Στα 277,4 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της Coca-Cola HBC AG, το 2014, έναντι 293,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας μείωση κατά 5,4%. Παράλληλα, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις έφτασαν τα 6,5 δις. ευρώ έναντι 6,8 δις. ευρώ, ήτοι μείωση 5,3%.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στην πλειονότητα των αγορών όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, το μερίδιο αγοράς τόσο σε όγκο όσο και σε αξία συνέχισε να αυξάνεται στο τέταρτο τρίμηνο του 2014, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ή να παραμείνει σταθερό το μερίδιο για το σύνολο του έτους σε 16 αγορές στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και σε 10 αγορές στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών.
Επίσης, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου σε σύγκριση με το περασμένο τρίμηνο ενώ καταγράφηκαν καλές επιδόσεις στη Ρωσία, τη Νιγηρία, την Πολωνία, την Αυστρία και την Ελλάδα. Και στους τρεις τομείς που δραστηριοποιούμαστε καταγράφηκε βελτίωση στην τάση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με την τάση που καταγράφηκε το εννεάμηνο του έτους, με αποτέλεσμα ελαφρώς καλύτερους από τους αναμενόμενους όγκους πωλήσεων για το σύνολο του έτους.
Η συνέχιση των δυσμενών νομισματικών μεταβολών και των χαμηλών επιπέδων του όγκου πωλήσεων στη διάρκεια του έτους αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τις πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων, συμπεριλαμβανομένου της αύξησης της τελικής τιμής των προϊόντων μας και του βελτιωμένου μείγματος συσκευασίας, καθώς και τη μείωση του κόστους πρώτων υλών, με αποτέλεσμα χαμηλότερα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη σε σχέση με πέρυσι. Το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε ετήσια βάση διατηρήθηκε, σε γενικές γραμμές, σταθερό.

Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή, τα οποία κατέγραψαν πτώση 5,6%, ευνοήθηκαν από την αναχρηματοδότηση του χρέους το 2013. Σημειώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο προτείνει μέρισμα ύψους 0,36 ευρώ ανά μετοχή, έναντι 0,354 ευρώ το 2013.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, δήλωσε ότι «η εταιρεία μας, εστιάζοντας στην επιτυχή εκτέλεση της εμπορικής στρατηγικής της στις αγορές που δραστηριοποιείται, κατέγραψε θετικές επιδόσεις σε μια δύσκολη χρονιά. Πιο συγκεκριμένα, αυξήσαμε το μερίδιο αγοράς, διατηρήσαμε το περιθώριο κέρδους και καταγράψαμε ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές».

«Το 2015 θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας μέσα από ένα ευρύ φάσμα προγραμματισμένων ενεργειών, που περιλαμβάνουν από τη βελτίωση του όγκου πωλήσεων μέσω προωθητικών πρωτοβουλιών, την έμφαση στην προσιτότητα των τιμών των προϊόντων μας και τη συνέχιση λήψης μέτρων βελτίωσης αποδοτικότητας, η αποτελεσματικότητα των οποίων έχει αποδειχθεί στην πράξη. Οι προσπάθειες αυτές, σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση του κόστους πρώτων υλών, θα συμβάλλουν στην αντιστάθμιση των αρνητικών συνεπειών της νομισματικής αστάθειας και της συνακόλουθης αβεβαιότητας σε ορισμένες βασικές αγορές μας. Αναμένουμε μία χρονιά με αντιξοότητες, αλλά αισιοδοξούμε ότι η εταιρεία μας θα αποδείξει τη δυναμική της εν μέσω του περιβάλλοντος αυτού».