Μια κατηγορία ευρέως διαδεδομένων αναλγητικών, τα Μη Στεροειδή Αντιφλεγμονώδη Φάρμακα (ΜΣΑΦ), αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας στους ηλικιωμένους, υποστηρίζουν ιταλοί ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο επιστημονική επιθεώρηση British Medical Journal.

Η μελέτη επιβεβαιώνει ευρήματα προηγούμενων ερευνών ότι τα συγκεκριμένα παυσίπονα πρέπει να λαμβάνονται με προσοχή, ιδίως από τους ηλικιωμένους

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μιλάνου, με επικεφαλής τον δρα Τζιοβάνι Κοράο, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 8,4 εκατομμύρια ανθρώπους, με μέσο όρο ηλικίας τα 77 έτη, σε τέσσερις χώρες (Μ. Βρετανία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία). Από αυτούς, οι 92.163 είχαν εισαχθεί σε νοσοκομείο με καρδιακή ανεπάρκεια.

Οι επιστήμονες συνέκριναν όσους έπαιρναν συνολικά 27 μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη (ιβουπροφαίνη, ναπροξένη, δικλοφαινάκη κ.α.), με τους ανθρώπους που δεν έπαιρναν ΜΣΑΦ.

Αύξηση του κινδύνου κατά 19%

Από την ανάλυση των στοιχείων προέκυψε ότι, η καθημερινή λήψη ΜΣΑΦ αύξανε κατά 19% τον κίνδυνο εισαγωγής σε νοσοκομείο με καρδιακή ανεπάρκεια.

Ο δρ Κοράο σπεύδει πάντως να σημειώσει ότι τα ευρήματα δεν πρέπει ανησυχούν τα άτομα κάτω των 65 ετών, αλλά συνιστούν πηγή ανησυχίας για τους ηλικιωμένους άνω των 75 ετών. Γι’ αυτό, τονίζει ότι στους ηλικιωμένους τα ΜΣΑΦ πρέπει να χορηγούνται στη χαμηλότερη δυνατή δοσολογία για όσο μικρότερο χρονικό διάστημα γίνεται.

Για τους νεότερους ασθενείς που παίρνουν αυτά τα φάρμακα για κάποιο περιστασιακό πρόβλημα, π.χ. λόγω τραυματισμού σε ένα άθλημα, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, υπογραμμίζουν οι επιστήμονες.