Έναν πρωτότυπο «διαγωνισμό» για το πιο χαριτωμένο είδος του πλανήτη ξεκίνησαν επιστήμονες από όλο τον κόσμο στο Twitter, «τιτιβίζοντας» χαριτωμένες φωτογραφίες διαφόρων ειδών με το hashtag #cuteoff.

«Διακόπτω την σύνταξη του κειμένου για την χορηγεία για να κερδίσω το #cuteoff» γράφει σε tweet η Κέιτι Γκρίνγουολ αναρτώντας μια φωτογραφία με ένα μικροσκοπικό χελωνάκι

Οι εκατοντάδες αναρτήσεις, πέρα από γλυκά σχόλια γύρω από τους πρωταγωνιστές των φωτογραφιών, αποκαλύπτουν τον θαυμαστό κόσμο της βιοποικιλότητας του ζωικού βασιλείου του πλανήτη αλλά και το έργο των ερευνητών.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η συγκεκριμένη δράση αποτελεί πολύ καλή ευκαιρία για την ενημέρωση του κοινού γύρω από την άγρια ζωή του πλανήτη

«Είπατε κάτι για #cuteoff; Αν μπορείτε στρέψτε το βλέμμα σας αλλού…» λέει η Έριν Κέιν

Μικροσκοπικά σαμιαμίδια, μωρά ελεφαντάκια, λιλιπούτεια βατραχάκια, και ένα σωρό άλλα είδη φιγουράρουν με νάζι στον φακό, ενώ νέα hashtags κάνουν την εμφάνισή τους με σκοπό την ομαδοποίηση των αναρτημένων φωτογραφιών. Έτσι για παράδειγμα, τα έντομα συνοδεύονται από το #teamentomology, τα ερπετά και τα αμφίβια από το #teamherpetology και πάει λέγοντας.

«Τα έντομα είναι τόσο χαριτωμένα, ειδικά όταν παίζουν το παιχνίδι της «μεταμφίεσης» σε ελάφια» αναφέρει ο χρήστης Bea’s Bugs

«Αν διανύεται μια κακή μέρα, τότε απλά κοιτάξτε αυτό το σαμιαμίδι» τιτίβισε η Somantha KC από το #TeamHerpetology

«Καλωδιωμένοι» για την χαριτωμένη εμφάνιση

Σύμφωνα με πρόσφατη βρετανική μελέτη του Πανεπιστημίου του Λίνκολν, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι «καλωδιωμένος» ώστε να επιλέγει την χαριτωμένη όψη, ακόμα και στην περίπτωση των ζώων. Η συγκεκριμένη προτίμηση μάλιστα κατά τους ειδικούς αρχίζει να εμφανίζεται έντονα ήδη από την ηλικία των τριών ετών.

Οι καμπύλες της μουσούδας των κουταβιών, φάνηκε να έλκουν περισσότερο τα μικρά παιδιά σύμφωνα με τους ψυχολόγους

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ειδικοί εξέτασαν την αξιολόγηση παιδιών γύρω από το τι θεωρούν «χαριτωμένο». Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έτειναν να δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα… κουταβάκια, συγκριτικά με τα γατάκια και τους ανθρώπους.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι πίσω από την συγκεκριμένη προτίμηση των παιδιών, κρύβεται μια σειρά από «μωρουδίστικα» χαρακτηριστικά του προσώπου, π.χ. το στρογγυλό σχήμα, το ψηλό μέτωπο, τα μεγάλα μάτια και η μικρή μύτη και το στόμα.