• Αναζήτηση
  • Τα ελληνικά χρώματα ταξιδεύουν στο εξωτερικό

    Εμφαση στις εξαγωγές έχουν δώσει οι ελληνικές παραγωγικές εταιρείες χρωμάτων, οι οποίες άντεξαν κατά τη διάρκεια

    Εμφαση στις εξαγωγές έχουν δώσει οι ελληνικές παραγωγικές εταιρείες χρωμάτων, οι οποίες άντεξαν κατά τη διάρκεια της κρίσης, λόγω της ανακαίνισης χώρων των Ελλήνων αλλά και της επέκτασης στο εξωτερικό. Ο κλάδος των ελληνικών χρωμάτων μπορεί να παρουσίασε 42% μείωση από το 2008 ως σήμερα, αλλά έχει μηδαμινή εισαγωγή προϊόντων, δεν έχει χρεοκοπημένες εταιρείες ούτε κόκκινα δάνεια, ενώ διαθέτει μικρή συναλλαγματική σχέση με το κράτος. Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων η διοίκηση της Πανελλήνιας Ενωσης Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών και Μελάνων, η οποία, όπως υποστήριξε, στηρίζει την ελληνική οικονομία με επενδύσεις.

    Η ελληνική αγορά χρωμάτων, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, υπολογίζεται για το 2014 σε συνολικά 252 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τη μερίδα του λέοντος έχουν τα οικοδομικά με 190 εκατ. ευρώ, κατάφερε όχι μόνο να στέκεται όρθια σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο περιβάλλον αλλά και να αποτελεί μια κινητήρια δύναμη για την οικονομία της χώρας, με συμβολή τόσο στην ενίσχυση του εμπορικού ισοζυγίου όσο και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Συνολικά στην ελληνική αγορά οικοδομικά χρώματα παράγουν 11 μεγάλες επιχειρήσεις (με κύκλο εργασιών άνω των 3 εκατ. ευρώ), από τις οποίες οι 10 είναι ελληνικές και μόνο μία είναι ξένων συμφερόντων. Μάλιστα στις ελληνικές εταιρείες ανήκει και το 80% του συνολικού μεριδίου της αγοράς οικοδομικών χρωμάτων.

    Παράλληλα, χάρη στις εταιρείες του κλάδου τα ελληνικά χρώματα ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο, σύμφωνα με στελέχη της Ενωσης, ενώ η διεθνής επιχειρηματική και εξαγωγική  δραστηριότητά τους απαριθμεί επιπλέον 20 θυγατρικές και πέντε εργοστάσια σε βασικές αγορές εξωτερικού. Μάλιστα, βάσει των στατιστικών στοιχείων, οι εξαγωγές όχι μόνο υπερβαίνουν τις εισαγωγές δημιουργώντας θετικό εμπορικό ισοζύγιο αλλά τις περιορίζουν σε περίπου 5% της ελληνικής αγοράς.

    Σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις απασχολούν άμεσα περίπου 1.500 εργαζομένους, ενώ διπλάσιες είναι οι έμμεσες θέσεις εργασίας που έχουν δημιουργηθεί χάρη στις συνεχείς επενδύσεις των εταιρειών.

    Επιπροσθέτως, τονίζεται ότι οι ελληνικές εταιρείες παραγωγής χρωμάτων έχουν στην πλειονότητά τους ιδιόκτητα brands και σημαντική τεχνογνωσία, ενώ επενδύουν συστηματικά στην έρευνα και ανάπτυξη χάρη στο υψηλού επιπέδου επιστημονικό τους προσωπικό. Παράλληλα οι επιχειρήσεις συμμετέχουν σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στηρίζοντας έμπρακτα νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.τ.λ., ενώ προωθούν συλλογικά την πρωτοβουλία Life-Read για την προστασία της υγείας των χρηστών των προϊόντων τους.

    Ο πρόεδρος της Ενωσης κ. Αρμόδιος Γιαννίδης δήλωσε: «Είναι σημαντικό σε ένα τόσο δύσκολο και ανταγωνιστικό περιβάλλον να υλοποιηθούν πολιτικές που θα συμβάλουν στην αύξηση της επενδυτικής, παραγωγικής και εξαγωγικής δραστηριότητας των ελληνικών επιχειρήσεων χρωμάτων».

    Στο πλαίσιο αυτό η Πανελλήνια Ενωση Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών και Μελάνων έχει καταθέσει προς την ελληνική Πολιτεία συγκεκριμένες προτάσεις:

    1 Αμεση ενεργοποίηση και επιτάχυνση από το ΥΠΕΝ των διαδικασιών ανανέωσης της κυκλοφορίας των πιστοποιημένων με το οικολογικό σήμα της Ευρωπαϊκής Ενωσης προϊόντων με τα νέα κριτήρια που θέσπισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι επιχειρήσεις είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της οδηγίας και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξουν γραφειοκρατικές ή άλλες καθυστερήσεις.

    2 Αρση γραφειοκρατικών και διοικητικών εμποδίων για τις εξαγωγές με ριζική απλοποίηση των θεσμικών πράξεων για διαδικασίες εισαγωγής, εξαγωγής και διέλευσης εμπορευμάτων.

    3 Διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και κατοχύρωση της ασφάλειας και ορθής πληροφόρησης των καταναλωτών με την εφαρμογή της σχετικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας, η οποία θα προάγει και τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των παραγωγών και των εισαγωγέων.

    4 Ενίσχυση της διαφάνειας με καθιέρωση ηλεκτρονικών προμηθειών στον δημόσιο τομέα και στην τοπική αυτοδιοίκηση.

    5 Επανεκκίνηση του προγράμματος «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον» ώστε παράλληλα με τη βελτίωση των ενεργειακών αποδόσεων των κτιρίων να υπάρξει η απαραίτητη αναζωογόνηση του κλάδου σε μια περίοδο όπου η οικοδομική δραστηριότητα είναι σχεδόν μηδαμινή.

    HeliosPlus

    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Χρυσές διαδρομές στη Βηρυτό Οι ολόχρυσες, κεντημένες με περίτεχνα αστέρια κορδέλες στροβιλίζονται γύρω από το private jet. Το μεγάλο σιδερένιο πουλί με τις... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk