Επίσης οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι μόνο με έναν τρόπο μπορεί να γίνει μεγιστοποίηση του επιθυμητού αποτελέσματος, με την πανεπιστημιακή – επιχειρηματική συνεργασία, που πλέον έχει καθιερωθεί διεθνώς και γίνονται προσπάθειες και στην Ελλάδα.
Το BGS Economics Group διεξήγαγε πρωτογενή έρευνα μεταξύ νέων επιχειρηματιών στην Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία στα εμπόδια για την ανάπτυξη της πανεπιστημιακής – επιχειρηματικής συνεργασίας, τα οποία αποτελούν τον σημαντικότερο παράγοντα για την περιορισμένη της έκταση στην Ελλάδα, αναδείχθηκαν η γραφειοκρατία στο περιβάλλον των πανεπιστημίων και η έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων. Ως χρησιμότερα μέτρα για την ανάπτυξη της πανεπιστημιακής – επιχειρηματικής συνεργασίας στην Ελλάδα κατατάχθηκαν η προβολή επιτυχημένων καλών πρακτικών, τα υποστηρικτικά χρηματοδοτικά μέτρα και οι φορολογικές ελαφρύνσεις.
Εμπορική αξιοποίηση
Επίσης τονίστηκε ότι βασική προσθήκη στα ενδιαφερόμενα μέρη για την πανεπιστημιακή – επιχειρηματική συνεργασία (πανεπιστήμια, επιχειρήσεις, Πολιτεία) θα πρέπει να αποτελέσει η κοινωνία, την οποία προσεγγίζουν τα τελευταία χρόνια οι επιχειρήσεις μέσω της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχει ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων και επιχειρήσεων. Ο τρόπος για την αναγκαία αλλαγή κουλτούρας που ενισχύει την πανεπιστημιακή – επιχειρηματική συνεργασία αποτυπώνεται στο τρίπτυχο συνεργασία – καινοτομία – δημιουργία.
HeliosPlus