Ο κ. Γεώργιος Κουτσολιούτσος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Folli Follie αναδείχθηκε Έλληνας «Eπιχειρηματίας της Χρονιάς» για το 2015. Για πέμπτη φορά στην Ελλάδα, κορυφαίοι παράγοντες του επιχειρηματικού, θεσμικού και ακαδημαϊκού χώρου παραβρέθηκαν για να στηρίξουν και να τιμήσουν το ελληνικό επιχειρηματικό πνεύμα και όραμα.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης επίσης βραβεύτηκαν και οι νικητές των επιμέρους κατηγοριών μετά από απόφαση της 9μελούς Κριτικής Επιτροπής με πρόεδρο τον κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Οι νικητές των επιμέρους κατηγοριών είναι:

– Ο κ. Νικόλαος Γουλής, διευθύνων σύμβουλος, e-Travel Α.Ε. (pamediakopes.gr), έλαβε το βραβείο «Αυτοδημιούργητος Επιχειρηματίας»

– Ο κ. Γεώργιος Κουτσολιούτσος, διευθύνων σύμβουλος, FF Group (Folli Follie Group), έλαβε το βραβείο «Διεθνώς αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας»

– Ο κ. Ιωάννης Τσερέπας, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος, Lariplast Α.Ε.Β.Ε., έλαβε το βραβείο «Δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας»

– Η κυρία Ελένη Πολυχρονοπούλου, αντιπρόεδρος Δ.Σ., Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., έλαβε το βραβείο «Πρωτοπόρος επιχειρηματίας»

Ο κ. Γεώργιος Κουτσολιούτσος, θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα και θα διαγωνιστεί με τους νικητές του αντίστοιχου βραβείου από 60 περίπου χώρες, στο διεθνές σκέλος του διαγωνισμού, για τον τίτλο του «World Entrepreneur Of The Year» που θα διεξαχθεί τον Ιούνιο του 2016 στο Μόντε Κάρλο.

Ο κ. Πάνος Παπάζογλου, διευθύνων σύμβουλος της EY Ελλάδας σημείωσε ότι
«Στην ΕΥ, έχουμε ορίσει ως αποστολή μας τη συμβολή στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Η διοργάνωση του διαγωνισμού αυτού, αποτελεί μια ακόμη εκδήλωση της αφοσίωσής μας σε αυτήν την αποστολή. Ο κόσμος μας γίνεται καλύτερος, όταν αναδεικνύει και αναγνωρίζει πρότυπα σαν τους επιχειρηματίες που βραβεύουμε απόψε. Κατά την κρίσιμη αυτή περίοδο για τον τόπο μας, ο συμβολισμός του θεσμού αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία. Οφείλουμε να εξηγήσουμε στην ελληνική κοινωνία και να αναδείξουμε τον πρωταρχικό ρόλο της επιχειρηματικότητας, στην εθνική προσπάθεια εξόδου από την κρίση. Να δώσουμε το ηχηρό μήνυμα ότι μια κοινωνία επιβιώνει και αναπτύσσεται μόνο μέσα από ένα ισχυρό πλαίσιο αρχών και κανόνων που ενισχύουν το κράτος δικαίου, την αριστεία, την καινοτομία σε όλα τα επίπεδα, και το επιχειρείν. Οφείλουμε να συμβάλουμε, στο μέτρο των δυνάμεών μας, στη δημιουργία των συνθηκών εκείνων που θα επιτρέψουν στην επιχειρηματικότητα να προκαλέσει ένα αναπτυξιακό άλμα στη χώρα. Σε μια επιχειρηματικότητα που θα στηρίζεται στον υγιή ανταγωνισμό, στην εξωστρέφεια και στην καινοτομία, τερματίζοντας το φαύλο κύκλο της στασιμότητας, της μιζέριας και της ανεργίας. Τα θερμά μας συγχαρητήρια στον Έλληνα «Επιχειρηματία της Χρονιάς» 2015 και σε όλους τους βραβευθέντες της αποψινής βραδιάς.»

Ο νικητής του διαγωνισμού Έλληνας «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» 2015 κ. Γεώργιος Κουτσολιούτσος παραλαμβάνοντας το βραβείο του, δήλωσε ότι: «Θα εκπροσωπήσω επάξια την Ελλάδα και όλους τους συνυποψηφίους μου ώστε να έχει η χώρα μας τη θέση που της αξίζει».

Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος τόνισε πώς πρέπει «να συνεχίσουμε να ψάχνουμε, να βρίσκουμε και να αναδεικνύουμε όλοι μαζί αυτή την άλλη Ελλάδα, που συνεχίζει να ονειρεύεται και να αγωνίζεται, που θέλει για τον εαυτό της και τον τόπο της μια λέξη ξεχασμένη από τη γενιά μας, αλλά τόσο επίκαιρη στη γενιά των πατεράδων μας, τη λέξη “προκοπή”».

– Νικόλαος Γουλής, διευθύνων σύμβουλος, e-Travel Α.Ε. (pamediakopes.gr), «Αυτοδημιούργητος Επιχειρηματίας»

Ο νικητής της κατηγορίας «Αυτοδημιούργητος Επιχειρηματίας» γεννήθηκε στην Αθήνα με καταγωγή από την Κέρκυρα. Οι γονείς του είχαν ανθοπωλείο, γεγονός που τον βοήθησε να συνειδητοποιήσει από νωρίς τι σημαίνει να δουλεύει κανείς χωρίς ωράριο.

Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ενώ διετέλεσε Πρόεδρος της φοιτητικής οργάνωσης AIESEC. Ξεκίνησε την εργασία του στην «Αθήνα 2004» και συνέχισε την καριέρα του ως αναλυτής SAP στη Shell Europe στη Χάγη. Μετά από 1,5 χρόνο πήρε την απόφαση να φύγει καθώς ένιωθε ότι δεν αξιοποιούσε τις δυνάμεις του και ήθελε να τρέξει πιο γρήγορα. Έτσι, το 2004 άφησε τη σιγουριά και έναν πολύ καλό μισθό και επέστρεψε στην Ελλάδα για να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση.

Έχοντας μόνο τις αποταμιεύσεις των 3 ετών εργασίας του, έστησε πιλοτικά ένα site κρατήσεων ξενοδοχείων, μέσα από το παιδικό του δωμάτιο. Σε μια καθόλου ώριμη αγορά για start-ups, όπως ήταν τότε η Ελλάδα, και με αρχικό επενδυτή μέσα από το φιλικό του περιβάλλον, ο Νικόλαος Γουλής ξεκίνησε ένα από τα πρώτα αμιγώς διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία στην Ελλάδα. Η έμφαση δόθηκε αρχικά στον ξενοδοχειακό κλάδο και έπειτα στα αεροπορικά εισιτήρια.

Σήμερα, η e-Τravel είναι 7η στην Ευρώπη και 11η παγκοσμίως σε πωλήσεις online αεροπορικών εισιτηρίων. Έχοντας αναπτύξει τη δική της, ιδιόκτητη τεχνολογική πλατφόρμα, η εταιρεία διαχειρίζεται 11 διαφορετικές ιστοσελίδες, με παρουσία σε 60 χώρες και υποστήριξη σε 42 γλώσσες και 40 διαφορετικά νομίσματα. Οι διεθνείς πωλήσεις αντιπροσωπεύουν πάνω από το 94% του συνολικού τζίρου, με όλη την εξυπηρέτηση να γίνεται από τα γραφεία στην Αθήνα, όπου απασχολούνται σήμερα 180 άτομα.

– Γεώργιος Κουτσολιούτσος, διευθύνων σύμβουλος, FF Group (Folli Follie Group), «Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας»

Ο νικητής της κατηγορίας «Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας» γεννήθηκε και έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στο Μιλάνο. Αυτό, όπως δηλώνει ο ίδιος, επηρέασε καθοριστικά τη μετέπειτα πορεία του στο χώρο της μόδας.

Αφού εργάσθηκε για δυο χρόνια στη Νέα Υόρκη, το 1992 εντάχθηκε στην οικογενειακή επιχείρηση, που τότε ήταν στα πρώτα της βήματα και δραστηριοποιούταν στο χώρο του κοσμήματος.

Ο ίδιος ανέλαβε την διεθνή επέκταση της εταιρείας και την ανάπτυξη των επενδυτικών σχέσεων. Πήγε εντελώς κόντρα στο σύνηθες μοντέλο γεωγραφικής ανάπτυξης των εταιρειών του κλάδου. Ξεκίνησε πρώτα από την Ιαπωνία το 1995 και στη συνέχεια επεκτάθηκε σε μια σειρά από άλλες στρατηγικές αγορές της Ασίας και, έπειτα, της Ευρώπης. Έκτοτε οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες και τα επόμενα βήματα διαδέχθηκαν το ένα το άλλο: ανάπτυξη προϊοντικής γκάμας, εισαγωγή στο ελληνικό χρηματιστήριο, εξαγορά της Links of London, συμμετοχή στα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών και στη συνέχεια πώλησή τους στην Dufry και στρατηγική συμμετοχή σε αυτή.

Σήμερα, τα μεγέθη και η διεθνής παρουσία του Ομίλου FF Group φαντάζουν εξωπραγματικά για τα ελληνικά δεδομένα. 980 σημεία πώλησης. 5.000 εργαζόμενοι σε περισσότερες από 30 χώρες. Ηγετική παρουσία στο χώρο της μόδας. Καταξιωμένα ιδιόκτητα brands, αποκλειστικά δικαιώματα διανομής του οίκου Juicy Couture για όλη την Ευρώπη. Ένα εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει επώνυμες μάρκες όπως Ermenegildo Zegna,UGG Australia, Scotch and Soda, Converse, Calvin Klein Jeans, Samsonite κ.α. 70.000 τ.μ. λιανικής πώλησης μέσω των πέντε καταστημάτων attica και των δυο Factory Outlet. Αποκλειστική διανομή στην ελληνική αγορά των προϊόντων της Procter & Gamble Prestige, της Shiseido και προσφάτως και της Max Factor.
Και η ιστορία συνεχίζεται…

– Ελένη Πολυχρονοπούλου, αντιπρόεδρος ΔΣ, Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., «Πρωτοπόρος Επιχειρηματίας»

Η νικήτρια της κατηγορίας «Πρωτοπόρος Επιχειρηματίας» μεγάλωσε στον Πειραιά, σε μια οικογένεια καθαρά επιχειρηματική. Οι πρώτες της αναμνήσεις ως παιδί ήταν από το κατάστημα της οικογένειας με εφόδια πλοίων. Στη συνέχεια, οι γονείς της ίδρυσαν μια εταιρεία για την αντιμετώπιση της ατυχηματικής θαλάσσιας ρύπανσης.

Η ίδια, έχοντας σπουδάσει χημικός, με έντονο πάθος για το περιβάλλον, και έχοντας την καινοτομία στο DNA της, ξεκίνησε να εργάζεται στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας. Από το 1998, από τη θέση της ερευνήτριας στο τμήμα R&D, συνέβαλε στην ανάπτυξη καινοτόμων εξοπλισμών για τη διαχείριση και επεξεργασία υγρών αποβλήτων και πόσιμου νερού. Στη συνέχεια, ως Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης πρωτοστάτησε στην επέκταση της εταιρείας σε νέες αγορές, νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Με εφόδια την ευαισθησία για το περιβάλλον, την αφοσίωσή στην ποιότητα, τη συνέπεια και την πίστη στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας, η Ελένη Πολυχρονοπούλου το 2009 έλαβε μια εξαιρετικά πρωτοποριακή πρωτοβουλία. Πήρε τη στρατηγική απόφαση να στοχεύσει σε μια διαφορετική απειλή που δημιουργεί η ποντοπόρος ναυτιλία για το περιβάλλον. Δημιούργησε το πρώτο πιστοποιημένο ελληνικό σύστημα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος, το ERMA FIRST BWTS, το οποίο θα αποτελεί βασικό εξοπλισμό των ποντοπόρων πλοίων.

Σήμερα, η Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση στη Μεσόγειο. Κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης πορείας της, η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει πάνω από 1.500 περιστατικά θαλάσσιας ρύπανσης, τόσο στη χώρα μας, όσο και το εξωτερικό, και προχωράει εντατικά μπροστά.

Παράλληλα, είναι Πρόεδρος της HEMEXPO – Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας με σκοπό τη διεθνή προώθηση των ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακού εξοπλισμού.

– Ιωάννης Τσερέπας, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος, Lariplast Α.Ε.Β.Ε., «Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας»

Ο νικητής της κατηγορίας «Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας» ξεκίνησε να δουλεύει από μικρό παιδί πλάι στον πατέρα του, στην οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής πλαστικών συσκευασιών στη Λάρισα.

Το 1990 ξεκίνησε επίσημα στην εταιρεία. Πέρασε από όλα τα τμήματα: παραγωγή, αποθήκη, πωλήσεις, λογιστήριο, δούλεψε ακόμα και ως οδηγός φορτηγού Έτσι, όταν το 1996, στα 26 του, κλήθηκε απότομα να αναλάβει τη διοίκηση της εταιρείας, ήταν έτοιμος από καιρό!

Αν και ανέλαβε μια επιχείρηση υγιή, οι προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπίσει ήταν πολλές. Ο δρόμος δεν ήταν εύκολος, η ανάπτυξη όμως εντυπωσιακή. Το μυστικό, σύμφωνα με τον Ιωάννη Τσερέπα, βρίσκεται στις συνεχείς επενδύσεις σε σύγχρονες γραμμές παραγωγής, στην καινοτομία, στη στρατηγική που ακολουθείται και προσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς, στη σωστή διαχείριση, στην εμμονή στην ποιότητα, στην εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης. Και, βέβαια, στην πολύ σκληρή δουλειά! Κι έτσι κατόρθωσε να μετατρέψει τη μικρή βιοτεχνία των 15 ατόμων σε μια σύγχρονη βιομηχανία με 115 άτομα προσωπικό.

Ακόμα και εν μέσω κρίσης, δε σταμάτησε ποτέ να επενδύει, αναπτύσσοντας δυναμικά την επιχείρηση και πολλαπλασιάζοντας τα μεγέθη της. Κατόρθωσε να αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά των πλαστικών προϊόντων, χαμηλώνοντας το βάρος του πλαστικού ποτηριού και να κάνει αισθητή την παρουσία της εταιρείας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σήμερα, η Lariplast εξάγει σε περισσότερες από 20 χώρες, ενώ το 75% των πωλήσεών της προέρχεται από εξαγωγές. Μάλιστα, το 2012 τέθηκε σε λειτουργία εργοστάσιο στη Γαλλία και σήμερα υπάρχουν σχέδια για νέα παραγωγική μονάδα στις ΗΠΑ. Επίσης, είναι αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ).