Εχουν περάσει μερικές εβδομάδες από την πρώτη επίσημη οδηγική εμφάνιση του Polestar 1 στο Goodwood Festival of Speed, στην Αγγλία, και η σύντομη ιστορία για το παρελθόν και το μέλλον του φαντάζει τόσο επίκαιρη. Πίσω στο 2015, σε μια παγωμένη λίμνη της Σουηδίας, ο Χάκαν Σάμουελσον, διευθύνων σύμβουλος της Volvo, παρακολουθώντας τις δοκιμές εξέλιξης ενός πρωτοτύπου με την ονομασία Concept Coupé, αποφάσισε ότι αυτό δεν θα έπρεπε να φέρει το σήμα της Volvo. Ετσι «γεννήθηκε» η νέα Polestar. Γνωστή έως τότε στο ευρύ κοινό ως ο επίσημος βελτιωτικός οίκος των σουηδικών αυτοκινήτων για περισσότερες από δύο δεκαετίες, η εταιρεία με σήμα τον πολικό αστέρα εξελίχθηκε σε ένα απόγευμα σε κατασκευαστή αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων με σημεία αναφοράς την ηλεκτροκίνηση και τα εξωτικά υλικά.
Οταν τον Οκτώβριο του 2017 είδαμε στη Σανγκάη το Polestar 1 των φωτογραφιών κανείς δεν αναρωτήθηκε για τη σχεδιαστική συνάφεια του εντυπωσιακού 2+2 coupé με το τετράθυρο Volvo S90. Σχεδιασμένο από τον χαρισματικό Τόμας Ινγκενλατ –επικεφαλής σχεδιασμού της Volvo και νυν διευθύνοντα σύμβουλο της Polestar –το σπορ μοντέλο των 4,5 μέτρων αξιοποιεί την τεχνολογία των CFRP (πλαστικών ενισχυμένων με ανθρακόνημα) στο αμάξωμά του, επιλογή που μείωσε το συνολικό βάρος κατά σχεδόν 230 κιλά, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια αξιοσημείωτη οδηγική εμπειρία. Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα στον κόσμο είναι πάντα τα ίδια: το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, τα ισχυρά φρένα, η απόκριση της ανάρτησης και η εκμετάλλευση της ισχύος, άρα η ικανότητα και η ισορροπία του πλαισίου σε συνδυασμό με το χαμηλότερο δυνατό βάρος, επισημαίνει ο πρώτος τη τάξει οδηγός δοκιμών της Polestar, Γιόακιμ Ρίντχολμ, και συνεχίζει: «Εξελίσσοντας κάθε είδους αυτοκίνητα τα τελευταία 22 χρόνια δεν είχα ποτέ μια εμπειρία ανάλογη με αυτήν του Polestar 1. H απόδοσή του, λόγω της plug-in υβριδικής τεχνολογίας, είναι απλώς συναρπαστική».
Αν και τα Polestar 2 και Polestar 3 που θα εμφανιστούν μετά το 2019 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, στο Polestar 1 o συνδυασμός ενός τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων και των ηλεκτροκινητήρων αποδίδει συνδυαστικά 600 ίππους και 1.000 Nm ροπής, μεγέθη που καθιστούν τη σουηδική εταιρεία πρωταγωνίστρια στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, αν μάλιστα σκεφτούμε ότι η αυτονομία του αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπολογίζεται σε 150 χιλιόμετρα. Η δε επιλογή της Polestar να διαθέτει το αυτοκίνητο αποκλειστικά με συμβόλαια χρονομίσθωσης –σε ιδιώτες ή μη – διάρκειας 2-3 ετών, με ένα σταθερό μηνιαίο ποσό χωρίς δικαίωμα αγοράς του, τη διαφοροποιεί από τους βασικούς ανταγωνιστές της. Οταν η πρώτη περίοδος μίσθωσης ολοκληρωθεί, το αυτοκίνητο θα επιστρέφεται στην Polestar, η οποία μετά τις κατάλληλες αναβαθμίσεις θα το μισθώνει εκ νέου ως μεταχειρισμένο, δημιουργώντας μια νέα γενιά πελατών που δεν πρόλαβαν να το αποκτήσουν ως καινούργιο. Και αυτό διότι δεν θα κατασκευάζονται περισσότερα από 1.000 αυτοκίνητα ετησίως, αν και εκείνοι που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον προσεγγίζουν τους 8.000.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 12 Αυγύστου 2018.