• Αναζήτηση
  • Πόλεμος για την αγορά των έξυπνων κινητών

    Ανεβαίνει κι άλλο ο πήχης του ανταγωνισμού ανάμεσα στις εταιρείες κατασκευής έξυπνων κινητών τηλεφώνων, που τώρα καλούνται να παρουσιάσουν ακόμη πιο προηγμένες τεχνολογίες ώστε να δελεάσουν την πελατειακή τους βάση και να υπερισχύσουν έναντι του ανταγωνισμού προσελκύοντας νέους αγοραστές.

    Ανεβαίνει κι άλλο ο πήχης του ανταγωνισμού ανάμεσα στις εταιρείες κατασκευής έξυπνων κινητών τηλεφώνων, που τώρα καλούνται να παρουσιάσουν ακόμη πιο προηγμένες τεχνολογίες ώστε να δελεάσουν την πελατειακή τους βάση και να υπερισχύσουν έναντι του ανταγωνισμού προσελκύοντας νέους αγοραστές. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις εταιρείες αυτές είναι το φρένο που πατάει σε παγκόσμιο επίπεδο η ανάπτυξη της αγοράς τέτοιων έξυπνων κινητών τηλεφώνων, μετά από πολλά χρόνια αλματώδους ανάπτυξης.

    Η πίτα των πωλήσεων

    Η Apple, η Samsung Electronics, η Xiaomi και η Huawei είναι μερικές από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες εταιρείες που ετοιμάζονται να διασταυρώσουν ξανά τους επόμενους μήνες τα ξίφη τους, με στόχο μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των πωλήσεων. Το στοίχημα είναι μεγάλο αφού μόνο μέσα στο 2017 οι πωλήσεις των smartphones ξεπέρασαν ούτε λίγο ούτε πολύ τα 450 δισ. δολάρια. Πρόκειται για τεράστιο ποσό που είναι υπερδιπλάσιο ακόμη και από το ΑΕΠ χωρών όπως η Ελλάδα.
    Για εφέτος αλλά και το 2019 η μάχη των πωλήσεων αναμένεται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ότι θα κριθεί για τις χρυσοφόρες εταιρείες του κλάδου σε τρεις τομείς.
    Στην έγκαιρη εξέλιξη έξυπνων κινητών με νέες τεχνολογίες όπως είναι το 5G, που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να κατεβάζουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ολόκληρα βίντεο και ταινίες – φτάνει να το υποστηρίζει το δίκτυό τους. Στη βελτίωση των μπαταριών που θα επιτρέψει την επίτευξη μεγαλύτερης αυτονομίας – ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα ακόμη και των ακριβότερων συσκευών σήμερα. Και στο κατά πόσο οι κατασκευαστές αυτοί θα μπορέσουν να επικρατήσουν σε αγορές που δεν έχουν ακόμη κορεστεί, όπως είναι αυτές στην Ινδία, στη Μέση Ανατολή, στην Αφρική και στη Λατινική Αμερική.

    Οι μεγάλοι παίκτες

    Οι δύο μεγαλύτεροι παίκτες, η Apple και η Samsung, βρίσκονται ήδη πολύ κοντά σε μερίδια αγοράς. Το δ’ τρίμηνο του 2017 οι δύο εταιρείες είχαν μερίδιο 18% στις παγκόσμιες πωλήσεις η καθεμία. Το α’ τρίμηνο του 2018 το μερίδιο της Samsung ανήλθε σε 22%, της Apple σε 15%, της Huawei σε 11% και της Xiaomi σε 8%, σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint Research.
    Στην κούρσα του ανταγωνισμού που γίνεται όλο και πιο απαιτητική οι εταιρείες έχουν ρίξει τα καλύτερα μυαλά τους. Η Apple παρουσιάζει συνεχώς νέες λειτουργίες και σχεδιασμό στα δικά της κινητά. Η Samsung επενδύει σε ιδέες όπως είναι οι οθόνες που θα μπορούν να διπλώνουν ώστε να μπορεί να μετατρέπεται ένα έξυπνο κινητό σε ταμπλέτα. Εταιρείες όπως η Xiaomi ποντάρουν από την πλευρά τους σε ισχυρές συσκευές οι οποίες είναι πιο προσιτές για τον μέσο χρήστη. Ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
    Το 2017 ήταν η πρώτη χρονιά που η αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων παρουσίασε μείωση – της τάξεως του 2,5%. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων στην Κίνα και στον κορεσμό που καταγράφηκε σε πολλές ανεπτυγμένες αγορές, όπως είναι οι ΗΠΑ και η Ευρώπη. Η μείωση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και το 2018, αν και με μικρότερο ποσοστό, που δεν θα ξεπερνά το 0,5%. Η αγορά αναμένεται να ανακάμψει ξανά σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης από το 2019 και μετά, με ετήσιες αυξήσεις της τάξεως του 3% περίπου.
    Η εν λόγω αγορά αναπτύχθηκε αλματωδώς την τελευταία δεκαετία. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο το 2013, ο αριθμός των έξυπνων κινητών που είχε πωληθεί ήταν αυξημένος κατά 40% σε σύγκριση με το 2012. Μόνο το 2014 η ανάπτυξη αυτή ανήλθε στο 28%, τάση που συνεχίστηκε και μέχρι το 2016.

    Οι καινοτομίες

    Το άλμα αυτό δικαιολογείται κατά κύριο λόγο από τις καινοτομίες που παρουσιάστηκαν την περίοδο αυτή. Οταν, για παράδειγμα, τα iPhone πρωτοπαρουσιάστηκαν στην αγορά πριν από μερικά χρόνια, οι ταχύτητες των δικτύων κινητής τηλεφωνίας δεύτερης γενιάς ήταν χαμηλές αναλογικά, καθώς είχαν σχεδιαστεί με κύριο γνώμονα τη μετάδοση φωνής και όχι εικόνας ή άλλων δεδομένων. Με την εξέλιξη των δικτύων αυτών στην τρίτη και στην τέταρτη γενιά αυξήθηκαν και οι ανάγκες των χρηστών να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους με νέες ώστε να έχουν ταχύτερη πρόσβαση σε δεδομένα. Επίσης παρουσιάστηκαν νέες τεχνολογίες όπως ήταν οι οθόνες υψηλής ευκρίνειας, τα ενσωματωμένα συστήματα ασφαλείας με την αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων και οι ενσωματωμένες φωτογραφικές μηχανές υψηλής ευκρίνειας.
    Ολη αυτή η πρόοδος και οι υποσχέσεις για ταχύτερη και περισσότερη δικτύωση – αντικαθιστώντας ακόμη και τους προσωπικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές – έκαναν τους καταναλωτές από τις ΗΠΑ μέχρι την Κίνα να στραφούν μαζικά το πρώτο μισό της τρέχουσας δεκαετίας στην αγορά νέων συσκευών.
    Ξαφνικά οι περισσότεροι χρήστες, έμπειροι και μη, βρέθηκαν με έξυπνα κινητά τα οποία έχουν μεγάλη υπολογιστική ισχύ, καλές οθόνες, μεγαλύτερη αντοχή και μοντέρνο σχεδιασμό. Ολα αυτά σημαίνουν ότι οι χρήστες κρατούν περισσότερο καιρό μια τέτοια συσκευή, αφού όχι μόνο καλύπτει περισσότερες ανάγκες από ό,τι παλιά αλλά και επειδή την έχουν πιθανότατα χρυσοπληρώσει. Αυτό καταγράφεται πιο έντονα πλέον σε χώρες όπως η Κίνα, όπου η έκρηξη των πωλήσεων έχει ολοκληρωθεί, αλλά και στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη όπου πολλοί χρήστες έχουν πια όχι μόνο μία αλλά και δεύτερη και πιθανώς και τρίτη κινητή συσκευή.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία