Λιγότερα δώρα και εφέτος θα φέρει ο Αϊ-Βασίλης στους Ελληνες

Το ποσό των 513 ευρώ κατά μέσον όρο αναμένεται να διαθέσουν οι ευρωπαίοι καταναλωτές για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους εφέτος, οι οποίοι στο σύνολο είναι αισιόδοξοι για την οικονομική κατάσταση στο μέλλον – ωστόσο στην Ελλάδα δεν ισχύει το ίδιο. Αυτά προκύπτουν από τη χριστουγεννιάτικη έρευνα της Deloitte για το 2015

Το ποσό των 513 ευρώ κατά μέσο όρο, αναμένεται να διαθέσουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους φέτος, οι οποίοι στο σύνολο είναι αισιόδοξοι για την οικονομική κατάσταση στο μέλλον, αλλά στην Ελλάδα δεν ισχύει το ίδιο. Αυτά προκύπτουν από την χριστουγεννιάτικη έρευνα της Delloitte για το 2015 στην οποία παρουσιάζονται οι αγοραστικές τάσεις των ευρωπαίων καταναλωτών για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2015. Πρόκειται για τη 18η κατά σειρά έρευνα που πραγματοποιεί η εταιρεία και εφέτος καλύπτει 14 ευρωπαϊκές χώρες – μεταξύ των οποίων για έκτη φορά και η Ελλάδα – καθώς και τη Νότια Αφρική.
Σύμφωνα με την πλειοψηφία των Ευρωπαίων, η οικονομική κατάσταση στο μέλλον αναμένεται καλύτερη σε σύγκριση με την παρούσα αλλά και με τις περυσινές προσδοκίες. Στην Ελλάδα όμως οι περισσότεροι καταναλωτές εκφράζουν την απαισιοδοξία τους για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας (82%). Οι αισιόδοξοι στην Ελλάδα περιορίζονται στο 2%.
Πάντως, το 2015 οι ευρωπαίοι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν κατά μέσον όρο 513 ευρώ στις αγορές τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ποσό το οποίο είναι κατά μόλις 0,3% μειωμένο σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014. Στην Ελλάδα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να ξοδέψουν 402 ευρώ μειώνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 8,6% σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.
Τον προϋπολογισμό αυτόν θα μοιράσουν σε φαγητό (168 ευρώ), δώρα (154 ευρώ) και σε κοινωνικές δραστηριότητες (80 ευρώ). Σχετικά με τον καταμερισμό των δώρων των Ελλήνων, ένα 60% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα εντός της οικογενείας (26% στα παιδιά τους, 18% για τον/τη σύντροφό τους και 16% για τον εαυτό τους), ενώ 36% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα προς άλλους ενηλίκους (21%) και άλλα παιδιά (15%). Ενα 3% αναμένεται να διατεθεί σε φιλανθρωπικές δωρεές.
Τα δώρα των Χριστουγέννων
Τα βιβλία αποτελούν το πιο πιθανό δώρο για φίλους και συγγενείς για τα Χριστούγεννα του 2015 στην Ευρώπη. Τα δώρα που οι έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι θα προσφέρουν περισσότερο είναι τα βιβλία (56%), τα ρούχα και τα παπούτσια (42%), τα αρώματα και τα καλλυντικά (35%).
Σχετικά με τον χρόνο που θα κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές, ελάχιστοι Ελληνες κάνουν τις αγορές των χριστουγεννιάτικων δώρων τους πριν από τον Δεκέμβριο (7%). Η αγοραστική κίνηση φαίνεται ότι ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου με το 86% των ελλήνων καταναλωτών να κάνει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του μέσα στον μήνα.
Διαφορετικά κανάλια αγορών
Τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αυξάνεται ο αριθμός των καταναλωτών που αναζητούν πληροφορίες, ιδέες ή καλύτερες τιμές για τα χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω Διαδικτύου. Πέραν των ψηφιακών προϊόντων, όπως είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η υψηλή τεχνολογία, η μουσική και οι ταινίες τα οποία θα αγοραστούν κυρίως μέσω Διαδικτύου (τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη), τα υπόλοιπα δώρα θα αγοραστούν κυρίως μέσω των καταστημάτων καθώς η εμπειρία επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση στους καταναλωτές τις γιορτινές ημέρες.
Χάρη στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω κινητών τηλεφώνων και tablets ολοένα και περισσότεροι ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν την τάση να χρησιμοποιούν τα smartphones για να κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου. Στην Ελλάδα αυξάνονται οι καταναλωτές που κάνουν αγορές μέσω smartphones και tablets χρόνο με τον χρόνο. Το 2013 μόνο το 20% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν ήδη κάνει αγορές μέσω smartphones και tablets, ενώ το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε σε 34% και το 2015 σε 40%.
Οι περισσότεροι καταναλωτές θα ήθελαν οι λιανέμποροι να παρείχαν χαμηλότερες τιμές. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη καθώς η τιμή είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που εξετάζουν οι καταναλωτές ειδικά σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από τόσες οικονομικές δυσκολίες. Τέλος, η ανάγκη για ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου επισημαίνεται ως η δεύτερη προτεραιότητα που θα πρέπει οι έμποροι λιανικής να προσέξουν για να βελτιώσουν την αγοραστική εμπειρία των ελλήνων καταναλωτών.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk