Στον επικερδή «χορό» του gaming αποφάσισε να ριχτεί η δημοφιλής πλατφόρμα οπτικοακουστικού υλικού YouTube, ανοίγοντας τις πύλες της νέας της υπηρεσίας αφιερωμένη στους λάτρεις των βιντεοπαιχνιδιών, YouTube Gaming.
Την στιγμή που τα διαδικτυακά κανάλια με υλικό gaming τύπου Twitch και Daily Motion καταμετρούν εκατομμύρια χρήστες, το YouTube θέλησε να κλέψει ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας των δισεκατομμυρίων ωρών online παρακολούθησης.
«Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα κατάστημα περιεχομένου gaming που να ικανοποιεί όλα τα γούστα και να περιλαμβάνει τα πάντα» εξηγεί η επικεφαλής του τμήματος gaming της ΥouTube, Ράιαν Γουάιατ. «Στην παρούσα φάση βλέπουμε ότι υπάρχει ένας κατακερματισμός στο συγκεκριμένο κομμάτι ψυχαγωγίας. Το κοινό δηλαδή τείνει να επισκέπτεται διαφορετικούς ιστότοπους για live υλικό και διαφορετικούς για video on demand. Υπάρχουν αρκετοί καταπληκτικοί gamers εκεί έξω οι οποίοι ακόμα δεν επιδίδονται σε live–streaming. Τώρα πιστεύουμε ότι έχουν την ευκαιρία να το κάνουν».
«Στην YouTube δεν αντιμετωπίζουμε το gaming διαφορετικά από άλλους. Η νέα εφαρμογή αποτελεί ουσιαστικά ένα παράθυρο σε gaming περιεχόμενο – το μυστικό είναι το υλικό αυτό να είναι ανιχνεύσιμο από τους χρήστες. Πρόκειται για έναν τρόπο επικέντρωσης σε βίντεο που αφορούν το gaming, να τα συγκεντρώσουμε δηλαδή σε ένα σημείο, ωστόσο το YouTube δεν αλλάζει – ακόμα μπορεί κανείς να παρακολουθήσει σε αυτό βίντεο που αφορούν το gaming» προσθέτει ο υπεύθυνος της YouTube.
«Δημιουργήσαμε μια πλατφόρμα ζωντανών μεταδόσεων η οποία θα επωφελείται από όλο το YouTube. Μπορώ να φανταστώ κάτι αντίστοιχο για τα αθλητικά, για tutorials ομορφιάς και για υλικό live μαγειρικής».
Ο online «πόλεμος» του gaming
Ο ανταγωνισμός ωστόσο είναι σκληρός, ιδιαίτερα από την πλευρά της αναγνωρισμένης πλέον πλατφόρμας Twitch της Amazon, στην οποία καταφεύγουν οι απανταχού χρήστες που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν live μεταδόσεις. Εκατοντάδες χιλιάδες είναι οι πιστοί hi-tech «ακόλουθοι» του Twitch, οι οποίοι επισκέπτονται το online κανάλι gaming σε καθημερινή βάση προκειμένου να παρακολουθήσουν τις επιδόσεις άλλων παικτών.
Αν και η YouTube ανακοίνωσε ότι έχει προχωρήσει σε πρακτικό «λίφτινγκ» της λειτουργίας του live streaming, ωστόσο το «αγκάθι» σε σχέση με τους ανταγωνιστές της εντοπίζεται στον έλεγχο των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, το οποίο η εταιρεία έχει ήδη εφαρμόσει ως προς την αναμετάδοση υλικού βίντεο/μουσικής τρίτων.
«Υπάρχει ένταση γύρω από το ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων στο YouTube» σχολιάζει από την πλευρά του ο Στιβ Μπέιλι, αναλυτής στον τομέα των βιντεοπαιχνιδιών της αμερικανικής εταιρείας αναλύσεων IHS Technology. «Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι πολλοί developers στον χώρο του gaming βλέπουν την κίνηση της YouTube ως θετική».
To gaming δεν αποτελεί παρόλα αυτά την μοναδική κατηγορία επάνω στην οποία η YouTube προσφέρει κάτι τόσο εξειδικευμένο. Παράλληλα, ο διαδικτυακός κολοσσός δοκιμάζει μια νέα υπηρεσία μουσικής η οποία ονομάζεται Music Key, ενώ έχει ήδη ανοίξει τις πύλες της στο παιδικό κοινό των ΗΠΑ μέσω της «ασφαλέστερης» εφαρμογής του YouTubeKids με υλικό αποκλειστικά για παιδιά.