Τα κινητά έπεσαν, οι τηλεοράσεις ανέβηκαν

Πτώση παρουσιάζουν τα περισσότερα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα ακολουθώντας το γενικότερο αρνητικό οικονομικό κλίμα της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο του 2016 η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 6,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ. Αυτά προκύπτουν από σχετική κλαδική έρευνα της GfK TEMAX® Ελλάδας για το δεύτερο τρίμηνο του 2016.

Πτώση παρουσιάζουν τα περισσότερα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα ακολουθώντας το γενικότερο αρνητικό οικονομικό κλίμα της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο του 2016 η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 6,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ. Αυτά προκύπτουν από σχετική κλαδική έρευνα της GfK TEMAX® Ελλάδας για το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Οι τομείς των φωτογραφικών ειδών (PH) και των προϊόντων πληροφορικής (IT) επηρεάστηκαν στον μεγαλύτερο βαθμό με πτώση 15,3% και 27,2% αντίστοιχα.
Οσον αφορά την ελληνική αγορά των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (CE), αυξήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2016 – αύξηση 4,2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Οι τηλεοράσεις, το σημαντικότερο τμήμα του τομέα, παρουσίασαν αύξηση κατά 8,4%. Ηταν η πρώτη φορά που η κατηγορία είχε θετικό πρόσημο έπειτα από σχεδόν έναν χρόνο, με σημαντικό όφελος από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου. Επίσης, η πτώση της μέσης τιμής στις κάμερες δράσης είχε ως αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση.
Πάντως υπήρξε περαιτέρω μείωση στον τομέα των φωτογραφικών ειδών. Ειδικότερα το δεύτερο τρίμηνο του 2015 παρατηρήθηκε μείωση 15,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Συνεχιζόμενη έντονη μείωση σημειώθηκε και στην κατηγορία των φωτογραφικών μηχανών με σταθερούς φακούς. Επιπλέον οι πωλήσεις τόσο των SLR φωτογραφικών μηχανών όσο και των mirrorless (χωρίς καθρέφτη) φωτογραφικών μηχανών παρέμειναν αρνητικές. Παρατηρήθηκε πτώση στη μέση τιμή πώλησης των φωτογραφικών μηχανών με αποσπώμενους φακούς.
Σχετικά με τον τομέα των μεγάλων οικιακών συσκευών, αυτός παρέμεινε θετικός το δεύτερο τρίμηνο του 2016, αυξανόμενος κατά 2,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2015. Η ζήτηση για προϊόντα ψύξης αυξήθηκε 7% χάρη στη θετική απόδοση των ψυγείων με κατάψυξη, καθώς και των τεχνολογικών εξελίξεων. Ολα τα εντοιχιζόμενα μοντέλα είχαν καλή απόδοση, ενώ σταθερά σε πωλήσεις παρέμειναν τα πλυντήρια και στεγνωτήρια.
Επιπλέον το δεύτερο τρίμηνο του 2016 ήταν μια περίοδος σταθεροποίησης για τον τομέα των μικρών οικιακών συσκευών καταγράφοντας μια μικρή αύξηση 1,1% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015.
Παρουσιάστηκε αύξηση στις κατηγορίες των αποχυμωτών αντανακλώντας την τρέχουσα τάση προς το «ευ ζην» και την υγιεινή διατροφή.
Αλλα προϊόντα που κινήθηκαν ανοδικά ήταν τα σίδερα σιδερώματος, οι ξυριστικές μηχανές και τα προϊόντα hair styling. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών σκουπών είχαν επίσης θετική τάση (αύξηση κατά 4,6%) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο το 2015.
Ακόμη, το δεύτερο τρίμηνο του 2016 ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε πτώση κατά 27,2% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες, οι φορητοί υπολογιστές και οι ταμπλέτες, μειώθηκαν κατά 32,1% και 37,4% αντίστοιχα. Αντίθετα, οι οθόνες υπολογιστών και τα περιφερειακά παιχνιδιών παρουσίασαν αυξητική τάση. Παρουσιάστηκε αύξηση στη μέση τιμή πώλησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.
Επίσης, έπειτα από έξι θετικά τρίμηνα ο τομέας των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα κατέγραψε πτώση το δεύτερο τρίμηνο του 2016 κατά 5,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Η κατηγορία των κινητών τηλεφώνων είχε σημαντική συμβολή στη μείωση του τομέα καθώς οι πωλήσεις των κινητών μειώθηκαν κατά 6,7%. Αντίθετα, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στην κατηγορία των wearables (60,5%) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.
Τέλος, έπειτα από τέσσερα συνεχόμενα πτωτικά τρίμηνα τόσο τα πολυμηχανήματα όσο και οι εκτυπωτές παρέμειναν σταθερά σε πωλήσεις το δεύτερο τρίμηνο του 2016 καθώς ο τομέας συνολικά παρουσίασε οριακή πτώση κατά 0,7% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015.
Σημειώνεται ότι η GfK TEMAX® παρακολουθεί τις πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών σε 41 χώρες. Τα ευρήματα βασίζονται σε δείγμα της GfK που περιλαμβάνει δεδομένα από περίπου 500.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk