Πέρα από την αντίληψη που μπορεί να έχει ο καθένας γύρω από τις οδηγικές του ικανότητες, η αλήθεια, κατά τους ειδικούς κρύβεται στα αντανακλαστικά του οδηγού. Στην ταχύτητα δηλαδή με την οποία αντιδρά για παράδειγμα όταν έρχεται αντιμέτωπος με ένα εμπόδιο στον δρόμο και καλείται να φρενάρει από το να… τρακάρει.

Προκειμένου να τεστάρει τα αντανακλαστικά των οδηγών, η λονδρέζικη εταιρεία Justpark.com δημιούργησε ένα διαδραστικό online παιχνίδι μέσα από το οποίο αποκαλύπτει την… οδηγική ηλικία του παίκτη.

Ο ίδιος μπαίνει πίσω από ένα εικονικό τιμόνι και οδηγεί στον δρόμο. Μόλις το σήμα του στοπ εμφανιστεί μπροστά του εκείνος καλείται να πατήσει οποιοδήποτε πλήκτρο προκειμένου να φρενάρει. Με βάση τον χρόνο ανταπόκρισης του οδηγού, το λογισμικό υπολογίζει την οδηγική του ηλικία – αρκεί να μην «κολλάει» ο υπολογιστής του.

Οδηγός ετών 18

Με τη βοήθεια των στοιχείων που συνέλεξε η εταιρεία πίσω από το ευρηματικό παιχνίδι, φάνηκε ότι οι αριστερόχειρες οδηγοί επιτυγχάνουν καλύτερο χρόνο ανταπόκρισης συγκριτικά με τους δεξιόχειρες οδηγούς, ενώ προβάδισμα είχαν οι άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες παίκτριες. Σύμφωνα με τους υπευθύνους, τα αποτελέσματα που εμφανίζονται μετά από κάθε παιχνίδι βασίστηκαν σε έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 2.000 οδηγοί ηλικίας από 18 ετών και άνω. Οι ίδιοι κλήθηκαν να παίξουν το παιχνίδι και έτσι πραγματοποιήθηκε η καταγραφή των αντιδράσεών τους.

«Συσχετίσαμε την αντίδρασή τους κατά το παιχνίδι με την ηλικία τους. Η οδηγική ηλικία λοιπόν που προβάλλεται στο τέλος κάθε παιχνιδιού αντιστοιχεί με την ηλικιακή ομάδα που είχε εμφανίσει αντίστοιχο χρόνο» εξηγεί η εταιρεία.

Φρενάροντας στο στοπ

Βασικό ρόλο ως προς το τελικό αποτέλεσμα, φάνηκε να παίζει μια σειρά από διαφορετικούς παράγοντες ικανοί να επηρεάζουν την συγκέντρωση του παίκτη.

Ο μέσος χρόνος αντίδρασης των πραγματικών οδηγών καταγράφεται 10% ταχύτερος από εκείνον όσων παίζουν μεν το παιχνίδι χωρίς όμως να έχουν στην πραγματικότητα άδεια οδήγησης. Στο πλαίσιο των δοκιμων, οι παίκτες που είχαν κοιμηθεί για περίπου οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια της νύχτας σημείωναν χρόνους κατά 20% ταχύτερους (525 χιλιοστά του δευτερολέπτου) από εκείνους των παικτών που είχαν κοιμηθεί λιγότερο.

Επιπλέον, οι παίκτες με οδηγική εμπειρία διάρκειας ενός ή δύο ετών ήταν εκείνοι που εμφάνιζαν την ταχύτερη αντίδραση στο σήμα του στοπ με μόλις 391 χιλ. του δευτ. Κατέγραφαν, δηλαδή, αντίδραση κατά 27% ταχύτερη από εκείνη που είχαν οι νέοι οδηγοί που μόλις είχαν βγάλει την άδειά τους.

Όσοι παίκτες είχαν δηλώσει ότι οδηγούσαν τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα εμφάνιζαν ταχύτερα αντανακλαστικά από τους οδηγούς που οδηγούσαν πιο σπάνια. Οι οδηγοί που κατανάλωναν 1-5 κούπες καφέ ή τσάι την ημέρα βρίσκονταν σε μεγαλύτερη εγρήγορση με χρόνο στα 487 χιλ. του δευτ. συγκριτικά με όσους είχαν δηλώσει ότι απέφευγαν την καφεΐνη με χρόνο στα 538 χιλ. του δευτ.