«Καμπανάκι» κρούουν τα ξενοδοχεία της Αθήνας

«Καμπανάκι» για την πτωτική κίνηση στα ξενοδοχεία της Αθήνας το πρώτο εξάμηνο του 2016 έκρουσε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών -Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

«Καμπανάκι» για την πτωτική κίνηση στα ξενοδοχεία της Αθήνας το πρώτο εξάμηνο του 2016 έκρουσε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών -Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός. Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του «Δικτύου Συνεργειών» που δημιούργησε η ΕΞΑΑΑ την περίοδο 2010- 2016, ο κ. Βασιλικός υπογράμμισε ότι το όφελος των δράσεων του μηδενικού προϋπολογισμού εγχειρήματος ανήλθε σε 1.208.919 ευρώ. Ο ίδιος τόνισε ότι οι συνέργειες μεταξύ Ιδιωτικών επιχειρήσεων αλλά και μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού φορέα αποτελούν μονόδρομο.

Ειδικότερα για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου η πορεία της τουριστικής κίνησης εμφανίζεται πτωτική όλους τους μήνες, σε ποσοστά από 1,8% στο σύνολο εξαμήνου έως και 6,5% τον Μάιο. «Οι πρώτες αρνητικές ενδείξεις που καταγράφονται μετά από μια θεαματική θετική πορεία την περίοδο 2013-2015, μας προειδοποιούν για στροφή του μέχρι σήμερα θετικού κλίματος για τον τουρισμό της Αθήνας και μας καλούν σε μέτρα και συλλογικές δράσεις που πρέπει εγκαίρως να δρομολογηθούν για την περιφρούρηση του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ.
Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν από την ΕΞΑΑΑ στο πλαίσιο της εκδήλωσης με τίτλο «6 χρόνια δράσεις για την Αθήνα» που διοργάνωσε στο Μουσείο Ακρόπολης την Τρίτη, αφιερωμένη στο έργο που υλοποιήθηκε από την Ενωση για την προβολή και ανάδειξη του προορισμού στις ξένες αγορές την περίοδο 2010-2016. Το έργο περιλαμβάνει δράσεις προβολής, φιλοξενία ξένων τουριστικών tour operators και δημοσιογράφων στην Αθήνα, χορηγικό πολιτιστικό και κοινωφελές έργο, όπως και την δημιουργία πλατφόρμας/«Δικτύου Συνεργειών» για την Αθήνα, η οποία αριθμεί σήμερα περισσότερους από 100 ιδιωτικούς και δημόσιους τοπικούς, κλαδικούς, επιχειρηματικούς και επαγγελματικούς φορείς, ιδρύματα, οργανισμούς, μουσεία, καταστήματα κ.ά. Τα μέλη του Δικτύου Συνεργειών, συνεργάστηκαν υπό τον συντονισμό της ΕΞΑΑΑ για την πρόσκληση, φιλοξενία και ενημέρωση 1.872 συνολικά τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων από 24 χώρες, αλλά και 650 ξένων καλλιτεχνών μέσα από φεστιβάλ, δράσεις πολιτισμού στην πόλη, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές κ.λπ.
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης ότι η ζήτηση για την Αθήνα μπορεί να διατηρηθεί εφόσον συντρέχουν προϋποθέσεις όπως η ομαλότητα/σταθερότητα και το αίσθημα ασφάλειας στον προορισμό. Υπογράμμισε ότι είναι «πρωταρχικής σημασίας το θέμα της αστυνόμευσης», χαρακτηρίζοντας «απαράδεκτο το ότι κάποιες περιοχές είναι εστίες βίας και εγκλήματος». Ο ίδιος προανήγγειλε την έναρξη καμπάνιας για την Αθήνα από το φθινόπωρο με διάρκεια έως την άνοιξη του 2017, ενώ επισήμανε τη «σχιζοφρένεια» της γραφειοκρατίας στη δημόσια διοίκηση, αναφέροντας το πρόβλημα που έχει ανακύψει στην προμήθεια 8.000 κάδων για την πρωτεύουσα μετά τη χρεοκοπία του μειοδότη.
Την κόπωση που παρατηρείται στον κύκλο ανόδου της Αθήνας επισήμανε ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines κ. Ευτύχης Βασιλάκης, υποστηρίζοντας ότι χρειάζεται νέο επίπεδο προσπάθειας για το προϊόν της πόλης. Ο ίδιος σημείωσε ότι μέσα σε τρεισήμισι χρόνια οι απευθείας συνδέσεις εξωτερικού έχουν αυξηθεί σε 71 από 26. Ωστόσο τόνισε ότι «βλέπουμε στασιμότητα στους αριθμούς», καθώς «είχαμε μια υπερβολικά αισιόδοξη προσδοκία που είχε βασιστεί στο πρόβλημα των άλλων», γειτονικών προορισμών, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος. «Δυστυχώς όλοι χάνουμε όταν υπάρχει μειωμένο αίσθημα ασφάλειας στο ταξίδι», κατέληξε. Η Aegean αποτέλεσε το πρώτο μέλος του Δικτύου παρέχοντας δωρεάν τον αεροπορικό ναύλο.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) κ. Δημήτρης Τρυφωνόπουλος τόνισε ότι ειδικά για την Αθήνα ο ΕΟΤ έχει πραγματοποιήσει 12 δημοσιογραφικά ταξίδια και εννέα ταξίδια εξοικείωσης από την αρχή του χρόνου.
Την ανάγκη εξωστρέφειας των μουσείων και τη σύνδεσή τους με τον τουρισμό υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΔΣ του Μουσείου Ακρόπολης κ. Δημήτρης Παντερμαλής, δηλώνοντας ότι «τα μουσεία δεν είναι για εμάς. Είναι για το κοινό. Για εμάς υπάρχουν οι αρχαιολογικές αποθήκες» και πρόσθεσε ότι το Μουσείο Ακρόπολης έχει καταταγεί 11ο παγκοσμίως από το Trip Advisor.
Στις δράσεις που δρομολογήθηκαν στο πλαίσιο του Δικτύου από το 2010 έως σήμερα, τα ξενοδοχεία της Αθήνας πρόσφεραν δωρεάν τουλάχιστον 5.828 καταγεγραμμένες διανυκτερεύσεις για την ενίσχυση της καλής φήμης της Αθήνας και τα μέλη του Δικτύου συνέβαλαν καλύπτοντας ανάλογα με την εξειδίκευσή τους, είτε τις θεματικές ξεναγήσεις και περιηγήσεις στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο, σε Μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και λοιπούς χώρους ενδιαφέροντος, είτε κρουαζιέρες στα νησιά του Αργοσαρωνικού κ.λπ., ενώ επίσης εστιατόρια και καταστήματα συνέβαλλαν στη φιλοξενία και την προσφορά δώρων. Στις δράσεις εντάσσεται και η δημιουργία του Αστυνομικού τμήματος Επισκεπτών που δημιουργήθηκε με τη συνεργασία ΕΞΑΑΑ – Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος – υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και Τουριστικής Αστυνομίας και η κοινωνική συνεισφορά των ξενοδοχείων μελών της Ενωσης για την κάλυψη άμεσων αναγκών σε φαγητό και εξοπλισμό και όχι μόνο, που δημιούργησε η οικονομική κρίση, το προσφυγικό, κ.ά.

Ερευνα ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting
Οι επισκέπτες σε ποσοστό 95% μένουν ικανοποιημένοι και θα σύστηναν ανεπιφύλακτα την Αθήνα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της 11ης Ερευνας ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting «περί ικανοποίησης επισκεπτών και απόδοσης ξενοδοχείων», σε σύγκριση με άλλες ανταγωνιστικές πόλεις της Μεσογείου η επισκεψιμότητα της Αθήνας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και η απόδοση των ξενοδοχείων θα μπορούσε να βελτιωθεί ιδιαίτερα όσον αφορά τις τιμές.
Πιο συγκεκριμένα παρατηρείται:
∙ Σταθερά υψηλή ικανοποίηση των επισκεπτών της Αθήνας με βαθμολογία 8,0 από 7,8 την περυσινή χρονιά
∙ Το 95% των τουριστών θα σύστηνε την Αθήνα
∙ Χαμηλότερη ικανοποίηση από την δημόσια καθαριότητα με βαθμολογία 6,1
∙ Υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενου τουρισμού
∙ Το 62% των διεθνών επισκεπτών είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από ότι προσδοκούσε
∙ Το 14% των επισκεπτών συνδυάζει την αναψυχή με την δουλειά («bleisure») και συχνά συνοδεύεται από τον/τη σύντροφό της/του.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk