Ερχεται έκρηξη πωλήσεων στο online διασυνοριακό εμπόριο

Ράλι ανόδου αναμένεται να σημειώσει η αγορά του online διασυνοριακού εμπορίου B2C

Ράλι ανόδου αναμένεται να σημειώσει η αγορά του online διασυνοριακού εμπορίου B2C (business to consumer) την επόμενη πενταετία εμφανίζοντας διπλασιασμό των πωλήσεων. Ειδικότερα οι διασυνοριακές συναλλαγές μέσω e-commerce αυξάνουν τη δυναμική τους μεταξύ των καταναλωτών, με τον πήχη των πωλήσεων να μπαίνει στα 424 δισ. δολάρια για το 2021.
Η αξία ηλεκτρονικών διασυνοριακών αγορών B2C θα αγγίξει τα 424 δισ. δολάρια το 2021. Σύμφωνα με έρευνα της Forrester (Global Cross-border Online Retail Forecast), που περιλαμβάνει 29 χώρες, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι καταναλωτές βρίσκουν αυτόν τον τρόπο αγορών πιο εύκολο, πιο γρήγορο και πιο άνετο.
Η ανάπτυξη των online διασυνοριακών πωλήσεων αναμένεται να προέλθει κατά κύριο λόγο από τις αναδυόμενες οικονομίες, καθώς στις αναπτυγμένες αγορές η διείσδυση των σχετικών υπηρεσιών είναι ήδη σημαντική. Σε Λατινική Αμερική, Ασία – Ειρηνικό, Αφρική και Μέση Ανατολή, για παράδειγμα, οι αγορές των καταναλωτών απευθείας από εμπόρους άλλων χωρών μέσα από το ηλεκτρονικό κανάλι θα αυξάνονται ετησίως με ισχυρά διψήφιο ποσοστό ως το 2021. Η αντίστοιχη επίδοση στις «ώριμες αγορές» της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής θα είναι σαφώς υποδεέστερη καθώς στις δύο περιοχές το online διασυνοριακό εμπόριο είναι ήδη αναπτυγμένο.
Πάντως ώθηση στις ηλεκτρονικές αγορές από εμπόρους άλλων χωρών αναμένεται να δώσουν οι οργανωμένες online αγορές (marketplaces), η δημοτικότητα των οποίων μεγαλώνει διεθνώς.
Τα marketplaces, όπως το Alibaba για παράδειγμα, κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς, σύμφωνα με την έρευνα της Forrester Data, οι καταναλωτές αισθάνονται πιο ασφαλείς όταν αγοράζουν προϊόντα από το εξωτερικό μέσα από οργανωμένα marketplaces.
Υπό αυτά τα δεδομένα κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι ο κινεζικός ηλεκτρονικός κολοσσός της Alibaba ενίσχυσε το 2015 τα εκτός Κίνας μερίδιά του στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Επιπλέον το ιαπωνικό marketplace Rakuten αύξησε κατά 41% τις online πωλήσεις του εκτός των συνόρων της Ιαπωνίας. Μάλιστα ο συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης είναι διπλάσιος του αντίστοιχου με τον οποίο «έτρεξε» η εγχώρια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η δημοτικότητα των marketplaces είναι ιδιαίτερα μεγάλη και σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπως η γερμανική, η γαλλική και η βρετανική, όπου σχεδόν το ήμισυ των καταναλωτών που αγοράζουν online από εμπόρους άλλων χωρών το κάνει μέσω του Amazon και του eBay.
Σημειώνεται ότι η Κίνα συνιστά μια αγορά-πρότυπο για το online διασυνοριακό εμπόριο, με τις απευθείας αγορές από εμπόρους εκτός συνόρων να αναπτύσσονται σημαντικά όσο η χώρα αποκτά ένα έντονα ψηφιακό προφίλ. Οι αναλυτές στηρίζουν τις εκτιμήσεις τους για εξέλιξη της Κίνας σε παράδεισο του ηλεκτρονικού εμπορίου σε μια σειρά παράγοντες.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk