Ο δαιδαλώδης διεθνής αερολιμένας Haneda του Τόκιο αναμένεται σύντομα να αποκτήσει μια στρατιά από ρομποτικούς ξεναγούς, ικανούς να καλωσορίζουν τους ταξιδιώτες και να απαντούν στα ερωτήματά τους.

Τα χαριτωμένα ασπροκόκκινα ανδροειδή EMIEW3 της Hitachi ξεκίνησαν δοκιμαστικά την «πρακτική» τους, στον χώρο αφίξεων εσωτερικού (Terminal 2) την περασμένη Παρασκευή.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ρομποτικοί βοηθοί θα είναι σε θέση να λειτουργούν αυτόνομα μέχρι τον ερχόμενο Δεκέμβριο. Ανάμεσα στις αρμοδιότητές τους θα είναι η καθοδήγηση των επιβατών στους χώρους του αεροδρομίου, π.χ. στα ανταλλακτήρια συναλλάγματος κ.ά. Ο «σταθμός» των ρομπότ θα είναι στα κεντρικά σημεία πληροφοριών. Σε περίπτωση που χρειάζεται περαιτέρω βοήθεια, το ρομπότ που βρίσκεται σε υπηρεσία θα καλεί έναν ρομπο-«συνάδελφο» για να συνοδεύσει τον ταξιδιώτη στον προορισμό του.

Προηγμένη ιαπωνική νοημοσύνη

Το ρομπότ EMIEW της Hitachi έκανε το ντεμπούτο το 2005. Έκτοτε έχει αναβαθμιστεί και έχει περάσει στην τρίτη εκδοχή του, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα τον περασμένο Απρίλιο.

Το νέο, πρωτοποριακό μοντέλο διαθέτει remote brain, με τη βοήθεια του οποίου μπορεί να συνδεθεί εξ αποστάσεως με ένα κεντρικό λειτουργικό σύστημα. Κάτι τέτοιο του επιτρέπει να επεξεργάζεται αστραπιαία εικόνες και φωνές, με αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται άμεσα στα αιτήματα των ενδιαφερομένων. Σε επόμενη φάση, η εταιρεία σκοπεύει να «προικίσει» το EMIEW3 με περισσότερες ξένες γλώσσες, ξεκινώντας από τα κινεζικά και τα κορεατικά.

«Ελπίζουμε το EMIEW3 να συμβάλλει στην ανάπτυξη της φιλοξενίας του αεροδρομίου Haneda, κατά την δοκιμαστική του περίοδο» δήλωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hitachi, Χιρόσι Σάτο.