Ν. Κορέα: Σχέδιο ανέλκυσης του Sewol ένα χρόνο μετά το ναυάγιο

Σε περίπου 140 εκατ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει το κόστος του σχεδίου για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sewol, το οποίο είχε βυθιστεί πριν από έναν χρόνο παρασύροντας στο θάνατο πάνω από 300 άτομα -στην πλειονότητά τους μαθητές. Η κυβέρνηση της Νοτίου Κορέας είχε προαναγγείλει πως θα ανασύρει το πλοίο, στο εσωτερικό του οποίου εκτιμάται ότι βρίσκονται οι τελευταίες σοροί που δεν έχουν ανασυρθεί.

Σε περίπου 140 εκατ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει το κόστος του σχεδίου για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sewol, το οποίο είχε βυθιστεί πριν από έναν χρόνο παρασύροντας στο θάνατο πάνω από 300 άτομα -στην πλειονότητά τους μαθητές. Η κυβέρνηση της Νοτίου Κορέας είχε προαναγγείλει πως θα ανασύρει το πλοίο, στο εσωτερικό του οποίου εκτιμάται ότι βρίσκονται οι τελευταίες σοροί που δεν έχουν ανασυρθεί.

Το Sewol, το οποίο είχε υποστεί μετατροπές που είχαν επηρεάσει την ευστάθειά του, ήταν υπερφορτωμένο και ταξίδευε με υπερβολική ταχύτητα σε στενό, ανατράπηκε και βυθίστηκε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του. Το πλοίο βρίσκεται σε βάθος 44 μέτρων ανοικτά του νησιού Τζίντο.

Από τους νεκρούς, οι 250 ήταν έφηβοι σε σχολική εκδρομή, πολλοί από τους οποίους ακολούθησαν τις οδηγίες του πληρώματος να παραμείνουν στις καμπίνες τους, ακόμα και όταν μέλη του πληρώματος, όπως έδειξε η τηλεόραση, εγκατέλειπαν το βυθιζόμενο πλοίο.

Κυβερνητική επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι θα ήταν δυνατή η ανέλκυση του πλοίου, βάρους 6.800 τόνων, με ένα κόστος 150 δισεκατομμυρίων ουόν (139 εκατ. δολάρια), ανάφερε σε ανακοίνωσή της η κυβέρνηση.

Η εργασία, η οποία η κυβέρνηση ελπίζει ότι θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, θα μπορούσε να κρατήσει έως και 18 μήνες και το κόστος μπορεί να ξεπεράσει τα 200 εκατομμύρια ουόν, ανάλογα με τις μετεωρολογικές συνθήκες και τις τεχνικές δυσκολίες, αναφέρεται στην κυβερνητική ανακοίνωση.

«Ο κύριος κίνδυνος είναι ότι το Sewol κατασκευάστηκε πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, έτσι το κύτος έχει διαβρωθεί», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Παρκ Ιν-γιονγκ, ναύαρχος ε. α, ο οποίος ηγείται του νεσυσταθέντος υπουργείου για τη Δημόσια Ασφάλεια και την Ασφάλεια.

«Και είναι γερμένο στα αριστερά, έτσι καθώς θα προσπαθούμε να το σηκώσουμε μπορεί να υπάρξει μια δομική αποσταθεροποίηση».

Η ανέλκυση του Sewol ήταν κεντρικό αίτημα των οικογενειών των θυμάτων, μερικοί από τους οποίους είπαν ότι η κυβέρνηση τους απογοήτευσε επειδή δεν ανακοίνωσε ένα σχέδιο ανέλκυσης του πλοίου κατά την πρώτη επέτειο της καταστροφής, στις 16 Απριλίου. Οι σοροί εννέα θυμάτων δεν έχουν ακόμη βρεθεί.

Ωστόσο, η πρόεδρος της Νότιας Κορέας Παρκ Γιουν-Χουέ υποσχέθηκε με την ευκαιρία της επίσκεψής της στο νησί Τζίλο κατά την πρώτη επέτειο της τραγωδίας ότι το πλοίο θα ανελκυσθεί «μόλις γίνει δυνατόν» .

Συγγενείς των θυμάτων δήλωσαν πως το σχέδιο για την ανέλκυση του πλοίου ήρθε πολύ αργά.

«Η ανακοίνωση της κυβέρνησης ότι θα ανελκύσει το πλοίο τον Σεπτέμβριο είναι πραγματικά πολύ ανόητη», δήλωσε ο Λι Ναμ-σεόκ, πατέρας ενός από τους νεκρούς.

Η πρόεδρος Παρκ Γιουν-Χουέ δέχεται αυξημένες πολιτικές πιέσεις να αποδεχθεί την παραίτηση που έχει υποβάλει ο πρωθυπουργός μετά τις κατηγορίες για αποδοχή παράνομων κεφαλαίων που απηύθυνε εις βάρος του ένας επιχειρηματίας και πρώην βουλευτής που αυτοκτόνησε.

Το Σάββατο, χιλιάδες άνθρωποι, περιλαμβανομένων μελών των οικογενειών των θυμάτων, πραγματοποίησαν συλλαλητήριο στο κέντρο της Σεούλ για να διαμαρτυρηθούν για αυτό που θεωρούν πως είναι ανικανότητα της κυβέρνησης και κωλυσιεργία σχετικά με την ανέλκυση του πλοίου και τη σύσταση μιας ανεξάρτητης επιτροπής διερεύνησης της τραγωδίας.

Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk