Στα σουβλάκια έχουν στραφεί οι Ελληνες όσον αφορά τη διατροφή αλλά και ως επένδυση. Η κρίση έχει επηρεάσει όλους τους καταναλωτές και την εστίαση, αλλά παρ’ όλα αυτά οι Ελληνες προτιμούν να καταναλώνουν σουβλάκι σε σχέση με άλλα γρήγορα φαγητά, ενώ πολλοί επιχειρηματίες στρέφονται σε αυτόν τον κλάδο. Μάλιστα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια η πρώτη κατηγορία επιχειρήσεων που ιδρύθηκαν είναι οι καφετέριες και ακολουθούν τα σουβλατζίδικα. Πάντως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, δεν πρόκειται να επιβιώσουν όλα τα καινούργια ψητοπωλεία αφού έχει παρατηρηθεί υπερκορεσμός.
Την άποψη ότι κλείνει ένα σουβλατζίδικο και ανοίγουν δύο ενστερνίζεται και ο επιχειρηματίας Κώστας Αντάρας, ιδιοκτήτης της ελληνικής αλυσίδας Pizza Fun, ο οποίος μάλιστα ασχολήθηκε και αυτός με το σουβλάκι πρόσφατα, αλλά χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, με αποτέλεσμα να επικεντρωθεί στην πίτσα. Σήμερα η αλυσίδα Pizza Fun έχει 64 καταστήματα, ενώ θα αποκτήσει άλλα δύο σύντομα και 1,5 εκατ. ενεργούς πελάτες. Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, η αγορά γρήγορης εστίασης έχει παρουσιάσει μείωση από το 2009 ως σήμερα κατά 40%-50%.
Οσον αφορά τις πιο δημοφιλείς κουζίνες, πρώτο είναι το σουβλάκι, ακολουθεί η πίτσα και μετά ο καφές και το burger. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 88% έχει μειώσει αισθητά τις εξόδους του συγκριτικά με άλλους Ευρωπαίους, με την πρόοδο της κρίσης συνεχίζουν να μην προτιμούν τα γεύματα εκτός σπιτιού και ένας στους τρεις έλληνες καταναλωτές δεν έχει χρηματική ρευστότητα, ενώ τα όποια επιπλέον χρήματα διατίθενται για την αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών. Τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων παρουσιάζει η αγορά της πίτσας με 30% και ακολουθούν το σουβλάκι με 28%, οι αλυσίδες καταστημάτων με μπέργκερ (fast food) με 26%, οι αλυσίδες με σάντουιτς με 24%, με καφέ 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.
Επίσης, έρευνα της ICAP σημειώνει ότι μείωση παρουσιάζει από το 2009 και μετά η αγορά των οργανωμένων αλυσίδων εστίασης γρήγορης εξυπηρέτησης. Χαρακτηριστικό του κλάδου γενικότερα τα τελευταία χρόνια είναι η μείωση του αριθμού των καταστημάτων των αλυσίδων, καθώς και η αποχώρηση ορισμένων αλυσίδων (εμπορικών σημάτων) από την αγορά, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των αλυσίδων εστίασης γρήγορης εξυπηρέτησης να είναι σχετικά μικρός (ιδιαίτερα σε ορισμένες κατηγορίες).
Και σε παγκόσμιο επίπεδο οι επιχειρήσεις γρήγορης εστίασης μπορεί να εμφανίζουν μείωση στις πωλήσεις λόγω της στροφής των καταναλωτών προς μια πιο υγιεινή διατροφή. Οι άνθρωποι μπορεί να καταναλώνουν σήμερα λιγότερα μπέργκερ από ό,τι στο παρελθόν αλλά δείχνουν μια στροφή προς την πίτσα, τόσο στις πιτσαρίες της γειτονιάς όσο και στις γνωστές αλυσίδες.

HeliosPlus