Εδώ και δεκαπέντε χρόνια, από το 2000 ως και την περασμένη Κυριακή, 5 Ιουλίου 2015, οι έλληνες τηλεθεατές αποδεικνύουν πως οι εκλογές είναι από τις σταθερές τηλεοπτικές συνήθειες. Με έναν μέσο όρο 3 εκατομμυρίων τηλεθεατών οι μεταδόσεις των εκλογικών αναμετρήσεων συνιστούν μια σταθερή τηλεοπτική αξία, η οποία σε βάθος χρόνου παρουσιάζει ελάχιστες αυξομειώσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η εταιρεία Nielsen.
Ξεκινώντας από τις βουλευτικές εκλογές που πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο του 2000, με καταγεγραμμένο πληθυσμό περίπου 6 εκατομμύρια και ζώνη μετάδοσης από τις 19.00 ως τις 22.00 τα εκλογικά αποτελέσματα παρακολούθησαν 2.035.880 τηλεθεατές, δηλαδή το 1/3 του πληθυσμού. Στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση, η οποία πραγματοποιήθηκε τέσσερα χρόνια μετά, όπου είχαμε και αλλαγή κυβέρνησης με Ολυμπιακούς Αγώνες μπροστά μας και Euro, ο αριθμός των τηλεθεατών αυξήθηκε και έφτασε τους 3.613.063 αλλά με νέα απογραφή πληθυσμού η οποία έδωσε ως σύνολο 9.245.326 άτομα. Ουσιαστικά δηλαδή η αναλογία παρέμεινε η ίδια. Τρία χρόνια αργότερα, στις 16 Σεπτεμβρίου του 2007, ο αριθμός των τηλεθεατών μειώνεται κατά 1 εκατομμύριο και φτάνει τους 2.652.568, αριθμός που διατηρείται όπως δείχνουν τα στοιχεία και τον Οκτώβριο του 2009 με 2.784.502 τηλεθεατές, με μία βασική διαφορά όμως: τον περιορισμό των καναλιών στην κοινή ώρα μετάδοσης. Γι’ αυτό και η συγκεκριμένη χρονιά πρέπει να εξεταστεί κάτω από ένα διαφορετικό πρίσμα και να ληφθεί υπ’ όψιν ο πίνακας (νούμερο 1) στον οποίο παρατίθενται αναλυτικά τα στοιχεία όλων των καναλιών ανά ώρα έναρξης και λήξης μετάδοσης εκλογικών αποτελεσμάτων.
Το 2012, με πληθυσμό που ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια, 3.282.888 παρακολούθησαν για τρεις ώρες τις εκλογικές εκπομπές των καναλιών, από τα οποία πλέον απουσιάζει το Alter. Εναν μήνα μετά οι εκλογές επαναλαμβάνονται και ο αριθμός των τηλεθεατών μειώνεται στους 2.891.006.
Το 2000 νικητής με μεγάλη διαφορά αναδείχθηκε το Mega με ποσοστό 31,1%, ενώ το 2004 πρώτος ανεδείχθη ο Alpha με ποσοστό 19,1%. Το 2007 το Mega επέστρεψε στην κορυφή με 17%, κάτι που επαναλήφθηκε και το 2009 με ποσοστό 21,4% αλλά και το 2012 και στις δύο εκλογικές αναμετρήσεις. Το 2015 ο Alpha προηγήθηκε στις βουλευτικές εκλογές του Ιανουαρίου με 19,5%, ενώ την ημέρα του δημοψηφίσματος το Mega έκοψε πρώτο το νήμα με 14,8% μέσο όρο στο σύνολο ημέρας.
Στις εκλογές του Ιανουαρίου και την εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία καταγράφεται ένα από τα υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης που μεταφράζεται σε 3.902.561 τηλεθεατές, με την ΕΡΤ να απουσιάζει και στη θέση της να εκπέμπει η ΝΕΡΙΤ. Το παράδοξο που παρατηρείται τη συγκεκριμένη εκλογική χρονιά είναι το γεγονός ότι έξι μήνες μετά και ενώ το δημοψήφισμα θεωρείται από τις κρισιμότερες εκλογικές αναμετρήσεις στην ιστορία των τελευταίων ετών ο αριθμός των τηλεθεατών που παρακολούθησαν τη μετάδοση των εκλογικών εκπομπών στις 5 Ιουλίου πέφτει κατακόρυφα κατά 1,5 εκατομμύριο περίπου και φτάνει τους 2.536.090 τηλεθεατές στο σύνολο της χώρας.