Περίπου 3.000 συναντήσεις, από 88 φιλοξενούμενους buyers και 190 επαγγελματίες και εκπροσώπους ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Travel Trade Athens 2015, που έλαβε χώρα στην Αθήνα και το Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών. Πρόκειται για το επαγγελματικό workshop που διοργανώνουν ο Δήμος Αθηναίων, η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) και το Athens Convention & Visitors Bureau, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Tour Operators Ευρώπης (ΕΤΟΑ).
«Τα μέχρι τώρα στοιχεία μας επιτρέπουν να είμαστε πιο αισιόδοξοι για την τουριστική σεζόν που έρχεται. H ζήτηση για την Αθήνα, μπορεί να διατηρηθεί, εφόσον συντρέχουν οι βασικές προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης: ομαλότητα, σταθερότητα και αίσθημα ασφάλειας στους επισκέπτες μας», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, σε συνέντευξη τύπου με αφορμή την έναρξη της 3ης ετήσιας διοργάνωσης.
Εφέτος το Workshop (www.traveltradeathens.gr) φιλοξενεί 88 buyers από συνολικά 27 χώρες, από σχεδόν όλες τις περιοχές του κόσμου. Από αυτούς οι 22 δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην αγορά MICE, δηλαδή συνεδριακό τουρισμό, εταιρικές συναντήσεις, εκδηλώσεις και ταξίδια κινήτρων, 11 σε LGBT, ενώ συμμετέχουν και τέσσερις καταξιωμένοι δημοσιογράφοι ειδικευμένοι σε θέματα τουρισμού και ταξιδιών. Επίσης, 47 buyers συμμετέχουν για πρώτη φορά στο Travel Trade Athens ή επισκέπτονται για πρώτη φορά την Αθήνα. Αναλυτικότερα, οι buyers προέρχονται από: Αίγυπτο, Αργεντινή, Αυστραλία, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, ΗΠΑ, Ινδία, Ισραήλ, Ιταλία, Κίνα (Χονγκ Κονγκ), Κύπρο, Λίβανο, Μαλαισία, Μ. Βρετανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σαουδική Αραβία, Σερβία, Σουηδία, Τουρκία και Φινλανδία.
Από πλευράς προμηθευτών, συμμετείχαν 190 επαγγελματίες και εκπρόσωποι ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, εκ των οποίων περίπου το 70% προέρχεται από την Αθήνα και την Αττική και οι υπόλοιποι από άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Στο πλαίσιο του φετινού workshop οι 3.000 συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν, αναμένεται να μεταφραστούν σε σημαντικό αριθμό συμφωνιών και συνεργασιών μεταξύ των διεθνών buyers και των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Εξάλλου, κατά τη διάρκεια και των δύο προηγούμενων Travel Trade Athens, πραγματοποιήθηκαν συνολικά περί τις 3.500 κατ’ ιδίαν επαγγελματικές συναντήσεις.
Στην ομιλία του ο κ. Καμίνης τόνισε ότι στοχεύοντας στη διατήρηση και εδραίωση της εντυπωσιακής δυναμικής, που η τουριστική κίνηση στην Αθήνα ανέπτυξε το 2014, τα σχέδια της δημοτικής αρχής για τη νέα χρονιά εστιάζονται συνοπτικά σε τρεις άξονες:
–στην ακόμα πιο δυναμική και στοχευμένη συμμετοχή της Αθήνας στις κομβικές διοργανώσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς, όπως και στη μεγαλύτερη διείσδυση σε ειδικές αγορές και ομάδες πελατών
–στη συνέχιση των επιτυχημένων δράσεων επαγγελματικού χαρακτήρα, που φέρνουν ξένους επαγγελματίες και εκπροσώπους Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην Αθήνα και
–στην περαιτέρω βελτίωση της εικόνας και των υπηρεσιών «υποδοχής» της πόλης, από την αναβάθμιση της παρουσίας στο ψηφιακό περιβάλλον (διαδίκτυο, social media κ.λπ.) ή τα νέα τουριστικά προϊόντα, μέχρι τις υπηρεσίες καθαριότητας, παρεμβάσεις στον ιστό της πόλης, καθώς και την περιφρούρηση της εύρυθμης λειτουργίας και ασφάλειας.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΕΑΤΑ κυρία Μαρία Λογοθέτη υπογράμμισε ότι η φετινή διοργάνωση του Travel Trade είναι η μεγαλύτερη από πλευράς συμμετοχών και ενδιαφέροντος. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι εξελίσσεται σε θεσμό υψηλού επαγγελματικού προφίλ για την πόλη της Αθήνας και αποκτά τη θέση του στο ετήσιο καλεντάρι των επαγγελματιών της διεθνούς τουριστικής αγοράς.
Παράλληλα, το Athens Convention & Visitors Bureau πραγματοποίησε για όλους τους φιλοξενούμενους την Κυριακή 26 Απριλίου, ένα πλήρες πρόγραμμα περιηγήσεων και επισκέψεων σε σημεία και χώρους ενδιαφέροντος της Αθήνας. Κύριος γνώμονας του προγράμματος περιήγησης ήταν να αποκομίσουν οι ξένοι επαγγελματίες μία όσο το δυνατόν πιο σφαιρική εμπειρία του προορισμού Αθήνα και να αναδειχθεί το μεγάλο φάσμα επιλογών και υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει ο προορισμός.
Στο πλαίσιο του Travel Trade Athens πραγματοποιήθηκε επίσης παρουσίαση προς όλους τους Buyers με θέμα το Πρόγραμμα Κατάρτισης & Κινήτρων για Τουριστικούς Πράκτορες –Athens Destination Specialist Program ADSP (http://specialists.thisisathens.org). Το πρόγραμμα αφορά σύστημα στοχευμένης πληροφόρησης για διαπίστευση εξειδικευμένων τουριστικών πρακτόρων και έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου επαγγελματιών της διεθνούς τουριστικής αγοράς, διαπιστευμένων σχετικά με το τουριστικό προϊόν της Αθήνας. Στόχος του είναι να εμπεδωθεί η εικόνα της Αθήνας ως ένας ανταγωνιστικός τουριστικός προορισμός, ο οποίος παρέχει εξειδικευμένες τουριστικές υπηρεσίες στους επαγγελματίες Tour Operators, προσθέτοντας αξία και βελτιώνοντας τη θέση των (Τ.Ο.) μελών του πιστοποιημένου δικτύου, στον καταμερισμό των πωλήσεων του προορισμού «Αθήνα» και εντέλει βελτιώνοντας τη θέση της Αθήνας ως προς τους υπόλοιπους ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Το κόστος διοργάνωσης του 3ου Travel Trade Athens, καλύφθηκε εφέτος εξ’ ολοκλήρου από κοινοτικούς πόρους, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Αθηναίων που διαχειρίζεται η ΕΑΤΑ, με αποτέλεσμα για αυτή τη χρονιά να μην προκύπτει οικονομική επιβάρυνση για όσες τουριστικές επιχειρήσεις συμμετείχαν στο Workshop.
Την διοργάνωση υποστήριξαν ως Θεσμικοί Υποστηρικτές η Aegean Airlines & ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ενώ ο επίσημος DMC της διοργάνωσης είναι η AFEA Travel & Congress Services. Η διοργάνωση υποστηρίχθηκε και από άλλους διεθνείς οργανισμούς όπως οι UNWTO, WYSE Travel Confederation, International Gay & Lesbian Travel Association (IGLTA), Meeting Professionals International -MPI, Adventure Travel Trade Association καθώς και από τους κύριους κλαδικούς τουριστικούς φορείς της χώρας, Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ), Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Σύνδεσμος των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), Γενική Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών –Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ-Α), ενώ υποστηρικτές Επικοινωνίας είναι οι: Hotel & Restaurant, Hellenic Travelling, GTP, KSD, Meetingreece, Travel Media Applications, Travelling News, Tourism Press, Tourism Today, Τουριστική Αγορά, Tornos News και TravelMii.