Η περιοδοντική νόσος αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου στις γυναίκες

Η περιοδοντική νόσος σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου στις γυναίκες, σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention.

Καπνίστριες και μη

Ο αυξημένος κίνδυνος αφορά καπνίστριες και μη.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής την καθηγήτρια Επιδημιολογίας Τζιν Γουακτάφσκι-Γουέντε, μελέτησαν στοιχεία για σχεδόν 66.000 γυναίκες, 54-86 ετών, από τις οποίες οι 7.150 εμφάνισαν κάποια μορφή καρκίνου σε ορίζοντας οκταετίας.

Πλήθος καρκίνων

Όσες γυναίκες είχαν ιστορικό περιοδοντικής νόσου, αντιμετώπιζαν κατά μέσο όρο 14% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος (τουλάχιστον τριπλάσιος για τις γυναίκες με περιοδοντική νόσο) αφορούσε τον καρκίνο του οισοφάγου, επειδή ο οισοφάγος βρίσκεται κοντά στο στόμα και μολύνεται πιο εύκολα από τα περιοδοντικά μικρόβια.

Σημαντικά αυξημένος ήταν, επίσης, ο κίνδυνος για τους καρκίνους των πνευμόνων, της χοληδόχου κύστης, του μαστού και για μελάνωμα, ιδίως για τις γυναίκες που κάπνιζαν (με εξαίρεση το μελάνωμα).

Πιθανοί «ένοχοι» παθογόνοι μικροοργανισμοί

Οι ερευνητές εξηγούν ότι δεν είναι πλήρως κατανοητοί οι βιολογικοί μηχανισμοί που συνδέουν την περιοδοντική νόσο με τον καρκίνο. Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι οι παθογόνοι μικροοργανισμοί της στοματικής κοιλότητας μεταφέρονται από τα δόντια -μέσω της κυκλοφορίας του αίματος- στο υπόλοιπο σώμα, συμβάλλοντας πιθανώς σε καρκινογένεση.

• Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |