Το Λονδίνο είναι πόλος έλξης των καλοφαγάδων και όχι τυχαία: τελευταία προσθήκη στη λίστα των γκουρμέ χώρων, το πρώτο εστιατόριο στον κόσμο με μενού… τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Τα πάντα στον χώρο του Food Ink, από τα έπιπλα και τα φωτιστικά ως τα σερβίτσια και τα πρωτοποριακά εδέσματα, αποτελούν προϊόντα 3D εκτύπωσης. «Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία οφείλει να υπηρετεί έναν σκοπό, και στην προκειμένη περίπτωση εμείς τη χρησιμοποιούμε για να προσθέσουμε μαγεία στη μαγεία» αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα του εστιατορίου. «Θέτουμε σε λειτουργία τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες, όπως την τρισδιάστατη εκτύπωση και την επαυξημένη πραγματικότητα, με στόχο να προσφέρουμε την πιο εντυπωσιακή εμπειρία φαγητού».
Οι πελάτες του Food Ink, στο Σόρντιτς, έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα μενού εννέα πιάτων, το οποίο παρασκευάζεται σε πραγματικό χρόνο με τη βοήθεια του τρισδιάστατου εκτυπωτή byFlow, ο οποίος παράγει βρώσιμες «εκτυπώσεις» που προέρχονται από τροφές σε μορφή πάστας.
Το πείραμα ξεκίνησε και μένει να φανεί αν θα επιτύχει, καθώς το hi-tech εστιατόριο απευθύνεται κυρίως στους λάτρεις της τεχνολογίας με μεγάλη «τσέπη», με την τιμή κατά κεφαλή να αγγίζει τις 250 λίρες –δηλαδή περίπου τα 295 ευρώ.
Εφαρμογή για… Πινόκιο
Τα διαφορετικά συναισθήματα συνοδεύονται από διαφορετικά «μοτίβα» αιμάτωσης του προσώπου. Αυτό σκέφτηκαν οι ειδικοί της νεοφυούς NuraLogix από τον Καναδά και ανέπτυξαν το λογισμικό Transdermal Optical Imaging, το οποίο είναι ικανό να μετράει την… ειλικρίνεια στο πρόσωπο κάποιου.
Το λογισμικό της αλήθειας που ανέπτυξαν οι ειδικοί από το Τορόντο λειτουργεί με τη βοήθεια της κάμερας της συσκευής. Μέσω αυτής, το λογισμικό είναι σε θέση να αναγνωρίζει τυχόν αλλαγές ως προς το χρώμα του δέρματος του προσώπου, συγκρίνοντας τη λήψη με μια βάση δεδομένων. Η όλη ιδέα, σύμφωνα με τους εμπνευστές της, θα μπορούσε να «μεταφραστεί» σε μια εφαρμογή γνωριμιών προκειμένου οι χρήστες να γνωρίζουν τα πραγματικά συναισθήματα των ατόμων με τα οποία συναναστρέφονται. Θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί ακόμη και από γονείς για να εντοπίζουν τα μικρά αθώα παιδικά ψεματάκια.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ακριβώς επειδή τα επίπεδα ακριβείας της εν λόγω τεχνολογίας δεν θα είναι υπερβολικά υψηλά, αυτή δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσημα από τις Αρχές, π.χ. από την αστυνομία ή στο πλαίσιο κάποιας δίκης.
Τηλεκοντρόλ για σκύλους
Οταν ο πόλεμος του τηλεχειριστηρίου μεταξύ των μελών της οικογένειας δεν έχει αποτέλεσμα, τότε ίσως είναι ώρα ο έλεγχος να περάσει στα… πόδια του σκύλου. Ο λόγος για μια συσκευή για σκύλους που θυμίζει χαλάκι και δίνει τη δυνατότητα στον καλύτερό μας φίλο να απολαύσει τις περιπέτειες της Λάσι!
Το τηλεκοντρόλ για σκύλους έρχεται από τους ειδικούς Πληροφορικής του Πανεπιστημίου του Κεντρικού Λάνκασιρ, σε συνεργασία με την εταιρεία ζωοτροφών Wagg. Στην παρούσα φάση το «έξυπνο» χαλάκι βρίσκεται σε φάση δοκιμασίας από 20 σκύλους ενώ η κυκλοφορία του στην αγορά έχει προγραμματιστεί για το 2017.
«Η δημιουργία ενός τηλεχειριστηρίου για σκύλους θα μπορούσε να προσφέρει στα χαριτωμένα τετράποδα παρέα όταν είναι μόνα τους στο σπίτι» αναφέρουν οι ειδικοί.
Σύμφωνα με τη Wagg, πρόσφατη βρετανική μελέτη έδειξε ότι ο μέσος σκύλος κάθεται περίπου μία ώρα και 20 λεπτά την ημέρα μπροστά στην τηλεόραση και πολλές φορές γαβγίζει σε τραγούδια ή φωνές που προέρχονται από κάποιο πρόγραμμα. Το 91% των ιδιοκτητών σκύλων παραδέχονται ότι ο σκύλος τους συχνά τους κάνει παρέα στον καναπέ ενόσω εκείνοι βλέπουν τηλεόραση. Η πρότυπη συσκευή για την ώρα διαθέτει πέντε κανάλια. Ευχηθείτε μόνο ο σκύλος σας να υποστηρίζει την ομάδα σας…
Τεχνητή νοημοσύνη για το Pinterest
Το αγαπημένο μέσο με τις γνωστές «πινέζες» Pinterest αποκτά τεχνητή νοημοσύνη. Η διαδικτυακή εκδοχή του πλέον «βλέπει» τα προϊόντα που εμφανίζονται στις φωτογραφίες, ανοίγοντας έτσι ένα νέο παράθυρο στις online αγορές.
Το Shopping with Pinterest, βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη και στην υπολογιστική όραση, επιτρέπει στο κοινωνικό μέσο να ανιχνεύει και να προτείνει προϊόντα παρόμοια με αυτά που εμφανίζονται σε μια φωτογραφία. «Θεωρούμε ότι στα ψώνια η αγορά αποτελεί το τελευταίο στάδιο» εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος του Pinterest, Μπεν Σίλμπερμαν. «Οταν ο κόσμος μπαίνει στο Pinterest, αναζητεί διαρκώς νέες ιδέες, οι οποίες θα μπορούσαν να τον οδηγήσουν σε μελλοντικές αγορές». Κάθε μήνα υπολογίζεται ότι μέσω Pinterest πραγματοποιούνται περί τα 130 εκατ. οπτικές αναζητήσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ