Τρία με τέσσερα γκάτζετ την ημέρα θα χρησιμοποιεί ο μέσος χρήστης ως το 2018, σύμφωνα με νέα μελέτη της αμερικανικής εταιρείας μάρκετινγκ και έρευνας αγοράς Gartner Inc. Σύμφωνα με τους ειδικούς στις συσκευές αυτές θα περιλαμβάνονται τα smartphones, τα tablets, τα laptops αλλά και τα wearables. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι μέσα στα επόμενα χρόνια οι ηλεκτρονικές φορητές συσκευές αναμένεται να αποκτήσουν ακόμη πιο προσωπικό χαρακτήρα με αποτέλεσμα να εντάσσονται στην καθημερινότητα του χρήστη –π.χ. να μεταφέρονται εύκολα, να ενσωματώνονται στο στυλ του ή ακόμη να φοριούνται επάνω του.

Προσωπικές συσκευές στο «κόκκινο»

Τα αποτελέσματα της μελέτης των Αμερικανών έδειξαν ότι οι ενεργές προσωπικές συσκευές αναμένεται από τα 7,8 δισ. το 2016 να σκαρφαλώσουν στα 8,3 δισ. ως το 2018.
Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ενίσχυση μέσα στο 2016 της αγοράς των wearables κατά 20% –πέραν των υπολοίπων -, γεγονός που σημαίνει ότι εντός του επόμενου έτους θα βρίσκονται σε χρήση περισσότερες από 740 εκατ. συσκευές. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ως το 2019 η ανοδική αυτή πορεία θα μπορούσε να μεταφραστεί σε 1,1 δισ. ενεργές «φορετές» συσκευές.
«Ο συνδυασμός της τεχνολογίας, της διαθεσιμότητας των γρήγορων δικτύων και της ανάγκης για τη λήψη αποφάσεων με βάση πληροφορίες και δεδομένα που μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο αδιαμφισβήτητα αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό των συσκευών που διαχειρίζεται ο μέσος χρήστης» υποστηρίζει ο Ανσούλ Γκούπτα, διευθυντής Ερευνας στην Gartner. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι χρήστες αναμένεται να κουβαλούν έναν συνδυασμό «βασικών» και πιο «εξεζητημένων» συσκευών, που θα περιλαμβάνει από smartphones και tablets ως «έξυπνα» ρολόγια, βραχιόλια υγείας και γυαλιά.
Μέσα στα επόμενα χρόνια οι ειδικοί προβλέπουν ότι ακόμη και εταιρείες οι οποίες δεν βρίσκονταν ως τώρα στο προσκήνιο θα σημειώσουν άνοδο, και μάλιστα κάποιες από αυτές δεν αποκλείεται να κάνουν αγώνα δρόμου στο πλάι των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών ως το 2018. Με τον ανταγωνισμό να εντείνεται άλλωστε, αρκετές κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη στρέψει το ενδιαφέρον και τις επενδύσεις τους στον τομέα των smartphones.

Η τηλεόραση «πεθαίνει»;

H επέλαση των φορητών συσκευών συνοδεύεται όμως και από μια σειρά νέα δεδομένα ως προς τις απλές καθημερινές συνήθειες των χρηστών, όπως για παράδειγμα η τηλεόραση. Σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η εταιρεία μετρήσεων Nielsen στις ΗΠΑ ταμπλέτες και smartphones χρησιμοποιούνται ως δέκτες για την παρακολούθηση ταινιών και εκπομπών μέσω streaming, και κάπως έτσι η τηλεόραση κατεβαίνει από το «βάθρο» της.
Βάσει των αποτελεσμάτων φάνηκε ότι όταν θέλουν να παρακολουθήσουν το αγαπημένο τους τηλεοπτικό πρόγραμμα οι Αμερικανοί δεν «κολλάνε» πλέον σε χώρους και δέκτες αλλά αντίθετα παραμερίζουν την τηλεόραση και παίρνουν τα smartphones και τα tablets ανά χείρας! Η επιλογή της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω κάποιας φορητής συσκευής κατά το τελευταίο έτος μάλιστα αυξήθηκε κατά 26%. Η συγκεκριμένη αύξηση παρατηρείται κυρίως σε άτομα ηλικίας 18-34 ετών και κατόχους smartphones, ταμπλετών, συνδρομητικών συσκευών που επιτρέπουν το streaming τηλεοπτικού περιεχομένου ή κονσόλας βιντεοπαιχνιδιών.

HeliosPlus