offstage

Με την τηλεόραση δεν απέκτησε ιδιαίτερη σχέση. Και πώς άλλωστε;

Με την τηλεόραση δεν απέκτησε ιδιαίτερη σχέση. Και πώς άλλωστε; Ενα τέτοιο πλάσμα σύμβολο της αισθητικής, του απαράμιλλου κάλλους και της ευγένειας πώς να τσαλαβουτήσει στα μπουγαδόνερα; Η Λίλλη Παπαγιάννη, μια ηθοποιός που χάραξε μια πορεία αξιοπρέπειας και διακριτικής απομόνωσης, έφυγε από τη ζωή σηματοδοτώντας και το τέλος εποχής των dames του κινηματογράφου. Των γυναικών που μαζί με το ταλέντο και την καλλιέργειά τους μπόρεσαν διακριτικά να συνδυάσουν μια εικόνα διαφορετική που δεν διψούσε για αναγνώριση και επιβεβαίωση, που ποτέ δεν επεδίωξε την πρόκληση ως μαγνήτη βλεμμάτων, που αρνήθηκε την ευτέλεια με αντίτιμο τη δημοσιότητα.
Κι έρχεται αυτή η εικόνα ως αντίθεση του ναρκισσισμού και της ματαιοδοξίας που μας περικυκλώνει και σχεδόν πια μας πνίγει ως κοινό. Τι σχέση μπορεί να έχει η φιγούρα αυτής της γυναίκας που έφυγε το ίδιο αθόρυβα με τις γυναίκες που μας ζαλίζουν καθημερινά προκαλώντας όσο θόρυβο μπορούν να προκαλέσουν για να γυρίσεις να τις κοιτάξεις με το ζόρι, να δεις τις ζωές τους σε πρώτο πλάνο, να μάθεις όλες τις λεπτομέρειες, να μονοπωλήσουν βλέμματα και ενδιαφέρον πάση θυσία.
Αντίθεση που απλώς επιβεβαιώνεται μέσα από τρία μόλις περιστατικά τηλεοπτικής τρέλας.
Περιστατικό πρώτο: Την ίδια εβδομάδα επέστρεψε η Ελένη Μενεγάκη στην εκπομπή της έχοντας συμπληρώσει 40 ημέρες λοχείας. Το διάστημα που προηγήθηκε το κανάλι δεν παρέλειψε να βομβαρδίζει με τρέιλερ αντίστροφης μέτρησης το κοινό, ενώ την περασμένη Δευτέρα, οπότε και η «πολυαναμενόμενη» επιστροφή έγινε γεγονός, λίγο έλειψε να κατεβούμε ως έθνος στις λεωφόρους με σημαιάκια για να πανηγυρίσουμε. Παρακολουθώντας δε το θέαμα με ένα στούντιο φορτωμένο ροζ αξεσουάρ, την παρουσιάστρια ντυμένη μπομπονιέρα, την οροφή να ανοίγει και να ξεχύνονται δεκάδες μπαλόνια και τους συνεργάτες της μετά το παράγγελμά της να μπαίνουν στο στούντιο σαν τους Μάγους με τα δώρα, λίγο έλειψε να πιστέψουμε πως κάτι κοσμοϊστορικό συνέβη. Κι όμως, όχι. Απλώς η λαμπερή παρουσιάστρια δεν αρκείται στη λάμψη που ούτως ή άλλως έχει και θέλησε να μετατρέψει το ούτως ή άλλως ευχάριστο και ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός του ερχομού της κορούλας της σε ένα ακόμη υπερβολικό σόου. Δυστυχώς όλα αυτά συνοδεύτηκαν και με έναν δακρύβρεχτο μονόλογο που παρέπεμπε σχεδόν σε εξομολόγηση με ψήγματα απάντησης στα όσα της καταλογίστηκαν όλο αυτό το διάστημα σε σχέση με την εκπομπή της. Μια εκπομπή η οποία στο παρελθόν είχε περιγραφεί σε ένα αλήστου μνήμης δελτίο Τύπου ως «σταθερή αξία σε έναν κόσμο που αλλάζει». Σαν ανέκδοτο μοιάζει αν αναλογιστεί κάποιος πώς άλλαξε ο κόσμος… Οπως επίσης πώς προσδιορίζονται οι αξίες.
Περιστατικό δεύτερο: Στα απόνερα της εβδομάδας οι καβγάδες των «Γυναικών» (Ε) που πλέον και με τη βούλα μπορούν να χαρακτηριστούν το «Μεγάλο μας Κομμωτήριο». Ποιον άραγε απασχολούν τα μαλλιοτραβήγματα των παρουσιαστριών μιας εκπομπής με τηλεθέαση 1,5%, τα οποία επιπλέον είναι τόσο, μα τόσο μπανάλ;
Ως επιμύθιο κράτησα το καλύτερο. Την παρουσίαση του κορσέ με επιθέματα οπισθίων που παρουσιάστηκε στο «Πρωινό» (ΑΝΤ1) την περασμένη Πέμπτη. Περιχαρής η στυλίστρια της εκπομπής παρουσίασε το προϊόν που θα αλλάξει την εμφάνιση των γυναικών, καθώς μαζί με τον κορσέ φοράς και μια απομίμηση του κ… Κανονικότατα. Το κυνήγι της ψεύτικης εικόνας, της κενής ομορφιάς, σε όλο της το μεγαλείο. Θέαμα σχεδόν σουρεάλ, το οποίο επισφράγισαν και τα εξωτερικά επιθέματα στήθους για να πάει σετ το «ναυάγιο».
Μαζί με τη Λίλλη Παπαγιάννη θρηνούμε και την αισθητική που χάθηκε. Με και χωρίς αποδείξεις και περιστατικά απόλυτης ντεκαντάνς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk