Ερευνητές στις ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι οι ελέφαντες διαθέτουν πολλά αντίγραφα ενός γονιδίου το οποίο καταστέλλει τους καρκινικούς όγκους. Τα περισσότερα είδη, ανάμεσα τους και ο άνθρωπος, διαθέτουν μόλις ένα αντίγραφο του συγκεκριμένου γονιδίου.

Αντικαρκινικός φράκτης

Οι επιστήμονες εδώ και πολλά χρόνια αναζητούν απαντήσεις στο γιατί οι ελέφαντες αν και έχουν προσδόκιμο ζωής παρόμοιο με αυτό του ανθρώπου (περί τα 70 έτη) δεν αναπτύσσουν καρκίνο. Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Σικάγο ανακάλυψαν ότι οι ελέφαντες διαθέτουν 20 αντίγραφα του γονιδίου ΤP53 και αυτά τα έξτρα αντίγραφα υποχρεώνουν τα κύτταρα που έχουν υποστεί βλάβες να… αυτοκτονήσουν γρήγορα πριν προλάβουν να αναπαραχθούν και να μετασχηματιστούν σε καρκινικούς όγκους.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν πειράματα σε ποντίκια ενεργοποιώντας σε αυτά τα εν λόγω γονίδια. Οπως διαπιστώθηκε τα ποντίκια ανέπτυξαν την ίδια αντίσταση στην εμφάνιση καρκίνου με τους ελέφαντες. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί η μέθοδος να χρησιμοποιηθεί στην παρεμπόδιση της εξάπλωσης του καρκίνου. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην διαδικτυακή επιθεώρηση «BioRxiv».