Μέχρι σήμερα τα οχήματα μπορούσαν να «λάμψουν» στον δρόμο τη νύχτα μόνο αν είχαν αναμμένα τα φώτα τους.
Ερευνητές της Nissan, δοκιμάζουν μια νέα τεχνολογία που θα μπορούσε να οδηγήσει σε… φθορίζοντα αυτοκίνητα.

Ο λόγος για μια βαφή η οποία απορροφά την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου κατά τη διάρκεια της μέρας και την αποβάλλει κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η φθορίζουσα βαφή, γνωστή και ως Starpath, αναπτύχθηκε από τον βρετανό Χάμις Σκοτ, από το Σάρεϊ, ιδρυτή της εταιρείας Pro-Teq Surfacing. Περιέχει μια ειδική «συνταγή» από σπάνιες οργανικές ουσίες και έχει ήδη εφαρμοστεί δοκιμαστικά σε μονοπάτια και σοκάκια του Κέιμπριτζ, σηματοδοτώντας τους ποδηλατοδρόμους.

H βαφή Starpath, έχει εφαρμοστεί δοκιμαστικά σε «αστερόφωτα» μονοπάτια του Κέιμπριτζ

Eπανάσταση στο σκοτάδι

Σύμφωνα με τους ειδικούς της Nissan, που πραγματοποιούν στην παρούσα φάση δοκιμές στο μοντέλο Leaf, η καινοτόμος βαφή έχει διάρκεια ζωής που αγγίζει τις 8-10 ώρες μετά τη δύση του ήλιου. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι η βαφή δεν θα «ντύνει» όλα τα μοντέλα της εταιρείας, αλλά θα αποτελεί προϊόν ειδικής παραγγελίας λόγω της επεξεργασίας που απαιτείται. Θεωρούν ακόμα ότι η φθορίζουσα ιδιότητα της αδιάβροχης βαφής θα μπορούσε να αντέχει μέχρι και 25 χρόνια. Είναι ωστόσο η πρώτη φορά που αυτοκινητοβιομηχανία ανακοινώνει ότι πρόκειται να εφαρμόσει μια τέτοια βαφή στα μοντέλα της.

Η φθορίζουσα βαφή εφαρμόζεται σε τρεις στρώσεις οι οποίες περιέχουν πολυουρεθάνη και πολυασπαρτικό (στην τελευταία στρώση). Σύμφωνα με την Pro-Teq Surfacing, η βαφή μπορεί να εφαρμοστεί επιτυχώς σε οποιαδήποτε επιφάνεια, μεταξύ των οποίων η άσφαλτος, το τσιμέντο και το ξύλο.

Διαβάστε επίσης: Προς το Αύριο – «Ο δρόμος προς τα… αστέρια»

Δεν αποκλείεται στο μέλλον, η ευρύτερη χρήση της φθορίζουσας βαφής να φτάσει σε σημείο να μειώσει σημαντικά την ανάγκη για τη δαπανηρή φωταγώγηση των δρόμων. Η Pro-Teq Surfacing συμπληρώνει, ότι η βαφή προσαρμόζει τα επίπεδα φθορισμού της ανάλογα με τον φωτισμό του περιβάλλοντος. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι αν π.χ. δεν επικρατούν συνθήκες απόλυτου σκότους, ρυθμίζει ανάλογα τα επίπεδα της φωτεινότητας ώστε να μην δαπανάται πολύτιμη ενέργεια.

Ερχεται το… NASSAN

Πέρα από τα «φωτεινά» πειράματά της, η Nissan φαίνεται ότι στρέφεται και στα αυτόνομα οχήματα ενώνοντας τις δυνάμεις της με τη NASA και συγκεκριμένα με το Κέντρο Έρευνας Ames, για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων που θα κάνουν δρομολόγια στον… Άρη, με βάση την τεχνολογία του Leaf.

Η πενταετής συνεργασία τους θα μπορούσε επιπλέον να οδηγήσει σε μια νέα γενιά αυτόνομων «γήινων» οχημάτων που θα κινούνται στον «αυτόματο πιλότο». Ο ιαπωνικός κολοσσός στοχεύει στη διάθεση στην αγορά των πρώτων αυτόνομων οχημάτων που δεν θα απαιτούν οδηγό μέχρι το 2020. Ωστόσο, πέρα των τεχνολογικών και των τεχνικών προκλήσεων, για την ώρα η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις που σχετίζονται με την ασφάλεια στον δρόμο.