Μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη παρουσίασαν ερευνητές του Ινστιτούτου Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Μαξ Πλανκ στη Γερμανία. Σύμφωνα με αυτή το σεξ ανάμεσα στον σύγχρονο άνθρωπο και τους Νεάντερταλ είχε ως αποτέλεσμα να κληρονομήσουμε από τα ξαδέλφια μας κάποια γονίδια που λειτουργούν στο ανοσοποιητικό μας σύστημα με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι ευάλωτο σε διαφόρων ειδών αλλεργίες. Ετσι κάθε φορά που έχουμε φαγούρες, που φταρνιζόμαστε έντονα ή που εμφανίζουμε κάποιο άλλο αλλεργικό σύμπτωμα ίσως θα πρέπει να κατηγορούμε τους μακρινούς μας προγόνους που δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στα… κάλλη των Νεάντερταλ.

Οι ερευνητές που κατέληξαν στα συμπεράσματα τους μετά από μεγάλη γονιδιακή μελέτη που έκαναν στον σύγχρονο άνθρωπο, στους Νεάντερταλ αλλά και στους μυστηριώδεις ανθρώπους του Ντενίσοβαν που ζούσαν στις περιοχές του Καυκάσου με τους οποίους όπως φαίνεται επίσης είχαμε σεξουαλικές επαφές. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «American Journal of Human Genetics» και επιβεβαιώθηκε από μια δεύτερη ερευνητική ομάδα επιστημόνων του Ινστιτούτου Παστέρ στο Παρίσι η οποία δημοσίευσε την δική της μελέτη στην ίδια επιθεώρηση.