Η πρόσληψη 49 λιμενοφυλάκων μέσω ΑΣΕΠ θεωρείται ζήτημα λίγων ημερών (έως τα τέλη Ιουλίου) με την ανάρτηση των τελικών πινάκων από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού, ενώ ταυτόχρονα από τους επιλαχόντες του ίδιου διαγωνισμού θα προσληφθούν επιπλέον 44 για την άμεση περαιτέρω ενίσχυση του ΛΣ. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει νέα προκήρυξη για άλλα 230 άτομα.
Επιπλέον το επόμενο χρονικό διάστημα προγραμματίζεται η προμήθεια δύο πλωτών περιπολικών σκαφών άνω των 30 μέτρων συνολικού προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ. Επίσης προγραμματίζεται η αγορά τεσσάρων πλωτών μεικτής αποστολής (περιπολικών – ασθενοφόρων) από προγράμματα του ΕΣΠΑ. Ακόμη εξασφαλίστηκε μέχρι τέλος του έτους ποσό 10 εκατ. ευρώ για την προμήθεια ανταλλακτικών.
Αυτά ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρής Δρίτσας κατά τη διάρκεια συνάντησης με αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού (ΠΕΑΛΣ), όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της συνδικαλιστικής ένωσης.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, το σχέδιο νόμου σχετικά με ζητήματα που αφορούν λιμενικούς ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή «την επόμενη εβδομάδα, οπότε θα γίνει γνωστό το σύνολο των προτάσεων – ρυθμίσεων που θα συμπεριληφθούν σε αυτό προς ψήφιση, όμως, όπως μας είπε, η πλειοψηφία αυτών υιοθετήθηκαν και προχωρούν».
Για το ζήτημα της σύστασης Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής – Ακτοφυλακής οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των αξιωματικών του ΛΣ ζήτησαν διευκρινίσεις για τις κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από πλευράς του ΥΝΑΝΠ για τον κανονισμό ίδρυσης και λειτουργίας της και τόνισαν την ανάγκη τοποθέτησης στον νέο Οργανισμό στελεχών του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ με τεχνογνωσία και εμπειρία «που μαζί με εκπροσώπους από άλλους εθνικούς φορείς που έχουν αρμοδιότητα στη φύλαξη θαλάσσιων και χερσαίων συνόρων θα διασφαλίσουν τα εθνικά συμφέροντα της χώρας μας αφού πρώτα θα έχουμε συμβάλει στον καθορισμό ενός θεσμικού πλαισίου που θα διασφαλίζει το εθνικό συμφέρον της χώρας μας.
»Παράλληλα επισημάναμε ότι η σύσταση Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής δεν μπορεί να αντικαταστήσει το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και ως εκ τούτου δεν πρέπει να ανακοπεί η όποια προσπάθεια ενίσχυσής του σε προσωπικό και μέσα, καθώς πρώτη, σταθερή, μοναδική, σίγουρη και αποτελεσματική επιλογή για την φύλαξη των θαλασσίων συνόρων πάντα θα αποτελεί ένα δυνατό Λιμενικό Σώμα, άρτια στελεχωμένο και εξοπλισμένο. Ο υπουργός συμφώνησε ότι το ζήτημα είναι εξέχουσας σημασίας και ότι η προσέγγιση από την πλευρά του τυγχάνει ιδιαίτερης προσοχής και σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα θα προκύψει σε στενή συνεργασία με το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ».
Συζητήθηκε και το θέμα της σύστασης Εθνικού Μηχανισμού Διερεύνησης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στα Σώματα Ασφαλείας με τον κ. Δρίτσα να υπογραμμίζει ότι «η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία ανήκει στο υπουργείο Δικαιοσύνης και ότι αποτέλεσε προϊόν διαβούλευσης με το Αρχηγείο. Τόνισε δε ότι δεν πρόκειται για Αρχή Ελέγχου των Σωμάτων Ασφαλείας, αλλά αφορά τις καταγγελίες πολιτών που απευθύνονται στο κράτος, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι το νομοθετικό πλαίσιο δεν αλλάζει».
Επιπλέον η ΠΕΑΛΣ με άλλη ανακοίνωση κατήγγειλε την ανεπίτρεπτη, όπως τη χαρακτήρισαν, στάση του προέδρου της ομάδας εργασίας με αντικείμενο την επαναξιολόγηση του Οργανισμού του υπουργείου Ναυτιλίας, «ο οποίος επεχείρησε να απαξιώσει και να υποβαθμίσει το έργο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ώστε να διευκολυνθεί η συνολική ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης αναφορικά με τις αρμοδιότητες του Σώματος. Τονίζουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι για την ΠΕΑΛΣ οι αρμοδιότητες και ο εν γένει θεσμικός ρόλος του Λιμενικού Σώματος δεν τίθενται σε διαπραγμάτευση και μάλιστα από πρόσωπα με παντελή απουσία γνώσης του χώρου που επιδιώκουν να αλλάξουν, του έργου και της συνεισφοράς του».