Με τον βωβό «Κινηματογραφιστή» (1928) του Μπάστερ Κίτον, που προβλήθηκε την περασμένη Τετάρτη εντός του αρχαιολογικού χώρου του ναού του Ολυμπίου Διός, ξεκίνησε το 5th Athens Open Air Film Festival. Η προσέλευση μεγάλη, αλλά οι αρχαιογνώστες αναρωτιούνταν: ορθώς έδωσε το ΚΑΣ την άδεια για τη χρήση του χώρου; Κάθε φορά που τίθεται αυτό το ερώτημα, οι ειδήμονες χωρίζονται σε δύο «σχολές»: η μία, εσωστρεφής και φοβική, φαίνεται να υπερασπίζεται τα μνημεία ως θεάματα, πίσω από γυάλινες προθήκες με ταμπέλες «Μην αγγίζετε».
Η άλλη, εξωστρεφής και τολμηρή, προτείνει να αγγίξουμε το παρελθόν, να αποκτήσουμε βιωματική γνώση της αρχαιότητας, να την κάνουμε μέρος της καθημερινής εμπειρίας μας, εξασφαλίζοντας τη «βιωσιμότητά» της στο μέλλον. Κατά την άποψή μας, δεν υπάρχει λόγος οι αρχαιολογικοί χώροι να είναι αδιάθετοι για εκδηλώσεις σύγχρονου πολιτισμού, αν σοβαροί λόγοι προστασίας των μνημείων δεν απαγορεύουν αμετάκλητα τη διεξαγωγή εκδηλώσεων σε αυτούς.
Αλλο χρειάζεται: καθορισμός προϋποθέσεων για τη χρήση του χώρου και έλεγχος από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού ότι οι προϋποθέσεις αυτές και οι δέουσες προφυλάξεις πράγματι τηρούνται και, κυρίως, εκπαίδευση του κοινού ώστε να προσέρχεται στους χώρους αυτούς με τον απαραίτητο σεβασμό στην ηλικία, στη φύση και στην ιστορία τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ