Σε έξι ακόμη ελληνικούς προορισμούς το Grow Greek Tourism Online

Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε προορισμούς ανά την επικράτεια, αλλά και την αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει το Διαδίκτυο στις τουριστικές επιχειρήσεις, φιλοδοξεί η επέκταση του «Grow Greek Tourism Online» σε έξι ακόμα περιοχές το 2015.

Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε προορισμούς ανά την επικράτεια, αλλά και την αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει το Διαδίκτυο στις τουριστικές επιχειρήσεις, φιλοδοξεί η επέκταση του «Grow Greek Tourism Online» σε έξι ακόμα περιοχές το 2015. Πρόκειται για τη συνεργασία της Google, με το υπουργείο Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Η πρωτοβουλία που ξεκίνησε στις αρχές Σεπτεμβρίου στην Κρήτη, όπου περισσότερες από 650 τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν δωρεάν σε διαδικτυακά εργαλεία προκειμένου να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, επεκτείνεται πλέον στην Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, τα νησιά του Ιονίου, τη Μακεδονία, τα Δωδεκάνησα και την Αττική.
Σύμφωνα με τη μελέτη «Tourism Economics: The Impact of Online Content on European Tourism», του Oxford Economics (2013), η ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη στον τουρισμό είναι σημαντική, καθώς μια αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης.
Το διαδίκτυο έχει διεισδύσει πλέον σημαντικά στον τομέα του τουρισμού, με το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ να το χρησιμοποιούν για τα ταξίδια τους. Στην Ελλάδα μόνο το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχεται μέσω του διαδικτύου λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, με βάση τη μελέτη του Oxford Economics. Ταυτόχρονα, ενώ οι διαδικτυακές αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, ενισχύοντας τη δυνατότητα αύξησης των αφίξεων πέραν της κύριας τουριστικής περιόδου.
«Πιστεύουμε στη δυναμική σχέση τουρισμού και τεχνολογίας, γι’ αυτό και επιδιώκουμε να εξοικειωθούν με αυτή όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις. Θα μπορέσουν να προβληθούν σύγχρονα, να αναπτυχθούν σφαιρικά, να κερδίσουν αναγνώριση, και να προχωρήσουν καλύτερα», σημειώνει η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κυρία Ελενα Κουντουρά. «Η ανταπόκριση του διεθνούς κοινού, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα του εμπλουτισμού της τουριστική μας προσφοράς με νέα προϊόντα, στην οποία καλούνται να επενδύσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις», τονίζει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Πάνος Λειβαδάς.
Την αύξηση της χρήσης του διαδικτύου για παροχή οnline τουριστικών επιλογών το 2014 επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣETE κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, υπογραμμίζοντας ότι «η συνέχιση της πρωτοβουλίας θα δώσει προστιθέμενη αξία, ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις. Η ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι ζητούμενο ώστε να μπορέσει ο ελληνικός τουρισμός να υποστηρίξει τη θέση του και να επιτύχει τους στόχους της χρονιάς που έρχεται».
Από την πλευρά του, ο διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Google Ελλάδας κ. Διονύσης Κολoκοτσάς αναφέρει ότι «εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη εκμεταλλεύονται το Διαδίκτυο. Τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία αποτελούν κινητήρια δύναμη ανάπτυξης, βοηθώντας την επέκταση αυτών των επιχειρήσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τη συνεισφορά τους στο ΑΕΠ. Στην Ελλάδα, ήδη πλήθος επιχειρήσεων προσελκύουν τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με τη βοήθεια του διαδικτύου. Ομως υπάρχει μεγάλο περιθώριο για επιπλέον ανάπτυξη».
Με την επέκταση της πρωτοβουλίας, οι επιχειρήσεις θα ενημερωθούν για τις διεθνείς τάσεις αναζήτησης των βασικών τουριστικών αγορών της Ελλάδας αλλά και του κάθε επί μέρους προορισμού καθώς και για βέλτιστες τεχνικές που αφορούν τη διαδικτυακή τους παρουσία.
Επιπλέον, θα λάβουν υποστήριξη για τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ προκειμένου να ενισχύσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους Χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους. Ελληνικές επιχειρήσεις, όπως το «Yoga on Crete», το «Aleka’s House» και το «City Circus» χρησιμοποιούν ήδη με επιτυχία το διαδίκτυο για να έρθουν σε επαφή με επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
Η Google επεκτείνει την πρωτοβουλία με εκδηλώσεις σε Καλαμάτα και Μύκονο στις 23 και 27 Μαρτίου αντίστοιχα, καθώς και σε Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Αθήνα στις 16, 21, 24 και 29 Απριλίου αντίστοιχα. Ολες οι τοπικές επιχειρήσεις – άμεσα ή έμμεσα σχετιζόμενες με τον τουρισμό – μπορούν να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν δωρεάν τις εκδηλώσεις μέσω της ιστοσελίδας: g.co/GrowGreekTourism.
Οικονομία
Σίβυλλα
Helios Kiosk