Αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα στην ιστορία της Γης και σύμφωνα με τους ειδικούς εκείνο στο οποίο ο άνθρωπος οφείλει εν πολλοίς την ύπαρξη του.
Πριν από περίπου 65 εκ. έτη ένας τεράστιος αστεροειδής με διάμετρο 10-15 χλμ. έπεσε στη Γη σε μια περιοχή του σημερινού δυτικού Μεξικού. Η τρομακτική σύγκρουση προκάλεσε αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις στον πλανήτη που είχαν ως αποτέλεσμα να εξαφανιστεί μεγάλο μέρος της χλωρίδας και της πανίδας.
Διακόπηκε έτσι απότομα η επί περίπου 200 εκ. έτη κυριαρχία των δεινοσαύρων στην Γη και άνοιξε ο δρόμος για την κυριαρχία των θηλαστικών. Εχουν διατυπωθεί εκατοντάδες θεωρίες για το τι συνέβη στον πλανήτη μετά την πτώση του αστεροειδή. Ποια γεωατμοσφαιρικά γεγονότα έλαβαν χώρα αλλά και τι συνέβη με διάφορα είδη ζωής.

Παράλληλα ένα από τα μεγάλα εξελικτικά μυστήρια που προσπαθούν να λύσουν οι επιστήμονες είναι η εμφάνιση και εξέλιξη των πτηνών. Εχουν διατυπωθεί και σε αυτή την περίπτωση πολλές θεωρίες με εκείνη που έχει κερδίσει έδαφος να αναφέρει ότι τα πτηνά προέρχονται από δεινοσαύρους που στο δυσμενές περιβάλλον που είχε διαμορφωθεί για αυτούς μίκρυναν σε μέγεθος, έβγαλαν φτερά και έμαθαν να πετούν για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Δύο νέες μελέτες έρχονται να ρίξουν στο τραπέζι νέα στοιχεία για το τι πιθανώς συνέβη στον πλανήτη μετά την πτώση του αστεροειδούς αλλά και τι συνέβη με τα πτηνά.

Οι μελέτες

Την πρώτη μελέτη υπογράφουν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μισούρι και σε αυτή αναφέρουν ότι η πτώση του αστεροειδή προκάλεσε κλιματικές αλλαγές παρόμοιες με αυτές που βιώνουμε και σήμερα αλλά σε πολύ πιο έντονο επίπεδο. Σύμφωνα με την μελέτη μετά την πτώση του αστεροειδούς η θερμοκρασία σε όλον τον πλανήτη αυξήθηκε τουλάχιστον πέντε βαθμούς Κελσίου και παρέμεινε σε αυτά τα επίπεδα για περίπου 100 χιλιάδες έτη. Αυτό φυσικά οδήγησε σε εξαφάνιση πολλά είδη φυτών και ζώων. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι αμέσως μετά την πτώση του αστεροειδή

ξέσπασαν τεράστιες πυρκαγιές που διήρκεσαν πολλούς μήνες. Σε αυτό το γεγονός εστίασε την δική της μελέτη ερευνητική ομάδα με επικεφαλής την Ρέγκαν Νταν, παλαιοντολόγο του Μουσείου Φυσικής Ιστορία Field στο Σικάγο. Σύμφωνα με την μελέτη αυτή οι πυρκαγιές που ξέσπασαν στον πλανήτη μετά την πτώση του αστεροειδούς εξόντωσαν όλα τα είδη πτηνών που πετούσαν τα οποία είχαν βρει καταφύγιο πάνω στα δέντρα. Κατάφεραν να επιβιώσουν μόνο κάποια είδη πτηνών που ζούσαν στο έδαφος έμοιαζαν με τα σημερινά εμού και δεν είχαν πτητικές ικανότητες. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι όλα τα σημερινά πτηνά κατάγονται από αυτά τα πτηνά και ότι τα πτηνά έπρεπε να μάθουν από την αρχή πώς να πετούν γεγονός που παρουσιάζει ιδιαίτερο ιστορικό αλλά και εξελικτικό ενδιαφέρον.