Για πολλά χρόνια η ύπαρξη ενός πολύ μεγάλου πιθήκου, μεγαλύτερου από τους γορίλες, ήταν αντικείμενο μυθολογικής και… κινηματογραφικής προσέγγισης. Ομως κάποιες σιαγόνες και αρκετά δόντια που εντοπίστηκαν από τα μέσα του 20ου αιώνα και μετά οδήγησαν τους επιστήμονες στην διαπίστωση ότι στο μακρινό παρελθόν ζούσαν πίθηκοι που είχαν ύψος 2-3 μέτρα! Ονομάστηκαν Γιγαντοπίθηκοι και μια νέα μελέτη αποκαλύπτει τώρα την αιτία που δεν υπάρχουν πια.

Οσα ξέραμε

Η μέχρι σήμερα μελέτη των λίγων ευρημάτων που έχουν στην διάθεση τους οι ειδικοί έχει δείξει ότι οι Γιγαντοπίθηκοι εμφανίστηκαν πιθανώς πριν από περίπου 9 εκ. έτη και εξαφανίστηκαν πριν από περίπου 100 χιλιάδες έτη. Ολα τα ευρήματα που συνδέονται με τους Γιγαντοπιθήκους έχουν εντοπιστεί σε περιοχές της Ινδίας, της Κίνας και του Βιετνάμ.

Διεθνής ομάδα επιστημόνων συνεργάστηκε με ερευνητές του Κέντρου Ανθρώπινης Εξέλιξης και Παλαιοπεριβάλλοντος Ζέκενμπεργκ και ειδικούς του Ερευνητικού Ινστιτούτου Ζέκενμπεργκ στη Γερμανία σε μια προσπάθεια να αποκαλυφθούν περισσότερα στοιχεία για τον Γιγαντοπίθηκο.

Τι μάθαμε

Αν και οι ερευνητές τονίζουν ότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τις ακριβείς αναλογίες του Γιγαντοπίθηκου ούτε και αν βάδιζε στα δύο ή στα τέσσερα πόδια εντούτοις πιστεύουν ότι μπορούν να πιστοποιήσουν ότι επρόκειτο για ένα φυτοφάγο ζώο που ζούσε αποκλειστικά μέσα σε δάση. Λόγω του μεγέθους τους οι ερευνητές θεωρούν δεδομένο ότι ο Γιγαντοπίθηκος χρειαζόταν μεγάλες ποσότητες τροφής καθημερινά για να συντηρηθεί. Εχει διαπιστωθεί ότι κάποια στιγμή στη διάρκεια της Πλειστόκαινου Περιόδου που ξεκίνησε πριν από περίπου 2.5 εκ. έτη και ολοκληρώθηκε πριν από περίπου δέκα χιλιάδες έτη υπήρξαν έντονες κλιματικές αλλαγές στον πλανήτη.

Αλλαγές που επηρέασαν όπως είναι ευνόητο το φυσικό περιβάλλον. Μια από αυτές τις επιπτώσεις που υπήρξαν από αυτές τις κλιματικές αλλαγές ήταν μεγάλες δασικές εκτάσεις να δώσουν τη θέση τους σε σαβάνες. Η απώλεια των περιοχών που ζούσαν και τρέφονταν οδήγησε σύμφωνα με ερευνητές τους Γιγαντοπίθηκους σε εξαφάνιση. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι τελευταίοι Γιγαντοπίθηκοι έζησαν πριν από περίπου 100 χιλιάδες έτη. Η μελέτη δημοσιεύεται στον δικτυακό τόπο της επιθεώρησης «Quaternary International».