• Αναζήτηση
  • Ενα βραβείο – διαβατήριο για τον κόσμο της επιχειρηματικότητας

    «Μια ιδέα όταν την κρατάς στο συρτάρι, μένει στο συρτάρι». Με αυτή τη φράση συνοψίζει ο κ. Κωνστάντιος Μπατσιώλας τη μέχρι σήμερα εμπειρία του από το ταξίδι στον κόσμο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.

    «Μια ιδέα όταν την κρατάς στο συρτάρι, μένει στο συρτάρι». Με αυτή τη φράση συνοψίζει ο κ. Κωνστάντιος Μπατσιώλας τη μέχρι σήμερα εμπειρία του από το ταξίδι στον κόσμο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.

    Πρώτος σταθμός για την ομάδα του Bubbllz, μιας εφαρμογής που «ανταμείβει» τα social post των χρηστών, ήταν το βραβείο στον πρώτο John & Mary Pappajohn Business Plan Competition του Κολεγίου Ανατόλια της Θεσσαλονίκης.
    «Η νίκη ήταν μια επιβεβαίωση για την ιδέα μας μπροστά σε ένα κοινό ανθρώπων που είχαν γνώση κι εμπειρία. Μας έδωσε δύναμη για τη συνέχεια» λέει ο κ Μπατσιώλας μιλώντας στο «Βήμα».
    Ήταν η πρώτη παρουσίαση της ιδέας που οδήγησε στην ίδρυση της εταιρείας το 2014 και στη δημιουργία της πρώτης version του προϊόντος. Σήμερα, η εφαρμογή βρίσκεται ήδη στην αγορά σε φάση soft-launch κι η εταιρεία απασχολεί πάνω από 10 εργαζόμενους. Εντωμεταξύ, η ιδέα πέρασε με επιτυχία κι από άλλα στάδια επιβεβαίωσης, όπως η επένδυση 150.000 ευρώ από το NBG Business Seeds της Εθνικής τράπεζας.

    Βραβείο Επιχειρηματικότητας

    Ένα χρόνο μετά, το Bubbllz τιμήθηκε με το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2016 ανάμεσα σε 1.100 προτάσεις, ενώ στον πρόσφατο Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό καινοτομίας της Euroleague, η ελληνική πρόταση αναδείχθηκε στους 10 finalists ανάμεσα σε 62 προτάσεις από 17 χώρες.
    Όπως σημειώνει ο κ. Μπατσιώλας, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά αποτελούν τροχοπέδη για την εξέλιξη της επιχείρησης, για το λόγο αυτό και αρκετές startups της ίδιας γενιάς που μετεγκαταστάθηκαν στο εξωτερικό έχουν αναπτυχθεί πολύ πιο δυναμικά.
    «Το βραβείο αποτελεί ένα διαβατήριο για το ταξίδι» περιγράφει στο «Βήμα» ο κ. Γεώργιος Κόκκας, διευθυντής του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του Κολεγίου Ανατόλια που έχει την ευθύνη του διαγωνισμού.
    Όπως εξηγεί, το έπαθλο γίνεται το έναυσμα για τους νικητές, δημιουργώντας μια δέσμευση στις ομάδες να συνεχίσουν αποφασιστικά, καθώς τα χρήματα δίνονται αποκλειστικά για να κάνουν τα πρώτα βήματα που οι ίδιες έχουν καθορίσει.
    Γι’ αυτό το λόγο, η αφοσίωση της ομάδας σε ένα ξεκάθαρο σχεδιασμό, η καινοτόμος ιδέα, το ρεαλιστικό πλάνο εσόδων, η βιωσιμότητα, αλλά και η εξωστρέφεια, αποτελούν τα κριτήρια που στέλνουν τις ομάδες στην τελευταία φάση του διαγωνισμού.
    Εφέτος, η πέμπτη συνεχής χρονιά δυναμώνει ακόμη περισσότερο το Διαγωνισμό Επιχειρηματικών Ιδεών, καθώς η τελική φάση θα έχει πια ανοιχτό χαρακτήρα. Η παρουσίαση των επιχειρηματικών ιδεών δεν θα γίνει μόνο μπροστά στην κριτική επιτροπή, αλλά και σε επενδυτές από Ελλάδα, Τουρκία, Βουλγαρία, Αμερική. Επίσης, εφόσον ζητηθεί από τους συμμετέχοντες συμβουλευτική καθοδήγησης (mentoring) από έμπειρους επιχιερηματίες, αξιοποιείται η μεγάλη δεξαμενή αποφοίτων και συνεργατών του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης.

    Ηλεκτρικά ποδήλατα

    Η δεύτερη χρονιά του βραβείου ανέδειξε, ανάμεσα στους πέντε νικητές που λαμβάνουν το έπαθλο των 4.000 ευρώ έκαστος, την Elektronio. Πρόκειται για μία καινοτόμο εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών ποδηλάτων στη Θεσσαλονίκη.
    Το πρώτο μοντέλο ονομάζεται Play και είναι ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο που χρησιμοποιείται ως ένα «έξυπνο» εργαλείο μετακίνησης, μια λύση φορτοεκφόρτωσης και μια διασκεδαστική τουριστική εμπειρία. 
    «Μέσω του διαγωνισμού σκεφτήκαμε πρώτη φορά πιο επιχειρηματικά. Μπήκαμε στη διαδικασία να οργανώσουμε το επιχειρηματικό μας πλάνο,  καθώς ζητείται ένα πραγματικό και ρεαλιστικό business plan» εξηγεί η κυρία Άννα Χλιούρα, εκ των ιδρυτών.
    Ως προς τις ευκαιρίες που δημιούργησε για το Elektronio η συμμετοχή στον John & Mary Pappajohn Business Plan Competition, δεν παραλείπει να αναφερθεί στη δημοσιότητα και τη συνεχή υποστήριξη από το Κέντρο Επιχειρηματικότητας του Κολεγίου.
    Στα τρία χρόνια λειτουργίας της, η εταιρεία έχει ήδη λανσάρει το πρώτο της ποδήλατο, διαθέτοντας μια περιορισμένη in-house παραγωγή custom-made ποδηλάτων, ενώ δρομολογεί ένα αναβαθμισμένο μοντέλο που στοχεύει σε διαφορετικά τμήματα πελατών. Στόχος είναι η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας με την ανάπτυξη συνεργασιών.
    Οι ενδιαφερόμενοι για τον 5ο Διαγωνισμό Επιχειρηματικών Ιδεών θα πρέπει να καταθέσουν την περιγραφή της ιδέας τους στα ελληνικά ή αγγλικά, σε ένα κείμενο 300 λέξεων, έως και την Τετάρτη 25 Απριλίου 2018  στο www.act.edu/pappajohn-awards.
    Στο πρώτο αυτό στάδιο, οι συμμετέχοντες δεν είναι απαραίτητο να διαθέτουν ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο. Τα πέντε καλύτερα επιχειρηματικά πλάνα θα λάβουν τα πέντε βραβεία των 4.000 ευρώ το καθένα, που προσφέρει ο ελληνικής καταγωγής επιχειρηματίας John Pappajohn.
    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk