Ανοδος σε τζίρο και επισκέψεις για τα εμπορικά κέντρα

Συγκρατημένες είναι οι αγορές των ελλήνων καταναλωτών τα τελευταία χρόνια

Συγκρατημένες είναι οι αγορές των ελλήνων καταναλωτών τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης, ενώ τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα δείχνουν να αντέχουν περισσότερο και να εμφανίζουν καλύτερη πορεία. Μάλιστα, το 2014 ξεκίνησε με θετικούς ρυθμούς για πολλά καταστήματα στη χώρα μας, όμως οι εκλογές και η πολιτική αστάθεια των τελευταίων μηνών του έτους πάγωσαν τα χαμόγελα των εμπόρων. Πάντως, τα καλά οργανωμένα εμπορικά και πολυκαταστήματα σημειώνουν εφέτος αυξητικούς ρυθμούς σε πωλήσεις και επισκεψιμότητα.
Ειδικότερα, τα πολυκαταστήματα Αttica, αναμένεται να εμφανίσουν πωλήσεις 148 εκατ. ευρώ και κέρδη άνω των 10 εκατ. ευρώ το 2014. Σήμερα υπάρχουν 6 Attica σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία επισκέπτονται περίπου 4 εκατ. ετησίως. Σημειώνεται ότι το 2013 οι πωλήσεις των Attica είχαν ξεπεράσει τα 125 εκατ. ευρώ και η κερδοφορία κυμάνθηκε στα 7,5 εκατ., ενώ η ρευστότητα του ομίλου διαμορφωνόταν στα 50 εκατ. ευρώ, με τον δανεισμό να περιορίζεται μόλις στα 9 εκατ.
Ο κ. Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Attica που διαχειρίζεται τα ομώνυμα πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πιστεύει ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, γι’ αυτό και απέκτησε νέα καταστήματα τα τελευταία έτη. Για το 2015, σύμφωνα με τον ίδιο, «θα ισχυροποιήσουν τη θέση της εταιρείας στα υπάρχοντα σημεία, εκτός και αν προκύψει κάποια σημαντική ευκαιρία, οπότε θα προχωρήσουν σε νέα αγορά. Παράλληλα, θα πραγματοποιήσουν ανακαίνιση στο κατάστημα στο City Link στο κέντρο της Αθήνας». Η αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας και κατά τη διάρκεια της κρίσης, σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, βασίζεται στις προσεκτικές κινήσεις με ίδια κεφάλαια και στις συντηρητικές επενδύσεις.
Παράλληλα, η κερδοφορία (EBITDA) των τριών εμπορικών κέντρων (Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos) της LAMDA Development κινήθηκε ανοδικά το εννεάμηνο του 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εννεάμηνο και ανήλθε στα 28,1 εκατ. ευρώ. Tα ενοποιημένα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) που αναλογούν στον όμιλο ανήλθαν σε 22,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο επίσης 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων παρουσίασε αύξηση 9% το πρώτο εννεάμηνο του 2014 ενώ η συνολική επισκεψιμότητα των εμπορικών κέντρων (Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos) κατά την ίδια χρονική περίοδο παρουσίασε επίσης αύξηση κατά 6,5%. Η μέση πληρότητα των τριών εμπορικών κέντρων εξακολουθεί να ξεπερνά το 98% ενώ παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για μισθώσεις.
Επίσης, ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων του εμπορικού πάρκου Smart Park ενισχύθηκε κατά 19% κατά τη διάρκεια του πρώτου εννεαμήνου του έτους και η επισκεψιμότητά του παρουσίασε αύξηση κατά 14% κατά την ίδια χρονική περίοδο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Το ποσοστό κάλυψης των επιφανειών εμπορικής μίσθωσης ανέρχεται πλέον σε 100% περίπου. Ακόμη, το εμπορικό κέντρο Avenue σημείωσε αύξηση πωλήσεων 5,5% και αύξηση επισκέψεων 9% το 2014.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk