνοθέτριας

Λίγα πράγματα μπορεί κανείς να προσθέσει δίπλα στο όνομα της Σωτήρας -όπως την αποκαλούσαν οι φίλοι της- χωρίς να ακουστούν κοινότοπα και χιλιοειπωμένα. Η Σωτηρία Μπέλλου αγωνίστηκε σε όλη της την -αδιαμφισβήτητα μυθιστορηματική- ζωή ενάντια σε όσα το ένστικτο και η συνείδησή της της υπαγόρευαν, έχοντας μοναδικό σκοπό της να είναι και να νιώθει ελεύθερη.

Και αυτό είναι τρομακτικό.

Ακόμα πιο τρομακτικό είναι να βρίσκεσαι έγκλειστος σε ένα δωμάτιο νοσοκομείου σχεδόν για ενάμιση χρόνο, ελπίζοντας πως δεν θα χάσεις τη φωνή σου και να ξημερώνει το πρωί που αυτό θα συμβεί.

Η Μπέλλου δεν φοβήθηκε ποτέ τον θάνατο.

Την αναμονή του φοβόταν.

Την βρίσκουμε κει που θα αποπειραθεί, όσο έχει ακόμα φωνή, να σκοτώσει αυτήν την αναμονή γεμίζοντας τον αέρα με τις λέξεις της.

Ένα αδάμαστο θηρίο στο κλουβί μιας ιδρυματικής ετεροτοπίας που κυοφορεί το απρόοπτο: εδώ τα πάντα μπορεί να συμβούν.

Χριστίνα Χατζηβασιλείου

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία – Μουσική επιμέλεια: Χριστίνα Χατζηβασιλείου
Σκηνικά – Κοστούμια: Όλγα Χατζηιακώβου
Προσαρμογή σκηνικού στο Θέατρο του Νέου Κόσμου: Μαρία Καραδελόγλου
Σχεδιασμός φωτισμών – Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Λαζαρίδου
Ηχητική επιμέλεια: Γιάννης Πειραλής

Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου

Φωτογραφία αφίσας: Νίκος Τασσούλας

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Έφη Σταμούλη, Έλλη Χατζεϊπίδου

ΤΑ ΜΑΤΙΑ

Του Πάμπλο Μεσίες

Κεντρική Σκηνή

17.1.2019 – 21.4.2019

Ένα «μελόδραμα γέλιου» που ακροβατεί ανάμεσα στο αστικό δράμα, το μελό και τη φάρσα. Οι ήρωές του είναι διαταραγμένοι και ακραίοι, αλλά εντέλει απολύτως οικείοι στον θεατή, αφού φέρουν τους δικούς του προβληματισμούς, τα απωθημένα, τα κόμπλεξ, τις πληγές και τις ήττες του.

Η Ναταλία και η Νέλα. Μητέρα και κόρη. Και οι δυο είναι Αργεντίνες, στο μικρό ισπανικό χωριό που ζουν όμως τώρα, είναι απλώς ξένες. Έφτασαν εδώ γιατί η Ναταλία ερωτεύτηκε τρελά έναν Ιταλό και τον ακολούθησε στην Ισπανία, όταν έφτασε όμως, εκείνος την εγκατέλειψε κι εκείνη το έριξε στο ποτό. Η Νέλα είναι ερωτευμένη με τον Πάμπλο, έναν 25χρονο εκ γενετής τυφλό. Όταν εμφανίζεται μια οφθαλμίατρος που του υπόσχεται πως θα τον θεραπεύσει (παρόλο που όλοι οι γιατροί ως τότε του το έχουν αποκλείσει), η Νέλα φοβάται ότι αν βρει το φως του θα την εγκαταλείψει.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Επιμέλεια κίνησης: Σοφία Πάσχου
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Άννα Καλαϊτζίδου, Μαρία Μοσχούρη, Ελένη Ουζουνίδου, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Ο ΑΓΝΟΣ ΕΡΑΣΤΗΣ

του Ντέιβιντ Πλαντ

Δώμα

21.1.2019 – 23.4.2019

Πολύ πέρα από τη στεναχώρια που δεν είσαι τώρα εδώ, μαζί μου

– τόσο πολύ πέρα από τη στεναχώρια αυτή,

που αδυνατώ πια να φανταστώ τη ζωή που ζήσαμε μαζί-

η απουσία σου έχει γίνει για μένα εμμονή.

Τι είναι αυτή η εμμονή με την απουσία,

ώστε ν’ αδυνατώ να φανταστώ μια παρουσία;[1]

«Ο αγνός εραστής» είναι μια ελεγεία του Αμερικανού συγγραφέα DAVID PLANTE για τον επί σαράντα χρόνια σύντροφό του, τον Έλληνα ποιητή και εκδότη Νίκο Στάνγκο, την κοινή τους ζωή και το τραγικό τέλος της. Μια μακρά σε διάρκεια ερωτική αφιέρωση, μια σχεδόν σωματική και συγκινητική σπουδή πάνω στο θέμα της απώλειας και του πένθους, της μνήμης και της φαντασίωσης.

Σε μια εποχή καταιγιστική, κατά την οποία ο άνθρωπος «δημιουργεί δεσμούς εξαρχής χαλαρούς, ώστε να μπορούν να λύνονται εύκολα, γρήγορα και δίχως πόνο»[2], πέντε μόλις χρόνια μετά το θάνατο του συντρόφου του, ο David Plante καταγράφει μια πολυετή ιστορία αφοσίωσης που διαπερνά όλο το φάσμα της συναισθηματικής διακύμανσης: από την έξαψη της πρώτης φοράς στην απόγνωση. Από το απόλυτο σμίξιμο στην απόλυτη μοναξιά. «Εσύ, εσύ, εσύ» γράφει συνεχώς και συνθέτει ταυτόχρονα τη βιογραφία του συντρόφου του, αλλά και μια αφήγηση της ιστορίας της Ελλάδας από το 1936 (έτος γέννησης του Στάνγκου) έως το 2004, πάντα σε δεύτερο ενικό πρόσωπο. Μια απόλυτη ερωτική αφιέρωση, ένας «εξοντωτικός, τολμηρός, προσωπικός θρήνος», όπως γράφει σχετικά ο Philip Roth.

Μια παράσταση-αφήγηση όπου, σε αντίθεση με την πραγματική ιστορία, τέσσερις ηθοποιοί, δύο γυναίκες και δύο άνδρες, σχηματίζοντας 4 ζευγάρια (δύο ετερόφυλα και δύο ομόφυλα) εναλλάσσονται διαρκώς επί σκηνής και μιλούν για την αληθινή, ουσιαστική αγάπη, ανεξαρτήτως φύλων, ανεξαρτήτως ηλικίας, ανεξαρτήτως καταγωγής. Στην πλήρη έκφραση και ουσία της. Και τελικά, την ανάγκη έκφρασής της στην άγρια και μοναχική εποχή μας.

Πώς η μνήμη γίνεται παρόν; Πώς τα θραύσματα γίνονται ενότητα; Πώς ο έρωτας γίνεται πόνος; Ο πόνος αγάπη; Η αγάπη απώλεια; Πώς η απουσία γίνεται παρουσία; Πώς βιώνεται ένα πένθος; Πώς γιατρεύεται το τραύμα; Πώς επιβιώνεις; Πώς παίρνεις ανάσα; Ξανά;

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Ηλίας Μαγκλίνης
Σκηνοθεσία: Άρης Λάσκος
Δραματουργία: Άρης Λάσκος, Κόνυ Ζήκου
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Κορνήλιος Σελαμσής
Σκηνικά – Κοστούμια: Τίνα Τζόκα
Επιμέλεια κίνησης: Μυρτώ Γράψα
Σχεδιασμός φωτισμών: Σεσίλια Τσελεπίδη
Βοηθός σκηνοθέτη: Κόνυ Ζήκου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Μάνος Βαβαδάκης
Κατερίνα Πατσιάνη
Θάνος Τσακαλίδης
Ειρήνη Φαναριώτη
[1] David Plante, Ο αγνός εραστής, μτφρ. Ηλίας Μαγκλίνης
[2] Sigmund Bauman, Ρευστή αγάπη

ΤΑ ΔΑΣΗ ΣΤΑ ΓΟΝΑΤΑ

του Άκη Δήμου

bijoux de kant

Κάτω Χώρος

21.1.2019 – 23.4.2019

Η bijoux de kant σε μια διαρκή αναμέτρηση με το ερώτημα «τι είναι νεοελληνικό έργο σήμερα» συναντά για δεύτερη φορά τον Άκη Δήμου, μετά το Όσα η Καρδιά μου στην Καταιγίδα στο Θέατρο Τέχνης το 2016, με το νέο έργο Τα Δάση στα Γόνατα.

Με αφετηρία ένα επεισόδιο από το μυθιστόρημα «Ο Παλαιός των Ημερών» του Παύλου Μάτεσι, ο Άκης Δήμου ιστορεί τη ζωή στην ορεινή Αρκαδία των τελευταίων χρόνων του 19ου αιώνα. Οι τέσσερις ήρωες του έργου, ένας περιφερόμενος θαυματοποιός, ένας χωρικός, η γυναίκα του και ένας πλανόδιος θεατρίνος, διατρέχουν ένα παράφορο τοπίο τριγμών που ακροβατεί ανάμεσα στο Χριστιανισμό και την αρχαιολατρεία, αφηγούμενοι, ο καθένας με τον τρόπο του, τους αναβαθμούς και τα στάσιμα της θρησκείας των δαιμονικών θαυμάτων και των «απαγορευμένων» ερώτων. Μυστικισμός, παγανισμός και παραδοξότητα, τα Δάση στα Γόνατα αποτελούν όπως και ο «Παλαιός των Ημερών» μια λιτανεία αλλά και ένα δοξαστικό. Μία τελετουργία ιερής και ερωτικής θεοφαγίας σε ένα τοπίο αρχέγονης μέθεξης.

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Αλέκος Συσσοβίτης
Πηνελόπη Τσιλίκα
Γιώργος Κοψιδάς
Πάρις Αγγελίδης

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

του Βασίλη Ζιώγα

Ομάδα a dream & the gun

Κάτω Χώρος

23.1.2019 – 21.4.2019

Δύο υπάρξεις, δύο αντίρροπες δυνάμεις που βασίζονται
στο ΝΑΙ και το ΟΧΙ,
στο ΣΥΝ και στο ΠΛΗΝ,
στο ΑΝΘΡΩΠΟΣ και το ΜΗ-ΑΝΘΡΩΠΟΣ,
στο ΧΡΩΜΑ και στο ΜΗ-ΧΡΩΜΑ.

Οι χρωματιστές γυναίκες είναι μια σκηνική ελεγεία για τη χαμένη ελευθερία και την απελπισία της ανθρώπινης ύπαρξης. Η Έλλη και η Άννα είναι δύο αδελφές εγκλωβισμένες στο πατρικό τους σπίτι, αλλά και σε κάτι μεγαλύτερο. Σε αυτό που αποκαλούν παρελθόν:
– Ριζώνουν και στοιχειώνουν… Στη γωνία τους… Πιάνουν μια γωνιά και σκιάζονται, σκιάζονται… Όλο και πιο πολύ, ώσπου να γίνουν ένα με το σπίτι.

Ο φόβος, είναι το εργαλείο, είναι η «άγκυρα» που κρατά δεμένο το ταξίδι προς το άγνωστο, το διαφορετικό, όπου η διαδρομή γίνεται μόνο στο σκοτεινό πεδίο της φαντασίωσης, ανάμεσα σε ένα λαβύρινθο συμβόλων και αλληγοριών.

Η γραφή του Βασίλη Ζιώγα συνδυάζει την ποιητική διάσταση με το πικρό χιούμορ, την τρυφερότητα με τον κυνισμό.
Στη σκιά του παραλόγου το έργο, μακριά από τις πομάδες και τις πούδρες του αισθητισμού, αναζητά την τέλεια γραμμή και τα «ωραία χρώματα», αναζητά καθετί ζωντανό που μετέπεσε σε κατάσταση ακινησίας και έγινε άψυχο, το καθετί ζωντανό που το κάρφωσαν τρεμάμενο στο πανί, όπως καρφιτσώνουμε τα έντομα σε μία συλλογή.

Λύστε τους κόμπους της σοφίας και ελευθερώστε την συνείδηση του χρώματος. Εκεί κάπου από ότι απομείνει θα κτιστεί η νέα ζωή κι εκεί ίσως βρεθεί μιά νέα ισορροπία.
Κ. Μαλέβιτς, Ι. Κλιούν, Μ. Μενκόφ

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Καραντινάκης
Μουσική: Νίκος Πλατύραρχος
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιούλα Ζωιοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική επιμέλεια: Γρηγόρης Καραντινάκης
Video: Ηρακλής Φίτσιος
Βοηθός σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνάκος

Εκτέλεση παραγωγής: a dream & the gun

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Μυρτώ Γκόνη
Βιργινία Ταμπαροπούλου

ΚΟΥΜ ΚΟΥΑΤ

των Γιάννη Καλαβριανού και Μαρίας Κοσκινά

Εταιρεία Θεάτρου SFORARIS

Κεντρική Σκηνή

25.1.2019 – 21.4.2019

«Πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις, για να μην ξαναπιείς λικέρ στη ζωή σου;»
Ο Γιάννης Καλαβριανός σκηνοθετεί για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια μία κωμωδία, υπογράφοντας και το κείμενο μαζί με τη Μαρία Κοσκινά.

Εν μέσω της δικτατορίας, ένα ζευγάρι, μην αντέχοντας να περάσει ακόμη ένα Πάσχα με τους συγγενείς του, λέει ένα ψέμα… και καταλήγει να περάσει τη χειρότερη μέρα της ζωής του.

2 ηθοποιοί υποδύονται 6 διαφορετικούς χαρακτήρες, πραγματοποιώντας επί σκηνής αστραπιαίες ολικές μεταμορφώσεις σε μια φάρσα απολύτως χορογραφημένου ρυθμού και ιδιάζουσας κατασκευής, που συμμετέχουν ισότιμα με το κείμενο στη δημιουργία του κωμικού αποτελέσματος.

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά: Τίνα Τζόκα
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Μουσική επιμέλεια: Διαμαντής Αδαμαντίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Γιώργος Γλάστρας, Μαρία Κοσκινά

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΜΥΓΟΦΑΕΣ

του Ζουάν Γιάγκο

(Αρχική ιδέα: Θίασος La Calórica)

Ομάδα AbOvo

Κεντρική Σκηνή

28.1.2019 – 23.4.2019

Τέσσερις φίλοι γύρω στα 35, προσπαθούν να οργανωθούν και να αντιδράσουν στην επικείμενη απόλυσή τους από την εταιρεία στην οποία εργάζονται…

Η πρώτη σκέψη, φυσικά, είναι να αγωνιστούν για να κρατήσουν τις θέσεις εργασίας τους. Πώς όμως; Κι έπειτα, αξίζει στ’ αλήθεια να αγωνιστούν για αυτή τη δουλειά που έχουν; Δεν θα ήταν καλύτερα να την αφήσουν και να πραγματοποιήσουν εκείνο το όνειρο που είχαν πριν από μερικά χρόνια; Να φτιάξουν, δηλαδή, παιδικές τροφές από προνύμφες μύγας, θρεπτικές, υγιεινές, με φτηνή πρώτη ύλη και πραγματικά ανατρεπτική απήχηση στην αγορά. Έτσι γεννιέται η παιδική κρέμα «Μυγοφαές»!

Στο μεταξύ, 4 μπίρες παγώνουν στον καταψύκτη…

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνοθεσία: Ομάδα AbOvo

Μουσική: Φοίβος Δεληβοριάς

Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Καλφόγλου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Γιώργος Αγγελόπουλος, Βάσω Καβαλιεράτου, Γιάννης Σαρακατσάνης, Σωσώ Χατζημανώλη

Πρωτότυπος τίτλος: FAIRFLY

ΜΥΡΤΟΣ

Παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Παύλου Μάτεσι

Ομάδα 4Frontal

Δώμα

8.2.2019 – 21.4.2019

Το 1939, σε μια ελληνική κωμόπολη, ο Μύρτος, οκτώ χρονών, κοιμάται εκ γενετής. Απέναντί του, η ευυπόληπτη οικογένεια Γαβριήλ. Μια οικογένεια με μια κόρη φυλακισμένη λόγω αναπηρίας, μια μάνα που θεωρεί την ασχήμια αμάρτημα, έναν πατέρα επιρρεπή στη μοιχεία, μια υπηρέτρια που της σκοτώνουν το νόθο παιδί της, έναν ευνούχο, θρησκόληπτο υποτακτικό που παλεύει να καλύψει τις «βρωμιές» τους, πριν γίνουν εφιάλτης.

Ο Μύρτος ξυπνά σ’ ένα λογοτεχνικό σύμπαν που επαναπροσδιορίζει την έννοια της ενοχής, της κακίας και της αμαρτίας.

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία: Θανάσης Ζερίτης
Δραματουργική επεξεργασία: Νεφέλη Μαϊστράλη, Θανάσης Ζερίτης
Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Επιμέλεια κίνησης: Πάνος Τοψίδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Κουτσιούμπα

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Σταύρος Γιαννουλάδης
Κλήμης Εμπέογλου
Ευαγγελία Καρακατσάνη
Χάρης Κρεμμύδας
Νεφέλη Μαϊστράλη

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η ΤΡΑΓΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΜΛΕΤ, ΕΝΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑ ΤΗΣ ΔΑΝΙΑΣ

του Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Ομάδα GRASSHOPPER

Κεντρική Σκηνή

3.5.2019 – 2.6.2019

Υπάρχει, ας πούμε, μέσα μας ένας εαυτός που συλλογίζεται, αφηγείται και καθοδηγεί, ψάχνοντας να βρει (ή να επινοήσει) ένα νόημα, και ένας εαυτός που δρα και βιώνει. Επάνω σ’ αυτή τη σύγκρουση θα χτιστεί η διασκευή και η παράσταση, με βασικό εργαλείο το παιχνίδι που παίζεται ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τον ηθοποιό.

Σκηνοθέτης είναι το φάντασμα του Πατέρα που προσπαθεί να συντονίσει τον Άμλετ στην ιστορία της εκδίκησης, σκηνοθέτες ο Πολώνιος και ο Κλαύδιος που στήνουν τις παγίδες τους, σκηνοθέτης κι ο ίδιος ο Άμλετ που στήνει την ιστορία της τρέλας του. Και πάνω απ’ όλους, σκηνοθέτης είναι ο ίδιος ο συγγραφέας που στήνει τον πελώριο δαίδαλο –το ίδιο το έργο.

Συντελεστές της παράστασης

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος

Σκηνικό: Κλειώ Μπομπότη

Κοστούμια: Άλκηστη Μάμαλη

Σχεδιασμός φωτισμών: Δημήτρης Κασιμάτης

Σχεδιασμός μακιγιάζ και κομμώσεων: Ιωάννα Λυγίζου

Βοηθός σκηνοθέτη: Εύα Βλασσοπούλου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου, Γιάννης Νιάρρος, Αινείας Τσαμάτης

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΓΕΛΩΝΤΑΣ ΑΓΡΙΑ

του Κρίστοφερ Ντουράνγκ

Κάτω Χώρος

6.5.2019 – 4.6.2019

Σ’ έναν χώρο ακαθόριστο, δύο άνθρωποι καθορισμένοι, αναπνέουν. Το θέμα της συζήτησης, η πραγματικότητα, η ζωή τους τώρα. Ποια είναι αυτά που λέγονται και ποια είναι αυτά που κρύβονται; Ψαχουλεύουν το παρόν, «γελώντας άγρια εν τω μέσω αδυσώπητης θλίψης, εις τον αιώνα των αιώνων, αμήν».

«Πάντα να αναπνέεις. Αυτή είναι η βάση της ζωής. Η αναπνοή.

Αν δεν αναπνέεις, πεθαίνεις. Εισπνοή-Εκπνοή.

Σας αγαπώ, ματς μουτς»!

Βρισκόμαστε σ’ ένα πάρτι μασκέ, σε κάποιο σπίτι. Είμαστε όλοι καλεσμένοι σ’ αυτό το πάρτι. Οι δύο ηθοποιοί και οι προσωπικότητές τους συνομιλούν, απευθύνονται, λέγοντας αλήθεια, μεταδίδουν την προσωπική τους ιστορία. Οι σιωπές, οι παύσεις και οι παραφωνίες, όπου χρειάζονται, είναι πάντα ωφέλιμες, μέρος της ιστορίας. Προς την απλότητα, το παιχνίδι, την ελευθερία, τη ζωή.

Ένα κείμενο διασκεδαστικό μ’ έναν ευφυή τρόπο, αφού δεν ξέρεις με τι να γελάσεις και με τι να κλάψεις τελικά από όλα αυτά που ακούς.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Χριστίνα Παπαδάκη – Δημήτρης Φραγκιόγλου
Σκηνοθεσία: Νάνσυ Μπούκλη, Πάνος Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνοθεσίας: Μάρα Βλαχοπούλου
Κοστούμια – Σκηνικά: Δήμητρα Λιάκουρα
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Νάνσυ Μπούκλη
Πάνος Παπαδόπουλος

ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ

του Φρανκ Βέντεκιντ

Κεντρική Σκηνή

8.5.2019 – 5.6.2019

«Είναι εξευτελιστικό να είσαι άνθρωπος και να μην έχεις δοκιμάσει το πιο ανθρώπινο πράγμα–»
Ο Βέντεκιντ στο Ξύπνημα της άνοιξης συνθέτει ένα ρέκβιεμ για το στραγγαλισμό της αθωότητας και των πρώτων παρορμήσεων και καταγγέλλει μια συντηρητική κοινωνία εστιασμένη στην αποτελεσματικότητα που καταστέλλει το ένστικτο και την επαφή με το σώμα.

Μέσα από σύντομες, αποσπασματικές εικόνες, παρακολουθούμε μια γενιά εφήβων να έρχεται αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, το ρομαντισμό, τη βία, την αυτοκτονία, τον έρωτα και να ωθείται εντέλει στον αφανισμό μέσα από την πάλη της να αναπνεύσει σε μια ασφυκτική κοινωνία που προτείνει τη στέρηση της ανθρώπινης ιδιότητας.

Η παράσταση επιχειρεί να παρακολουθήσει μέσα από το μικροσκόπιο όλη τη διακύμανση του ανθρώπινου συμπτώματος που πεθαίνει πριν καν γεννηθεί, διατηρώντας το ωμό και ανηλεές ύφος της γραφής του Βέντεκιντ.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Σκηνικά: Άρτεμις Φλέσσα
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Βαγγέλης Αμπατζής
Ασημίνα Αναστασοπούλου
Γιώργος Δικαίος
Γιάννης Κλίνης
Αναστάσης Λαουλάκος
Μάνος Πετράκης
Νάνσυ Σιδέρη
Μαρία Σκουλά κ.ά.

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 15 ετών.

ΕΦΗΒΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ

ΕΛΕΝΗ

του Ευριπίδη

Η αλήθεια μέσα στις πλάνες

Κεντρική Σκηνή

14.10.2018 – 21.4.2019

Μετά την «Τριλογία της Ουτοπίας» (Όρνιθες, Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, Φάουστ), η σκηνοθέτρια και θεατροπαιδαγωγός Τζωρτζίνα Κακουδάκη σε συνεργασία με το Θέατρο του Νέου Κόσμου, παρουσιάζει το 3o μέρος της «Τριλογίας της Πραγματικότητας»: το έργο του Ευριπίδη Ελένη / η αλήθεια μέσα στις πλάνες (1ο μέρος: Αντιγόνη / το δικαίωμα να έχω γνώμη του Σοφοκλή, 2ο μέρος: Νεφέλες / η εκπαίδευση που έχω, η εκπαίδευση που θέλω του Αριστοφάνη).

Η παράσταση εμπνέεται από το έργο Ελένη και την καινοτομία του Ευριπίδη να φτιάξει ένα υβρίδιο μεταξύ τραγωδίας και κωμωδίας, υποθέτοντας ότι η Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία και κατέληξε στην Αίγυπτο. Βασισμένοι λοιπόν σε αυτό το υποθετικό «Αν», τοποθετούμε την Ελένη και τον Μενέλαο σε ρόλους παικτών ενός παιχνιδιού διαφυγής.

Μέσα από τη λύση των γρίφων του, οι παίκτες θα ταυτιστούν με τους ήρωες του Ευριπίδη, και θα έρθουν αντιμέτωποι και αυτοί με τα «μεγάλα» ηθικά διλήμματα της αρχαίας τραγωδίας και ερωτήματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά και τα προνόμια των ηρώων τους, αλλά και της συνθήκης που βρίσκονται.

Η Ελένη του Ευριπίδη αποτελεί μια καίρια επιλογή, μιας και αποτελεί τμήμα της διδακτέας ύλης της Γ’ Γυμνασίου, και μπορεί να συμπληρώσει τις γνώσεις και τους προβληματισμούς των μαθητών γύρω από τον βασικό πυρήνα της θεματικής του έργου.

Συντελεστές της παράστασης

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Τζωρτζίνα Κακουδάκη
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού

Επιμέλεια Κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Μουσική Σύνθεση: Αγγελική Γρηγοροπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ίρις Κατσούλα

Θεατροπαιδαγωγικό υλικό: Ηρώ Ποταμούση

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Αγγελικη Γρηγοροπούλου, Αλέξανδρος Σιάτρας, Νατάσα Σφενδυλάκη, Βασίλης Ψυλλάς

Συνεργαζόμενος φορέας: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Η παράσταση παίζεται τις καθημερινές σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε αυλές σχολείων και άλλων κοινωφελών οργανισμών, σε ανοιχτούς χώρους και στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και συνοδεύεται από θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για τους θεατές.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΠΙΝΟΚΙΟ
Παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο παραμύθι του Κάρλο Κολόντι

Για 17η χρονιά συνεχίζουμε τη δράση «Θέατρο Αλληλεγγύης για παιδιά», με την κινητή μας μονάδα θεάτρου, που δίνει δωρεάν παραστάσεις σε νοσοκομεία, ιδρύματα, προσφυγικούς καταυλισμούς, ειδικά σχολεία και όπου μπορεί να βρίσκονται ευαίσθητες ομάδες παιδιών.

Έχοντας δώσει πάνω από 2000 δωρεάν παραστάσεις σ’ αυτούς τους χώρους όλα αυτά τα χρόνια, είμαστε δικαιολογημένα περήφανοι και συνεχίζουμε παρ’ όλες τις δυσκολίες.
Αυτό το πρόγραμμα είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που γίνεται από επαγγελματικό θέατρο ανελλιπώς όλα αυτά τα χρόνια σε σταθερή και καθημερινή βάση. Η ιδέα μας είναι να προσφέρουμε τη χαρά του θεάτρου σε παιδιά που βρίσκονται σε νοσοκομεία και ιδρύματα ή βιώνουν ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, έχουν δηλαδή πολύ μεγαλύτερη ανάγκη για ψυχαγωγία.

Έχουμε επιλέξει για φέτος τον Πινόκιο, το παραμύθι του Κάλο Κολόντι, για τις αξίες που πρεσβεύει, την ειλικρίνεια, την αγάπη, την ανιδιοτέλεια, το θάρρος, την όρεξη για ζωή και περιπέτεια. Αλλά κυρίως επειδή είναι μια ιστορία γνωστή σε κάθε παιδί, απ’ όποια χώρα, απ’ όποιον τόπο κι αν έρχεται. Έτσι η παράσταση μπορεί να επικοινωνήσει με κάθε μικρό θεατή, ξεπερνώντας το εμπόδιο της γλώσσας, αφού στηρίζεται στον αυτοσχεδιασμό και τη δύναμη της δράσης, της εικόνας, της μουσικής.

Συντελεστές

Διασκευή: Άντρη Θεοδότου

Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης

Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα

Επιμέλεια κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου

Μουσική: Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη

Ενορχήστρωση: Οδυσσέας Κωνσταντόπουλος, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Γιώργος Μακρής, Παύλος Παυλίδης, Ηλέκτρα Σαρρή

ΘΕΑΤΡΟ ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ

ΣΤΕΛΛΑ ΚΟΙΜΗΣΟΥ

του Γιάννη Οικονομίδη

από 1η Οκτωβρίου 2018

στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

για 20 μόνο παραστάσεις

Μετά από 2 πολύ πετυχημένες θεατρικές περιόδους στο Εθνικό Θέατρο, η παράσταση που έγινε το talk of the town και κέρδισε κοινό και κριτικούς, προστίθεται στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και παρουσιάζεται τη σεζόν 2018 – 2019 στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Για την ερμηνεία τους στην παράσταση τιμήθηκαν η Ιωάννα Κολλιοπούλου με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη και ο Γιάννης Νιάρρος με το βραβείο Δημήτρης Χορν.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο βραβευμένος σκηνοθέτης του κινηματογράφου Γιάννης Οικονομίδης έρχεται σε επαφή με τη θεατρική διαδικασία.

Το 2006 είχε αναθέσει στην ομάδα 90οC τη διασκευή και τη μεταφορά στο θέατρο της ταινίας του «Σπιρτόκουτο». Την αμέσως επόμενη περίοδο βραβεύτηκε με βραβείο κοινού στην κατηγορία «νεοελληνικού έργου».

Κι αν το έργο του εκείνο είχε ξεκλειδώσει την πόρτα της ελληνικής μικροαστικής οικογένειας, το πρώτο έργο που γράφει και σκηνοθετεί αποκλειστικά για το θέατρο, με τίτλο «Στέλλα κοιμήσου», μας εισάγει μέσα στην πολυτελή βίλα του νεόπλουτου Έλληνα, όπου η ευμάρεια συνυπάρχει με τη χυδαιότητα και οι σχέσεις έχουν το χρώμα του χρήματος. Η ωμότητα της γλώσσας και η κυνικότητα των συμπεριφορών είναι τα όπλα της παράστασης του Οικονομίδη, όπου ο θεατής αισθάνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας κωμικοτραγικής «φέτας ζωής».

Το έργο

Σε μια οικογένεια όπου ο νόμος του πατέρα-αφέντη εφαρμόζεται με «μαφιόζικες» μεθόδους, η Στέλλα αρνείται να παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλεται από το περιβάλλον της και επιμένει για το αυτονόητο δικαίωμα της προσωπικής επιλογής. Ο έρωτας όμως, ή οποιαδήποτε άλλη έκφραση ατομικής ελευθερίας, ακυρώνεται μπροστά στο συμφέρον, που υποχρεώνει σε υποταγή στις ειλημμένες αποφάσεις. Αξιοπρέπεια, ηθική τάξη και συναισθήματα θεωρούνται πολυτέλεια.
Με αφορμή έναν απαγορευμένο έρωτα, το έργο καταγράφει τη σημερινή πραγματικότητα και ανατέμνει έναν κόσμο εδραιωμένο στο ψέμα, το χρήμα, τη χυδαιότητα και το έγκλημα. Το όνειρο της κοινωνικής ανόδου και της υλικής ευμάρειας εξουδετερώνει κάθε αξία και διαβρώνει συμπεριφορές και συνειδήσεις.
Το «Στέλλα κοιμήσου» γράφτηκε με τη δημιουργική συμμετοχή των ηθοποιών της παράστασης κατά τη διάρκεια των προβών. Κάθε παράσταση είναι ξεχωριστή, καθώς ο διάλογος διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό ζωντανά στη σκηνή, με βάση ένα συγκεκριμένο σενάριο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία : Γιάννης Οικονομίδης

Επιμέλεια κειμένου: Βαγγέλης Μουρίκης

Σχεδιασμός φωτισμών : Bασίλης Κλωτσοτήρας

Βοηθός σκηνοθέτη/επιμέλεια κίνησης: Αντώνης Ιορδάνου

Σκηνογραφία : Ioυλία Σταυρίδου

Ενδυματολόγος : Γιούλα Ζωϊοπούλου

Μουσική : Μπάμπης Παπαδόπουλος

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Αντώνης Ιορδάνου (Θείος Τάκης)
Ιωάννα Κολλιοπούλου (Στέλλα Γερακάρη)
Μάγια Κώνστα (Θεία Βάσω)
Γιάννης Μυλωνάς (Μάριος Αγγελής)
Καλλιρρόη Μυριαγκού (Ελένη Γερακάρη)
Γιάννης Νιάρρος (Γιώργος Γερακάρης)
Στάθης Σταμουλακάτος (Αντώνης Γερακάρης)
Έλλη Τρίγγου (Ανθή Γερακάρη)
Η παράσταση είναι κατάλληλη για ανηλίκους άνω των 15 ετών.

ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟ ΣΚΥΛΟ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ

του Σάιμον Στήβενς

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης θεοδωρόπουλος

από 3 Νοεμβρίου 2018

στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

Είμαι ο Κρίστοφερ Τζον Φράνσις Μπουν. Ξέρω όλες τις χώρες του κόσμου με τις πρωτεύουσές τους. Και όλους τους πρώτους αριθμούς μέχρι το 7507.

Είναι 7 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα. Ο 15χρονος Κρίστοφερ στέκεται δίπλα στον σκοτωμένο σκύλο της γειτόνισσάς του, της κ. Σίαρς, που τον έχουν καρφώσει με ένα δικράνι. Η κ. Σίαρς θα καλέσει την αστυνομία, και ο Κρίστοφερ για πρώτη φορά στη ζωή του θα οδηγηθεί στο αστυνομικό τμήμα, όπου θα του γίνει σύσταση. Παρά την απαγόρευση του πατέρα του, ο Κρίστοφερ αποφασίζει να λύσει το μυστήριο του σκοτωμένου σκύλου, γιατί πιστεύει πως ο δολοφόνος πρέπει να βρεθεί και να τιμωρηθεί. Με την ενθάρρυνση της δασκάλας του, θα καταγράψει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρώσει σ’ ένα βιβλίο, που θα γίνει και θεατρικό έργο για τη σχολική γιορτή…

Ο Κρίστοφερ έχει φοβερό μυαλό και εξαιρετικές ικανότητες στα μαθηματικά, σκοντάφτει όμως στα απλά πράγματα της καθημερινής ζωής. Δεν έχει τολμήσει ποτέ να απομακρυνθεί μόνος του από το σπίτι του, δεν ανέχεται να τον αγγίζει κανείς και δεν εμπιστεύεται τους ξένους. Η αστυνομική του έρευνα, που θα τον βγάλει για πρώτη φορά έξω από το σπίτι του, θα φέρει τη ζωή του τα πάνω κάτω. Ο Κρίστοφερ θα βρει τη χαμένη μητέρα του, θα καταλάβει πως η αγάπη των δικών του είναι μπερδεμένη με μυστικά και ψέματα και θα συνειδητοποιήσει τις δυνάμεις που θα του επιτρέψουν να προχωρήσει στη ζωή…

Ο διάσημος θεατρικός συγγραφέας Σάιμον Στήβενς, που έργα του έχουν ανεβεί άλλες δυο φορές από το Θέατρο του Νέου Κόσμου, υπογράφει τη θεατρική διασκευή του πολυβραβευμένου μυθιστορήματος του Μαρκ Χάντον Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα, που κέρδισε 7 βραβεία Ολίβιε, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου το 2013. Έχει παιχτεί σε πολλές χώρες, ανάμεσά τους στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στο Μεξικό, στην Κορέα, στην Ιαπωνία, στην Αυστραλία, στο Βέλγιο, στο Ισραήλ, στην Ελλάδα, κερδίζοντας πολλά σημαντικά βραβεία.

Μια γλυκόπικρη ιστορία για τον αυτισμό, την εφηβεία, τις διαλυμένες οικογένειες, τα μαθηματικά και τα χρώματα.

Συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Μετάφραση Κοραλία Σωτηριάδου

Σκηνικά Μαγδαληνή Αυγερινού

Κοστούμια Κλαιρ Μπρέισγουελ

Μουσική Σταύρος Γασπαράτος

Επιμέλεια κίνησης Σοφία Μαυραγάνη

Σχεδιασμός φωτισμών Σάκης Μπιρμπίλης

Βοηθός σκηνοθέτη Βαγγέλης Βογιατζής

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Γιάννης Νιάρρος Κρίστοφερ

Μαρία Καλλιμάνη Τζούντι, η μητέρα του Κρίστοφερ

Αλεξάνδρα Αϊδίνη Σιβόν

Γιώργος Χρυσοστόμου Εντ, ο πατέρας του Κρίστοφερ

Μαρία Κατσανδρή Κα. Αλεξάντερ / Κομψή κυρία

Θύμιος Κούκιος Ρότζερ / Αξιωματικός Υπηρεσίας / Νούμερο 37 / Υπάλληλος εκδοτηρίων / Πληροφορίες / Μεθυσμένος 1

Γιώργος Γιαννακάκος Αιδεσιμότατος Πήτερς / Θείος Τέρρυ / Κος Γουάιζ / Αστυνομικός του σταθμού / Σεκιουριτάς

Βάσια Χρήστου Κα Σίαρς / Κα Γκασκόιν / Κυρία στο δρόμο / Γυναίκα στο τρένο / Καταστηματάρχισσα / Πανκ κορίτσι

Σπύρος Κυριαζόπουλος Αστυνομικός 1 / Κος Τόμπσον / Μεθυσμένος 2 / Άντρας με τις κάλτσες / Αστυνομικός 3

Θέατρο για παιδιά

ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

του Γιάννη Σαρακατσάνη

από 30 Σεπτεμβρίου 2018

στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

Η ομάδα που παρουσίασε πέρυσι τις Εφευρέσεις που άλλαξαν τον κόσμο επιστρέφει φέτος στο Θέατρο Τζένη Καρέζη, με μια ολοκαίνουργια, ευφάνταστη παράσταση για παιδιά!

Οι Ταξιδιώτες στο Χρόνο έχουν περιηγηθεί σε όλη την ανθρώπινη ιστορία! Έχουν παραβρεθεί στα μεγαλύτερα γεγονότα που έχει ζήσει η ανθρωπότητα και σας περιμένουν για να ταξιδέψετε μαζί τους. Ελάτε λοιπόν σε ένα ταξίδι χιλιετιών, από την εποχή των δεινοσαύρων και τις ρωμαϊκές αρένες, μέχρι την ανακάλυψη της Αμερικής και την κατάκτηση της Σελήνης!

Η παγκόσμια Ιστορία ξεδιπλώνεται μπροστά σε μικρούς και μεγάλους με μουσική, τραγούδια και χορό, με διάδραση, εντυπωσιακές βιντεοπροβολές και, πάνω απ’ όλα, με πάρα πολύ χιούμορ. Θυμόμαστε τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα, τα αντικρίζουμε όμως με μια νέα ματιά.

Γιατί η ιστορία όντως επαναλαμβάνεται! Και όποιος τη γνωρίζει καλά θα μπορέσει να αντιμετωπίσει το μέλλον καλύτερα!

Συντελεστές της παράστασης

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Γιάννης Σαρακατσάνης
Μουσική: Νίκος Τσέκος
Βίντεο: Μάριος Γαμπιεράκης, Χρυσούλα Κοροβέση
Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Σταύρος Γιαννουλάδης
Θανάσης Ζερίτης
Αλεξάνδρα Ούστα
Γιάννης Σαρακατσάνης
Κίμων Φιορέτος
Σωσώ Χατζημανώλη