Ιεροκλής Μιχαηλίδης: «Είναι ίσως αργά, αλλά θέλουμε επανεκκίνηση»

Είναι από τις περιπτώσεις που χαίρεσαι να συζητάς ακόμη και όταν δεν υπάρχει κάποιος ρόλος ως αφορμή.

Είναι από τις περιπτώσεις που χαίρεσαι να συζητάς ακόμη και όταν δεν υπάρχει κάποιος ρόλος ως αφορμή. Μαζί του μιλάς για θέατρο, για σινεμά, για τηλεόραση, για πολιτική, για τις σχέσεις, για τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα, σχεδόν για όλα. Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης είναι από τους ανθρώπους που εκπέμπουν οικειότητα στον συνομιλητή αλλά και στον θεατή. Κάπως έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να μιλήσουμε για τη σειρά, για ένα ντοκιμαντέρ που θα παρουσιάσει και φυσικά για τη μεγάλη του αγάπη, για το αγαπημένο καλλιτεχνικό «παιδί» του, τους Αγαμους Θύτες.
Είναι πολύ διαφορετικό να δουλεύεις πια στην τηλεόραση;
«Δεν περιμένεις να είσαι στον προγραμματισμό της επόμενης σεζόν πλέον. Ο οικονομικός παράγοντας είναι αυτός που ρυθμίζει το πώς θα δουλέψει η τηλεόραση. Είναι διαφορετική η συνθήκη από το θέατρο και το σινεμά, όπου μιλάμε για τέχνη, και διαφορετικά στην τηλεόραση, όπου έχουμε να κάνουμε με ψυχαγωγία. Πλέον οι σειρές που γίνονται είναι πολύ λιγότερες· κάποτε είχες 20-25 σειρές και πλέον έχεις τέσσερις-πέντε».
Εκτός από τον οικονομικό παράγοντα, δεν έχει αλλάξει ο τρόπος δουλειάς;
«Οχι, δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει. Υπάρχει η ίδια σχέση που υπήρχε και παλιά. Οι άνθρωποι της δουλειάς είναι επαγγελματίες και δεν αλλάζουν. Μόνο τα γυρίσματα έχουν αλλάξει. Εκεί που έκανες ένα γύρισμα σε 20-25 ημέρες, πλέον το κάνεις σε τέσσερις».
Το φιλότιμο του καλλιτέχνη επηρεάζεται από τη συνθήκη της οικονομικής αλλαγής;
«Οχι. Εκεί λειτουργούν το μεράκι και το φιλότιμο. Δεν πας με οικονομικό κριτήριο».
Το «Μάλιστα, σεφ!» πώς προέκυψε;
«Με το που είδα το σενάριο είπα το «ναι», είχα τη διαίσθηση ότι θα είναι μια καλή σειρά. Είχε κάποιες σταθερές που για μένα είναι απαραίτητο να υπάρχουν, όπως το σενάριο, ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες. Απλώς ήρθε ξαφνικά και απρόσμενα. Δεν ήταν κάτι που το περίμενα. Είναι πάντως μια σειρά που θα την έκανα και παλαιότερα, και ας είχα περισσότερες επιλογές. Είναι δελεαστικό γιατί είναι μια ανάλαφρη κωμωδία, μια σύγχρονη φάρσα και δημιουργεί καλή ατμόσφαιρα. Τα χρήματα δεν τα σκέφτηκα, επειδή δεν είναι ο πρώτος και καθοριστικός παράγοντας. Καλή συνεργασία ζητάς και να παίρνεις χαρά από τη δουλειά σου».
Ως σήμερα λοιπόν μόνο χαρά πήρατε από τις δουλειές σας;
«Δεν το λέω με έπαρση αλλά τα κατάφερα και τη διατήρησα τη χαρά. Δεν είμαι άνθρωπος που μπορώ να κάνω κάτι που δεν μου αρέσει. Το ίδιο ισχύει και για το θέατρο και για το σινεμά. Αν δεν μου αρέσει κάτι, δεν μου βγαίνει. Για μένα είναι μαρτύριο να δουλεύω κάπου δεν μου αρέσει. Οταν μου έτυχε κάποτε, ήμουν δυστυχής».
Θα είστε και «ξεναγός» στη σειρά ντοκιμαντέρ «Επτά μουσεία, ένα ταξίδι» στο Mega;
«Ναι, πρόκειται για τα επτά μουσεία του Δικτύου του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς σε ισάριθμους τόπους της ελληνικής περιφέρειας. Πολύ ιδιαίτερη εμπειρία με διαφορετική προσέγγιση, γιατί ουσιαστικά παρακολουθείς την οικονομική ιστορία του τόπου. Επίσης είναι σημαντικό το ότι κάτι τέτοιο γίνεται από την ιδιωτική τηλεόραση».

Και οι Αγαμοι Θύται;
«Εχουμε πρεμιέρα στις 18 του μήνα στην Ανοδο με την παράσταση «Αgamoi Thytai Selfie» και φιλοξενούμενους τους Σπύρο Παπαδόπουλο και Κώστα Μακεδόνα».
Κατά τ’ άλλα, τι γίνεται; Πώς βλέπετε την κατάσταση γύρω σας;
«Πάντα με μάλωναν οι γύρω μου και μου έλεγαν να μην γκρινιάζω, γιατί γκρίνιαζα για τα λάθη, για τον λανθασμένο τρόπο που γίνονταν τα πράγματα εδώ και χρόνια στη χώρα. Χάσαμε την μπάλα πια και δεν έχουμε κάνει ακόμη τον απολογισμό για ό,τι μας συνέβη. Είναι ίσως αργά, αλλά πρέπει να κάνουμε επανεκκίνηση».
Και πώς νιώθετε;
«Νιώθω στεναχώρια, μελαγχολία και φόβο. Για όλα, και γι’ αυτά που θα έρθουν και για τους συνανθρώπους μου».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk