Τα ασήμαντα ψίχουλα που είναι σκορπισμένα στα πατάκια του αυτοκινήτου από την προχθεσινή τυρόπιτα, ίσως να μην είναι και τόσο ακίνδυνα. Όπως έδειξε νέα βρετανική μελέτη, το εσωτερικό των αυτοκινήτων συγκεντρώνει κατά 50% περισσότερα βακτήρια από εκείνα που ζουν στο πληκτρολόγιο ενός υπολογιστή, το οποίο θεωρείται πιο βρώμικο και από το κάθισμα τουαλέτας.

Προσοχή σε τιμόνι και χειρόφρενο

Στο πλαίσιο της μελέτης που πραγματοποιήθηκε για χάρη της εταιρείας διαδικτυακής πώλησης οχημάτων SellCar, πραγματοποιήθηκε δημοσκόπηση η οποία έδειξε – μεταξύ άλλων – ότι μόλις το 8% των οδηγών πιστεύει ότι το όχημά του ενδεχομένως να φιλοξενεί βακτήρια. Η πλειοψηφία των οδηγών έχει την ψευδαίσθηση ότι το αυτοκίνητό τους αποτελεί το πιο καθαρό τους απόκτημα.

Ωστόσο, δείγματα που συνέλεξαν οι ειδικοί από το χειρόφρενο διαφόρων φαινομενικά καθαρών οχημάτων αποκάλυψαν ότι κατά μέσο όρο στην συγκεκριμένη περιοχή ζουν περί τα 200 είδη βακτηρίων ανά τετραγωνική ίντσα – συμπεριλαμβανομένου και του ανθεκτικού στη μεθικιλλίνη χρυσίζων σταφυλλόκοκκος (MRSA). Η μελέτη έδειξε ακόμα ότι οι περισσότεροι οδηγοί παραμελούν τον τακτικό καθαρισμό του εσωτερικού χώρου του οχηματός τους, γεγονός που επιτρέπει στην βακτηριακή «ζούγκλα» να φουντώνει.

Περίπου το 54% των ιδιοκτητών αυτοκινήτων παραδέχονται ότι ασχολούνται με την καθαριότητά του οχήματός τους κατά μέσο όρο μια φορά τον μήνα ή πιο σπάνια, ενώ το 61% αγνοούν τα βακτήρια που ζουν και αναπτύσσονται μέσα στο σαλόνι του αυτοκινήτου τους.

Η διαδρομή προς την καθαριότητα

«Αν αναλογιστούμε όλες τις ανθυγιεινές συνήθειες στις οποίες επιδίδονται οι οδηγοί ενόσω βρίσκονται στον δρόμο _ π.χ. καθαρίζουν τη μύτη τους, βήχουν πάνω στο τιμόνι, καταναλώνουν φαγητά και ποτά _ τότε μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο καθαρισμός του εσωτερικού του οχήματός μας είναι αναγκαίος, ιδιαίτερα σε επιφάνειες που αγγίζουμε καθημερινά» εξηγεί η δρ Λίζα Άκερλι, ειδικός υγιεινής και δημόσιας υγείας.

«Ο κόσμος θα εντυπωσιαζόταν αν γνώριζε τα βακτήρια που μπορούν να μεταδοθούν από άνθρωπο σε άνθρωπο, μέσω της αφής κατά τη διάρκεια της μέρας» συμπληρώνει η ίδια. «Τα βακτήρια και οι ιοί τρυπώνουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και μεταφέρονται στο τιμόνι, στον λεβιέ των ταχυτήτων, στο χειρόφρενο, στις ζώνες ασφαλείας, στα κουμπιά των παραθύρων ή ακόμα και στα καθίσματα. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι μπορούν πολύ εύκολα να μεταδοθούν σε επιβάτες ή άλλους οδηγούς και στην συνέχεια να μεταφερθούν αλλού».

Από την πλευρά του ο Μαρκ Ρότζερς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που διενήργησε τη μελέτη, έσπευσε να τονίσει ότι «τα οχήματα που δεν έχουν την απαραίτητη φροντίδα, θα εμφανίσουν σίγουρα μεγαλύτερη φθορά συγκριτικά με εκείνα που καθαρίζονται συχνά. Μπορεί να ξεκινήσει με λίγα βακτήρια και σύντομα να μετατραπούν σε σκουπιδότοπους. Κάτι τέτοιο, πέρα από προβλήματα υγείας, θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω φθορά ως προς τα υλικά της καμπίνας και να οδηγήσει σε μείωση της τιμής μεταπώλησης των οχημάτων».