Μόλις λίγες χιλιάδες τηλεθεατές ήταν η διαφορά της σειράς «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» στον Alpha από το «Μπρούσκο» στον ΑΝΤ1. Κάποτε αυτό θα έμοιαζε αδύνατο ή λάθος. Ποιος θα μπορούσε να χτυπήσει το δυνατό και αήττητο χαρτί του Alpha; Και όμως, τώρα πλέον είναι απλώς λογικό. Ενα ισχυρό προϊόν όπως η «Μουρμούρα» δείχνει σημάδια κόπωσης σε όλα τα επίπεδα και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την ίδια τη σειρά αλλά και με τους χειρισμούς του καναλιού. Ολο το καλοκαίρι, δίχως ανάσα, ο Αlpha την πρόβαλλε σε επανάληψη και σε καθημερινή βάση, με αποτέλεσμα η σειρά να πέσει θύμα κακών χειρισμών. Οσο καλή και αν είναι –που είναι -, δεν αντέχεται και δεν δικαιολογείται το overdose της προβολής. Δεν μας έλειψε, δεν έκανε διάλειμμα, δεν άφησε απόσταση ασφαλείας.
Από εκεί και πέρα, εμφανή είναι και τα σημάδια ελαφράς κόπωσης σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο. Το μυστικό της επιτυχίας της συγκεκριμένης σειράς ήταν η ταύτιση με την καθημερινότητα σε επίπεδο καταστάσεων και χαρακτήρων. Δυστυχώς όλα αυτά δείχνουν να έχουν εξαντληθεί σε μεγάλο βαθμό και να οδηγείται το σενάριο σε υπερβολές ή σε ανέμπνευστους διαλόγους. Ακόμη και οι ερμηνείες κάποιων ηρώων –εξαιρούνται οι Αντώνης Αντωνίου και Ελένη Κοκκίδου –ακροβατούν μεταξύ υπερβολής και επανάληψης.
Είναι αναμενόμενο κάτι τόσο πολύ επιτυχημένο να κάνει «κοιλιά». Σχεδόν μοιάζει και απαραίτητο καθώς πρόκειται για μυθοπλασία εγκλωβισμένη σε έναν σκηνικό χώρο και με αυστηρά περιορισμένο καστ. Το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» παραμένει μια καλή σειρά με πολλά καλά στοιχεία, τα οποία αναδεικνύονται και από τους εξαιρετικούς ηθοποιούς που τη στελεχώνουν και με τους οποίους, κακά τα ψέματα, έχει ταυτιστεί σε μεγάλο βαθμό και το τηλεοπτικό κοινό. Η Βούλα και ο Μηνάς παραμένουν το ζευγάρι που θυμίζει τη γιαγιά και τον παππού και είναι το πλέον σπαρταριστό και αξιολάτρευτο. Η Μαρίνα και ο Ηλίας είναι ο καθρέφτης του πολυετούς γάμου, της γονεϊκής ανασφάλειας και της μεσήλικης ρουτίνας, ενώ η Βάσω και ο Χάρης –ηθοποιός με μεγάλες προοπτικές ο Πάνος Βλάχος –χαριτωμένα και απενοχοποιημένα αναδεικνύουν τα απρόοπτα της συγκατοίκησης και της νεανικής σχέσης.
Βασικός κανόνας της κωμικής μυθοπλασίας όμως παραμένει ο ευχάριστος αιφνιδιασμός του τηλεθεατή, το γέλιο και οι πρωτότυποι και εύστοχοι διάλογοι. Οταν αυτά αποδυναμώνονται ή εκβιάζονται με τρόπο εμφανή, τότε η μυθοπλασία γίνεται διεκπεραιωτική.

HeliosPlus