• Αναζήτηση
  • offstage

    Η μετακίνηση του δελτίου ειδήσεων του ΑΝΤ1 κατά μία ώρα νωρίτερα τελικά είχε ενδιαφέρον ως αρχή για να εξελιχθεί ένα ντόμινο αλλαγών που ελάχιστα αφορά τα δελτία και περισσότερο επηρεάζει το prime time.

    Η μετακίνηση του δελτίου ειδήσεων του ΑΝΤ1 κατά μία ώρα νωρίτερα τελικά είχε ενδιαφέρον ως αρχή για να εξελιχθεί ένα ντόμινο αλλαγών που ελάχιστα αφορά τα δελτία και περισσότερο επηρεάζει το prime time. Κερδισμένοι από αυτή την αλλαγή μέχρι στιγμής φαίνεται να είναι οι τηλεθεατές, οι οποίοι επιλέγουν να παρακολουθήσουν καθημερινές σειρές. Μια πρώτη ματιά στον πίνακα τηλεθέασης δείχνει ενισχυμένα τα «Δίδυμα φεγγάρια» και το «Μπρούσκο». Ειδικά το δεύτερο έχει αυξήσει σημαντικά τα ποσοστά του και στο σύνολο και στο 15-44.
    Τι δείχνει αυτό; Οτι ο κόσμος σε περιόδους κρίσης, φτώχειας και γενικότερης απελπισίας στρέφει το βλέμμα στο παραμύθι. Ενα παραμύθι που μετρά πολλά χρόνια τηλεοπτικής πορείας. Από την εποχή που η Βίρνα και ο Γιάγκος Δράκος ήταν το απόλυτο must ως σήμερα που ο Γρηγόρης Βαλτινός μετακόμισε στην Κύπρο προκειμένου να πρωταγωνιστήσει σε ένα καθαρόαιμο «σαπούνι» έχουν αλλάξει πολλά. Εχουν βελτιωθεί σημαντικά η παραγωγή και οι ερμηνείες, αλλά δεν έχουν αλλάξει καθόλου τα σενάρια, που φλερτάρουν θανάσιμα με την υπερβολή και το δράμα. Απαγωγές, θάνατοι, απιστίες, έρωτες, εξαφανισμένοι που εμφανίζονται, βία, εκδίκηση, φόνοι, γεννητούρια, θάνατοι, αδέλφια, ξαδέλφια, όλα ανακατεμένα. Σε κάθε επεισόδιο θαρρείς θα έλθει το τέλος του κόσμου, κι όμως ο κόσμος επιμένει να το παρακολουθεί.
    Στην Κύπρο αυτή την περίοδο η σαπουνόπερα είναι από τα κορυφαία τηλεοπτικά προϊόντα και, σύμφωνα με τα όσα λένε στελέχη που γνωρίζουν πολύ καλά τις συνήθειες του κυπριακού κοινού, «σειρά δίχως απαγωγή και φόνο δεν κάνει νούμερα».
    Στην Ελλάδα, μετά το διάλειμμα που επέβαλαν η Ελενα Ακρίτα και ο Γιώργος Κυρίτσης, οι οποίοι υπέγραψαν καθημερινές σειρές ξορκίζοντας για ένα μεγάλο διάστημα την αισθητική «σαπουνιού», η αγορά επέστρεψε στη σειρά που λίγο ακόμη και θα χαρακτηριστεί επιστημονική φαντασία.
    Στα «Δίδυμα φεγγάρια» αλλά και στο «Δαχτυλίδι της φωτιάς» και στο «Χωρίς εσένα», δίχως υπερβολή, συμβαίνουν τέρατα. Δίδυμες αδελφές μεγαλώνουν στο ίδιο μέρος, μερικά τετράγωνα απόσταση, δίχως να έχουν αντιληφθεί η μία την παρουσία της άλλης. Σκληροτράχηλες μανάδες καταστρέφουν τις ζωές των παιδιών τους. Ερωτες δίχως αύριο σβήνουν σε μια νύχτα, για να τους διαδεχθούν ακόμη πιο ολέθριες σχέσεις, ενώ, δυστυχώς πλέον, σε όλες τα όπλα μπαινοβγαίνουν στα συρτάρια και στις τσέπες σαν να επρόκειτο για μαχαιροπίρουνα!
    Οσον αφορά τον «βασιλιά» του είδους, το «Μπρούσκο», εκεί πλέον συμβαίνουν όλα όσα προαναφέρθηκαν εις διπλούν. Η υπερβολή είναι πολύ ήπιος χαρακτηρισμός για το σενάριο της σειράς που, κακά τα ψέματα, δείχνει πλέον να έχει εξαντληθεί, παρά την υψηλή τηλεθέαση.
    Οπως και να ‘χει, όμως, το συμπέρασμα παραμένει το ίδιο: Δώστε παραμύθι στον λαό. Τουλάχιστον το τηλεοπτικό, σε αντίθεση με το πολιτικό, έχει δράκους αλλά έχει και καλό τέλος.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Γνώμες