Προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας με παραδοσιακό τρόπο παράγει και εμπορεύεται η ελληνική εταιρεία τροφίμων G-Fish, η οποία έχει την έδρα της σε ένα χωριό στον Ταΰγετο.
Πρόκειται για μια οικογενειακή μονάδα παραγωγής πέστροφας, σολομού και οξύρρυγχου, με περισσότερα από 300 σημεία παρουσίας σε όλη την Ελλάδα, ενώ η οικογένεια Γεροντίδη που βρίσκεται στο τιμόνι της επιχείρησης έχει δεχθεί προτάσεις και για επέκταση στο εξωτερικό.
Ολα αρχίζουν το 1969, όπως επισήμανε ο ιδιοκτήτης της G-Fish κ. Γιάννης Γεροντίδης, «όταν ο πατέρας μου, Μιχάλης, και ο αδελφός του ξεκινούν στο Καστόρειο Λακωνίας, στους πρόποδες του Ταϋγέτου, μια από τις πρώτες μονάδες παραγωγής πέστροφας στην Ελλάδα. Το 1985 τα αδέλφια χωρίζουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και ο πατέρας μου κρατά μόνος του το ιχθυοτροφείο. Στην πορεία, βλέποντας πως το μέλλον μιας παραγωγικής μονάδας είναι η μεταποίηση και η τυποποίηση του προϊόντος που παράγει, δημιουργεί το δικό του καπνιστήριο και φέρνει στα ράφια των σουπερμάρκετ ένα από τα πρώτα ελληνικά γκουρμέ προϊόντα, την καπνιστή πέστροφα». Το 1995 ο αιφνίδιος θάνατος του πατέρα ματαιώνει προσωρινά το σχέδιο. Αλλά σύντομα ο Γιάννης Γεροντίδης αφού τελείωσε το στρατιωτικό πήρε το τιμόνι της επιχείρησης στην οποία εργαζόταν από μικρό παιδί.

Σε ξυλόφουρνο
Το 1998 καθιερώνεται η G-Fish και ο Γιάννης Γεροντίδης μαζί με τη μητέρα του Μαρία και τις δύο αδελφές του Κατερίνα και Αρετή αφοσιώνονται στην παραγωγή τροφίμων που είναι φτιαγμένα με φυσικούς τρόπους, ψήνονται και καπνίζονται σε παραδοσιακό ξυλόφουρνο με ξύλα οξιάς, βασισμένα σε τεχνικές των προγόνων μας, χωρίς να προστίθεται κανενός είδους χημικό ή συντηρητικό. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πως τα ψάρια αναπτύσσονται σε ιδανικές συνθήκες στα καθαρά πηγαία νερά του Αγίου Μάμα Ταϋγέτου και είναι απαλλαγμένα από βαρέα μέταλλα, σε αντίθεση με τους σολομούς του Ατλαντικού. Η πέστροφα και ο σολομός είναι τροφές με σημαντική διατροφική αξία αλλά και πολύ ιδιαίτερη γεύση που είναι στενά συνδεδεμένη με την ελληνική δίαιτα και παράδοση.
Η G-Fish αφουγκράζεται τις ανάγκες και τα γούστα της εποχής, και από το 2001 προχωρά στην εκτροφή του μοναδικού ελληνικού σολομού, ενώ από το 2005 στην γκάμα προστίθεται ο οξύρρυγχος και τρία χρόνια αργότερα βγάζει χαβιάρι από τον σολομό του, το γνωστό μπρικ.
Παράλληλα προσθέτει ο κ. Γεροντίδης «η συσκευασία ενός προϊόντος παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο στο μάτι του καταναλωτή, γιατί αυτό είναι που θα «αγοράσει» πρώτο από το ράφι ενός καταστήματος. Αλλωστε, γι’ αυτό και εμείς επιλέξαμε μια διαφορετική συσκευασία από εκείνες που κυκλοφορούσαν την εποχή που πρωτοξεκινήσαμε».
Από το κεντρικό κατάστημα στη Σπάρτη και από εκεί σε όλη την Ελλάδα, τα προϊόντα της G-Fish κυκλοφορούν σε επιλεγμένα ντελικατέσεν, παντοπωλεία, βιολογικά καταστήματα, τοπικές αλυσίδες, σουπερμάρκετ, ξενοδοχεία αλλά και εστιατόρια.
Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, η κρίση «έχει επηρεάσει την επιχείρηση σε θέματα χρηματοδότησης λόγω της γενικότερης πιστωτικής ασφυξίας και έχει περιορίσει την επέκταση του δικτύου πωλήσεων αλλά και προγραμματισμένες επενδύσεις σε υποδομές. Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις ακολουθούν ανοδική πορεία».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ