Ο πρώτος… κολοβός κομήτης

Το 2014 το δίκτυο τηλεσκοπίων Pan-STARRS εντόπισε ένα άγνωστο μέχρι σήμερα κομήτη ο οποίος έλαβε την κωδική ονομασία C/2014 S3. Νέες παρατηρήσεις που έκανε ομάδα αστρονόμων σε αυτόν αποκάλυψε ότι διαθέτει ένα μοναδικό στο είδος του χαρακτηριστικό. Δεν διαθέτει την χαρακτηριστική ουρά που έχουν όλοι κομήτες η οποία αποτελείται από διάφορα είδη ύλης όπως σκόνη ή ιόντα νερού από την εξάχνωση του πάγου του κομήτη. Οι ερευνητές που έκαναν την ανακάλυψη αναζητούν τώρα και άλλους… κολοβούς κομήτες. Εκτιμούν μάλιστα ότι η μελέτη τους θα προσφέρει νέα στοιχεία για τον σχηματισμό και την εξέλιξη του ηλιακού μας συστήματος.

''

Ο κομήτης ονομάστηκε «Manx» που είναι το όνομα μιας ράτσας γατών χωρίς ουρά. Οι ερευνητές που έκαναν την ανακάλυψη αναζητούν τώρα και άλλους… κολοβούς κομήτες. Εκτιμούν μάλιστα ότι η μελέτη του Manx και άλλων τέτοιων κομητών θα προσφέρει νέα στοιχεία για τον σχηματισμό και την εξέλιξη του ηλιακού μας συστήματος. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Science Advances».