Το έτερο στοιχείο είναι η υπέροχη θέα από τις γυάλινες επιφάνειες του κτιρίου στους γειτονικούς κήπους Κorekiyo Τakahashi στο παρακείμενο ανάκτορο Akasaka και στον «πέτρινο κήπο» που φιλοτέχνησε ο ιάπωνας διεθνούς βεληνεκούς γλύπτης Ισάμου Νογκούτσι. Η ακεραιότητα όλων αυτών και η δυναμική τους παρουσία διασφαλίστηκαν με την έντονη παρουσία του γυαλιού και τον περιορισμό των επεμβάσεων μόνο στο δάπεδο και τα έπιπλα. Μάλιστα, το ξύλινο πάτωμα επιλέχθηκε συνειδητά να διατρέχει τον χώρο από άκρου εις άκρον –ακόμη και τα σκαλιά και τα μπαρ –ώστε να διαμορφωθεί μια διακριτική και ομαλή χωροταξική συνέχεια. Οι καρέκλες και τα τραπέζια –της εμβληματικής συλλογής Tulip του Εερο Σάαρινεν– επιδιορθώθηκαν για να επαναχρησιμοποιηθούν, ενώ οι πάγκοι επενδύθηκαν με το ίδιο στιλπνό υλικό της οροφής, δημιουργώντας ενδιαφέροντες αντικατοπτρισμούς. Το αποτέλεσμα μαρτυρά τη λεπτότητα με την οποία το ιαπωνικό αρχιτεκτονικό γραφείο παρενέβη στον χώρο δείχνοντας τον δέοντα σεβασμό στην ιστορία του.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ