Η εξαφάνιση των δεινοσαύρων απασχολεί διαχρονικά την επιστημονική κοινότητα και διεξάγονται συνεχώς μελέτες που αναζητούν στοιχεία για το πότε και το πώς διακόπηκε η επί εκατοντάδες εκ. έτη κυριαρχία των δεινοσαύρων στον πλανήτη. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την εμφάνιση των δεινοσαύρων στη Γη. Είναι λίγοι οι επιστήμονες που προσπαθούν να βρουν απαντήσεις σε αυτό το ενδιαφέρον ζήτημα. Ερευνητές του Πανεπιστημίου Royal Holloway στο Λονδίνο πραγματοποίησαν μια μελέτη σύμφωνα με την οποία η εμφάνιση των δεινοσαύρων οφείλεται σε μια παγκόσμια πυρκαγιά!

Μέσα από τις στάχτες

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σε κάποιο σημείο της Πέρμιας Περιόδου και πιο συγκεκριμένα πριν από περίπου 250 εκ. έτη τα ποσοστά του οξυγόνου στην ατμόσφαιρα της Γης ήταν υψηλότερα από τα σημερινά κάτι που όπως αναφέρουν έκανε τον πλανήτη εξαιρετικά… εύφλεκτο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ξεσπούν συνεχώς τεράστιες πυρκαγιές παντού ακόμη και σε περιοχές υψηλής υγρασίας, σε βάλτους κλπ.

Εκείνη την εποχή είχαν κάνει την εμφάνιση τους οι αρχόσαυροι, μια οικογένεια ερπετών από την οποία οι ειδικοί πιστεύουν ότι κατάγονται οι δεινόσαυροι. Οι αρχόσαυροι θεωρούνται και πρόγονοι των κροκοδείλων και φυσικά των πτηνών αφού σύμφωνα με την κρατούσα θεωρία οι δεινόσαυροι για να επιβιώσουν εξελίχθηκαν σε πτηνά. Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Frontiers in Plant Science» η οικολογική καταστροφή που προκάλεσαν οι πυρκαγιές σε όλο τον πλανήτη δημιούργησε ένα νέο πλανητικό τερέν φιλικό στους αρχόσαυρους που επέτρεψε την μετεξέλιξη τους σε δεινοσαύρους.